韜光養晦

2008/04/18 18:50:20 網誌分類: 股市
18 Apr

雖然炒股十年八年,但我自己是這一、兩年才真正學到、明白止蝕。

當時未領悟到止蝕嘅真諦前,在股市賺得到錢入袋的,係一些長揸嘅一線股(也有少部份二線股);買入後初期股價在買入價上上落落,好難捱,但大牛市幾年,現在已經有幾倍回報。大前題係好股,在相對低價買(事後至知) – 我講相對,係因為就算俾你計到合理價,個市場可以俾個好唔合理嘅價。
陸羽仁今日已經講咗就算平價入好股,都要有去衡量心理準備得到嘅風險去投資。知道自己做緊乜,而心理上可承擔風險,可以唔止蝕。

而我以前蝕錢最甘,係炒輪投機用投資手法,捉錯勢都揸到轉勢,甚至乎轉倉溝落去,最弊係嗰陣時有時贏到錢;結果要有次輸都好杰,唔知要劏雞俾邊個多謝佢,好彩發覺自己心情唔妥,第一次真正作止蝕行動。好奇怪,當晚好好瞓,日間雖然仲有睇市,但無咗心掛掛住。上嚟陸羽仁先生嘅網誌,係當時不久以後嘅事,睇完陸sir同網友留言,先至明白自己做錯乜嘢(無分清投資、投機),做啱乜嘢(止蝕),及明白心理質素比有學識、有分析更加重要。當時我兩個月無再買賣,以後都間唔中輸錢,亦有時比較搏命(好似依家揸重貨),亦會仲有時係提心吊膽,但大多來說有進步。

我這段留言最想提到的,在投機除了要守止蝕家訓,是要離開市場休息。當你要不停止蝕,你手風唔順,其實已經表示你和市場脫節,而且自信心可能已經受到影響 – 好易會變咗所謂越窮越見鬼。止蝕係第一步,下一部就要睇吓壯態;如果只係近期首次止蝕,可能可以反手做(其實响止賺情況會好啲),但已經連番止蝕三、四次,壯態惡劣,最好停賽離場,韜光養晦。回場前唔使DRY-RUN,只要記得教訓,心情好番就得。

(原文留言在4月18日陸羽仁網誌 - 企業CEO) 

回應 (4)
我要發表
2008/04/23 22:04:40 回覆
G'day, Mates!
包
2008/04/21 17:30:43 回覆

係啊,有時行錯方向,再回頭已是百年身...所以離場要及時,止蝕要準

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2008/04/20 14:39:19 回覆

大笨袋鼠,

原來師兄都開左blog,先來請安,容后才請教吧.

子龍

2008/04/20 11:28:36 回覆
G'Day Mate!
user