珍惜香港
珍惜香港
珍惜香港

十條命都唔夠死(解話篇)

2019/10/21 09:27:01 網誌分類: 經濟
21 Oct
原文發表於 property.hk 資深會員專欄《緣結.天璣》回應箱 84/F

註:《十條命都唔夠死》系列,第二篇 ... 文如其題,就當時網友對上一篇嘅回應,我用咗頗大篇幅解話,然後至導入關於競爭力嘅主題。上文提到嘅「真升」、「假跌」,同下文講到羊群聚焦嘅所謂「真相」,就今時今日嘅環境,大家有冇另一番體會?競爭力,從來都喺嚟自競爭,唔喺嚟自溫室;成功,就要取捨,唔可以執著。最近就修訂逃犯條例,引發連串風波,年輕人嘅表現,令人髮指。過往社會各界,對年輕人百般遷就、呵護,甚至為佢地套上光環,捧到上天,結果造就咗一群稍有不順就發難嘅怪物。今日,再唔肯忍心俾佢地,狠狠跌一交嘅話,他日,就唔好怪佢地跌死!


原文日期:2019年4月20日


上回寫咗一大串前言,睇怕都可以入正題啦,不過見有網友話「贈慶、贈言 = 攞景、寸爆」,咁我就姑且澄清一下,順便吹多少少「悶蛋」嘢。我唔喺講笑,今日呢篇,將會悶到抽筋,因為對於完全明白我上文嘅人,解話,其實喺冇必要。 

坦白講,要攞景、寸爆嘅,《股樓篇》就應該响匯豐 60.35 果排出街,而唔喺响依家恆指上返三萬點至嚟發表啦!都喺果句,淡市寫衰嘢,即喺贈慶;好市寫衰嘢呢,就喺贈言。話說《股樓篇》出文後,隔日湯生就寫咗篇《真心真話但沒有說出真相》,內容隱含委屈,彷彿喺申訴緊,點解人家只著眼於佢預測嘅對錯,但就睇唔見佢提過果啲樓市背後嘅「真相」喎! 

唔睬人嘅世外高人

其實佢講果啲「真相」,我當然睇得到,唔喺又點會以「不忘初心」作為果節嘅標題呢?引刀兄提到「唔睬人嘅世外高人」,唔知喺唔喺指我?但如果喺嘅話(跟手引刀兄已經否認咗,但既然已經出文,內容唔改啦),我就只能慨嘆,過咗咁多年,閣下對我都仲喺一啲都唔了解。認識我嘅人都知道,我一開筆就收唔到手,頻密嘅筆戰,會對我造成好大負擔。尤其當「昔日良朋」走得八八九九,我就難免成為爭拗嘅焦點,呢個先至喺我當年,告別回應箱嘅主因。況且我嘅身心狀態,亦已經大不如前,所以希望引刀兄明白,我唔喺「唔睬人」,只不過唔會隨便對任何議題,都貿然開筆回應啫,特別喺有沒完沒了爭拗風險果啲。 

仲有,唔好話我同邊個「助陣」,磚家响我眼中,都喺冇分別,湯生如是,汪生亦如是。我既唔喺湯生讀者,又唔喺汪生粉絲,撐邊個,踩邊個,對我有乜好處?我寫嘢,從來對事唔對人,LIKE 就 LIKE,唔 LIKE 就唔 LIKE,話知你喺乜水。不過如果你講十樣嘢,八樣我都唔 LIKE 嘅話,你自然會誤以為我成日針對住你,咁呢個就真喺冇辦法。睇返《股樓篇》裡面提到,我喺非常反對啲評論,聚焦哂响個樓價度,但家陣喺邊個語出驚人咁話,未來 18 個月樓市升 30%?如果夾硬話,我喺寸緊某位磚家嘅,咁又應該會喺邊個? 

