陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

炒股眼光要離開香港

2019/11/04 04:12:59 網誌分類: 經濟
04 Nov
          美國上周宣佈減息0.25厘,公佈後聯邦儲備局聲音暗示減息告一段落,美國總統特朗普果然非常扯火,大鬧聯儲局對美國經濟威脅仲大過中國,言辭相當激烈。

        選舉年效應 香港難感受

          特朗普這樣不滿完全可以理解,為了減低國會彈劾壓力同爭取連任,他不斷努力放出討好公眾的消息,包括喺美軍打死伊斯蘭國領袖後,繪形繪聲形容對方死前大哭大叫的場景,連美軍指揮官聽到都話無法幫手,因為係引爆自殺式炸彈前,無人知道發生甚麼事。特朗普講到咁逼真,無非係滿足選民的好勝心,總統去到咁盡,但央行行長至少表面上就不是太配合,他自然火氣大盛,鬧到出面。

          特朗普發火猛轟,能否影響美息走向遲點揭盅,但至少對股市情緒有幫助。在總統發火打氣下,標準普爾500指數同納斯達克指數齊創收市新高。杜瓊斯指數收市報27347點,升301點,升幅1.11%,只差12點就創收市新高。

          其他兩大指數,納斯達克指數報8386點,升94點,即市高位見8386.75點。標準普爾500指數報3066點,升29點,即市高位見3066.95點。過去5個交易日指數3次創收市新高。總結一周,杜指升1.4%,連升兩周;標指升1.5%,連升4周,為2月以來最長升市;納指升1.7%,連升5周。

          美股喺全球放緩下創新高,其實已經炒緊選舉年效應。過去美股通常會炒選舉年政治效應,總統為求連任全力催谷。特朗普雖然行事難測,依然走不開這個傳統,甚至做得比其他人更加出力,美股能夠屢創新高不是沒有道理。不過,香港受內憂外患衝擊,投資者信心不足,就好難感受到這種牛市氣氛。雖然係咁,但上周美國減息後,港銀都跟減0.125厘,雖然減幅似有若無,但大方向反映利率向下,資金應該追入股市投資,所以最後一個交易日大市雖然低開,最後仍能企穩二萬七大關樓上收市。恒指收造27100點,全周升433點。內地IP遊戲營運商中手游(302)上市後翌日落鑊熱炒,收漲20.42%,報3.48元,成交額10.48億元,居成交榜第10位。

        中小企老闆 喊得一句句

          港股喺減息後氣勢同外圍差一截,主要係本地經濟差勁,公佈出來第三季按年大跌2.9%,按季更收縮3.2%。多間大行齊齊唱淡前景,香港經濟可能仍未「見底」。 高盛、美銀和摩通紛紛降低本港經濟增長預測。其中,美銀對全年經濟看得較淡,料全年GDP按年收縮2.1%,較原先預測低兩個百分點。

          本地經濟無運行,最慘係中小企業。中環茶友講起,上星期特首林鄭月娥出席總商會活動,有個中小企講起目前困境,政府幫唔到手,境況令人動容。茶友識得個中小企老闆,生意本來做得不過不失,多年下來開了幾間分店,收入叫做好過打工小小,點知突然一個大浪冧過來,幾間分店全部蝕錢,捱了幾個月手頭資金已經清倉,他估計聖誕前後就彈盡糧絕,但暫時仲看不到暴亂會幾時平息,心情已經得愈來愈絕望。

          中小企經營順景時擴張,老闆見開一間分店就多一間賺錢,手頭現金用來交上期付裝修,周轉現錢不會太多,過去五個月不斷虧蝕,而且衝突變了游擊化,平日經常要走鬼,港鐵又提早關門,試問點樣做生意。他慨歎現在好多出來示威抗議者都係學生或者係打緊鐵飯碗,根本不知小生意人的壓力,所以他對前景看得好悲,認為到了明年初,倒閉同賣樓潮就會爆發。

        5G股藥股同本地無關

          中小企老闆喊得一句句,不過,港股現在不是反映本地經濟,而是看中國以至全球。好似上周五,內地5G商用正式啟動,5G股就見資金追捧。長飛(6869)、中通服(552)、京信通信(2342)都抽升,未來5G消息未完,股價有可能炒上炒落。藥股近月都係熱炒板塊。百濟神州(6160)獲美國安進藥廠(Amgen)購入逾2億股,總額約27億美元,股價單日飆32%收報110元。茶友找過百濟神州的簡單資料分析,公司主要做標靶藥物,雖然掛牌以來無賺過錢,但係美國食品及藥物局的認證就不斷過關,投資價值普通人真係好難拆解,直至終於獲得美國大藥廠垂青高價入股,股價先至爆升。這些股份基本上同本地經濟無關,香港點亂都不會影響這些公司運作,所以美國減息,香港跟住炒一輪放水,但投資者邊走邊炒,著眼點都係要稍為離開香港一點。

        王維基為太太慶生 請齊城中叻男人

          有「電訊魔童」之稱的王維基一向愛搞點子,一年前他迎娶了商界美女、總商會總裁袁莎妮,上個星期仲係君悅酒店搞了個生日兼結婚周年的驚喜派對,派對上仲大賣口乖,高呼「老婆我真係好鍾意你!」大家拍手之餘,終於明白為何有女強人作風的袁莎妮喺約滿後不再續約,專心做王太。

          當日的驚喜派對只請四圍,主要係至愛親朋,當中再落場跑馬仔的熱門,西九管理局主席唐英年同前財政司司長曾俊華,仲有自由黨榮譽主席田北俊、行政會議首席陳智思。唐、曾、田幾位過去都曾經做過袁莎妮老闆,在現在政圈風雲幻變下,又再成為焦點。魔童話,他們都是太太口中的「叻男人」,所以要他們一齊來捧捧場。

          王維基除了請了「叻男人」做賓客外,仲預備了支九公升的巨型香檳慶祝,又為每位嘉賓特別預備了一個TIFFANY玻璃紅心做枱禮。出席的男士去完之後,都話魔童搞派對同做生意一樣,將個標準提到咁高,實在有「做爛個市」之嫌。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類