《放寬按保:醫生律師買到樓了》

2019/10/17 10:10:58 網誌分類: 未分類
17 Oct

如果你攞到七粒龍珠,叫到隻神龍出嚟許願,但係d龍珠被黑能量污染,條神龍壞Q咗,願望要10年後才實現,你會乜嘢願呢?

2010年,前前特首曾蔭權在電台上被一個醫生質問,點解樓價咁高,佢同律師朋友買唔到樓。曾特首回應大西北仍有很多$3000-4000/呎嘅單位可供選擇,也會大力打擊炒家壓抑樓價上升。

此後,政府推出多項樓市辣招。炒家沒有了,剩下只有自用和長線投資者的市場結果如何?政府房屋政策缺失固然很大,不過個人認為那個醫生亦應該為自己不負責任的幼稚言論感到羞恥,而相信如果佢無及時反省,應該已承受了惡果。

沒想到10年過去,那位醫生當年的願望竟然迎來政府遲來的實現。800萬以下9成按揭,1000萬以下8成按揭,壓測如不能通過可加少量保費代替,仲可以分攤30年。不過時至今日,呢位醫生應該都唔會買了。

水已吹,咁講下新招影響啦,唔廢話了,point form列出如下:

1. 現時500-800萬的2房及3房物業走勢跑贏

2. 400萬以內物業、納米樓(少於300實呎)和1000萬以上物業跑輸

3. 對於現價600-1000萬物業業主而言,只要有足夠收入證明,就能將自住物業透過內部轉讓套現8成市值,估計買咗樓5年以上的朋友至少能套現200-400萬不等。無可避免會令市場錢更多。呢股購買力買唔買就睇市場氣氛,但流動性更高就一定。

4. 能力達到要求水平的買家唔再需要為發展商高成數二按而焗買新樓,選擇闊咗。

5. 由於現實住到人嘅樓(至少2房甚至部分平價3房),大多處於400-800萬區域,今次欠缺首期的上車人士唔洗為9成按揭焗買納米樓。

6. 平時注重生活品質而犧牲了儲蓄的中產朋友,因為1成首期都ok,也有機會上車。

7. 今次我會視為泡沫市的起始點,因為壓測能用保費代替的安排以及放寬高成數按揭,無可避免會令一些能力不合資格的人士上到車,從而中期產生危機,但放心,不是現在。

8. 有好多人未留意到林鄭宣讀施政報告關於房策的最後一句「後者(1000萬8成按)同樣適用於樓換樓」。呢句其實救咗一批數年前買600-1000萬新樓,取用咗發展商高成數有毒按揭嘅買家。今次佢哋有機會將樓按回歸銀行體系。

9. 請注意,今時今日政治市大於一切,只要有壓倒性的政治事件,影響會大於以上一切經濟因素分析。諸位自求多福了。

4年半前我做咗一個樓價首期對照表,到今日,佢終於可以完成歷史任務退休了。

不過我唔打算再做新嘅對照表了,幾年過去,我亦進入了另一個階段,有其他更重要的事等住我去做去投資。

下次再見。

回應 (0)
我要發表
user