所以話呢,唔好以為我只喺撐啲好友,實情我對好友嘅批評,唔會少得過淡友,只不過有部份好友喺我認識嘅朋友,所以寫得冇咁白啫。我嘅文章,好多時都喺多刃刀,要從多角度至睇得明,單從撐邊個、踩邊個去解讀嘅話,就一定觸礁。就好似《成魔之路》篇,好多人以為只喺針對淡友寫,其實我喺借淡友為例,告誡某啲好友,但好可惜,最终都喺有人成咗魔。引刀兄,我對果位魔友,批評之狠,絕對不下於當年寸自醉扮專業果篇架! 

電筒定喺明燈

股樓篇》針對嘅,唔喺啲磚家、評論員本身,而喺佢地嘅讀者。湯生話,錯還錯,又有唔少 FANS 喎!不過我想問,當年嘅《細價樓將會在三個月內爆煲》,究竟你啲 FANS,只喺著眼於「爆煲」呢兩個字,定喺會咁神心,走去深思文中剖析財仔問題嘅「真相」呢?所以當時我回應話,玩曲線,同玩火冇分別。結果,湯生响一夜之間爆紅;正所謂,成功非僥倖,有得必有失,既然湯生選擇咗語出驚人,又何必去計較人地,睇唔睇得見你講升跌以外嘅果啲「真相」呢?磚家,就喺磚家;財演,就喺財演,有乜嘢咁委屈?「不忘初心」咪得囉! 

磚家也好,財演也好,個個有名有利,使鬼我地呢啲小角色去「助陣」咩。我關心嘅,喺佢地嘅讀者、粉絲,因為羊群,往往喺盲目嘅。所以點解我話,對任何評論員嘅文章,都要當「散文」咁去睇,千祈唔好當佢地明燈。如果你响一條黑漆漆嘅小路上面行緊,你會信你手上揸住果支電筒,定喺信老遠一個,三唔識七嘅唔知乜「磚家」,拎住嘅果盞「明燈」?人地根本就唔知道你想去邊,甚至連你喺乜水都唔知,講得衰啲,根本就唔知道有你呢個人存在,咁叫人地點樣照你?你將散文當明燈嘅,就真喺十條命都唔夠死 

簡單嘅因果關係

講到羊群,記得上文提過,有報導話,港樓貴絕全球,跟著全港各區,都充滿著慘叫聲。我以為呢啲慘叫聲,主要喺嚟自盲目嘅羊群啦,點知原來類似嘅慘叫聲,响湯生果篇《真心真話但沒有說出真相》裡面都揾到。湯生話,高樓價令到生活艱苦嘅人比新加坡多出以倍數計,呢個先至喺香港市民嘅可悲。佢仲話有人沾沾自喜,以為高樓價反映香港價值,簡直喺掩蓋咗真相,高樓價只會令香港漸失競爭力喎! 

恕我直言,家陣冇人話要乜嘢沾沾自喜,不過香港嘅高樓價,的確喺反映咗香港嘅價值,唔單止喺咁,佢仲反映埋香港嘅競爭力添,呢個唔喺掩蓋真相,而喺「確確實實嘅真相」!點解?好簡單,因果關係囉!正正就喺香港,有咁嘅價值同競爭力,先至搞到咁多人,就算喺生活艱苦啲,都要湧過嚟呢度落地生根,從而推高哂啲樓價。如果香港冇咁嘅價值,冇咁嘅競爭力,根本就冇人有興趣住响呢度,咁我想問,就算啲地產商,出盡混身解數,包括你所講果啲,持貨不賣、高成數按揭、高回贈,之類之類嘅所謂「真相」,推得高個樓價咩? 

真正嘅競爭力

提到競爭力,大家有冇留意,講到樓價,香港喺會同啲「城市」比。呢個好正常,因為香港喺一個城市,而每個國家裡面,個個城市都唔同,當然喺以城市嚟做單位去比較。但講到競爭力呢,唔知點解,香港就要同啲「國家」比喎!可能有人會話,香港喺一個獨立經濟體,但話雖如此,我地實情都只喺國家裡面嘅一個城市,極其量只能擔當著一個角色,點同一個獨立嘅國家,無論响資源上、經濟民生、甚至喺主權、外交、軍事上,都一定要具有,全面嘅競爭力?莫講話香港曾經試過,榮登榜首,但响呢啲國家級嘅排位之下,就算只喺榜上有名,個競爭力都已經爆哂燈啦! 

記得我曾經多次強調,競爭力,喺來自競爭,而競爭,從來都喺艱苦。响香港,生活艱苦嘅人,比新加坡多出以倍數計,即喺話,香港嘅競爭力,同樣比新加坡,多出以倍數計囉!但如果香港嘅年輕人,大部份都學湯生話齋,生活艱苦,就等於「可悲」嘅,又或者學曹伯話齋,要有個「車房」至可以創新嘅話,咁香港,就真喺漸失競爭力啦!我又想問一問大家,住劏房,慘唔慘?其實有啲人住劏房,都喺自己嘅選擇,就好似一啲年輕人,為咗所謂「私人空間」,唔肯同父母住,就走咗出去租劏房,咁你地話,佢地算唔算慘?又好似每日 150 個家庭圑聚,有部份可能要住劏房、排公屋。圑聚,點解一定要揀香港?點解唔揀大灣其他地方?今時今日,揸住張香港身份證,都唔一定要住香港啦!呢啲咪又喺,佢地自己嘅選擇,就算喺艱苦嘅生活,都要追求响呢度生活,咁你地話,又算唔算慘? 

朱晨麗
 
最近唔覺意睇到朱晨麗嘅專訪,話說人地住足幾年劏房,都喺自己揀,亦冇話覺得悽涼。相比世界上好多其他地方,香港人,其實已經好幸福,亦有好多選擇。真正慘嘅,喺响先天方面冇得揀,就好似啲傷殘人士,或者年老無依果啲,而唔喺阿爺唔肯送隻乜普選毛公仔,就大吵大鬧,瞓哂街嘅果班費青!有手有腳,尤其喺年輕人,响香港大把機會,問題喺,你心頭有幾高,想追求啲乜嘢生活。唔喺個個都含住金鎖匙出世,要活得更好,就唔可以介意,先過下啲艱苦嘅生活,咁先至算喺真正嘅競爭力嘛! 

離題嘅交待

寫到呢度,又要同引刀兄交待一下,費事佢又以為我唔知針對邊個。記得告別篇裡面,我呢頭讚汪生貼地,轉個頭,就批評佢「增加香港競爭力一定要有平地」呢個睇法。嗱嗱嗱,都話我從來對事唔對人,就競爭力呢味嘢,冇話因為由邊個磚家,或者邊位網友提出,就抱唔同立場啦! 

今次返嚟,我都不忘 SEARCH 下呢個網站,CHECK 一 CHECK「珍港」、「珍兄」、「珍惜香港」、「珍惜兄」呢啲 KEYWORDS。原來响我唔在場果排,無啦啦會提起我嘅,就只有引刀兄,同埋自醉兄兩位。雖然都喺講埋哂啲衰嘢,但佢地咁掛住我,都已經算喺好有心。最近我又見引刀兄,同自醉兄兩位,似乎各自揾到自己嘅定位,真喺可喜可賀! 

至於「珍哥」,除咗呢個回應箱嘅 53/F72/F82/F 之外,成個地產網,從來都冇人對我用過呢個稱呼。但其實現實生活中,的確有認識我嘅人,稱呼我做「珍哥」喎!我唔排除有人想同我開下玩笑,所謂,哥前哥後三分險,有啲嘢,真喺唔到你唔信。 

哈哈!越寫越離題,下篇一定要入正題啦!

待續 ...

回應 (0)
我要發表
user

已關注

最新回應

珍惜香港
珍惜香港 2020/12/19
 

有朋友問我《心境》的來頭,其實這是一齣陸劇的背景配樂。

歷史長河
歷史長河 2020/06/13

好詩好詩!

花姐
花姐 2020/05/16

根找不到,只能四處為家,可悲 {#iconb_225}

homan
homan 2020/05/15

父不要,母不認,畜生一只