轉貼陸sir blog- 沽樓 2

2008/04/29 12:05:08 網誌分類: 未分類
29 Apr
沽樓等跌市?(2)
2008/4/29 上午 09:54:59
網誌分類: 經濟
  

   期指結算前夕,美股道指略回,跌20點,收報12871點,睇嚟港股結算上落幅度未必太大。

  昨日講起「沽樓等跌市」的風險,睇完網友的回應,我恐怕網友誤會我講今年樓市一定升,其實我在講持有樓宇是一個長線投資,要有較長線的看法,起碼也是兩三年的事,主要不是講短炒作的起伏,短線樓市上落的分析,只是作為一個次要的參考。

網友Sun的回應很有意思,值得大家細讀,佢話:「我想回應陸Sir"沽樓等跌市"之看法,我覺得如果自問自已炒股票是敵不過"貪婪和恐懼", 則陸Sir的觀點頗正確, 可是, 如果你能不犯陸Sir所講的兩大錯誤---1 炒股時的"貪婪和恐懼", 2」沒有儲錢的自制力, 要靠供樓強迫---那麼, 我認為套樓等買股是好主意。舉一例子, 我友人最近以$530萬沽了2001年以$330萬買入的一手盤, 升值60%, 似乎比買股好, 但他持貨7, 實際是每年回報率只有7%, 還是因為去年九月急升才有這每年7%的成績, 如果以07年九月價去計, 算他持貨6, 根據當時同類盤的成交價, 只有$310, 每年回報率只有5%。可是, 假如你在2002"不幸地"以一個不靚的價, $95元買了飽受次按困擾的匯豐, 現價我算它$130, 每年回報率也有7%, 而且, 匯豐股息有4-5, 是完全入袋的, 而租金回報雖然也可說有4-5, 但郤未扣除放租的成本("全包"費用, 維修, 買樓及放租佣金, 稅項), 而風險(租不出, 租霸, 兇案)亦高於買大藍籌股票。我只是以買了表現欠佳的匯豐作例子, 如果你買的是巨型國企如中石油, 中移動, 至今回報數以倍計, 買樓又豈能及? 當然, 如果閣下敵不過陸Sir所說的"貪婪和恐懼", 那麼你持有匯豐, 很可能早已低位憤而沽貨, 而持有樓宇, 則縱使SAR時期都可能會""你持貨。」

陸羽仁在某意義上同意阿Sun的意見,雖然表面看佢無計買樓的槓桿,若計埋槓桿,買330萬元的樓只需三成即99萬元的首期,7年賺200萬,以本金計回報率是202%。但阿Sun講得對,如果唔係計匯豐,係計中移動或中石油,買股票回報又會高好多。

我相信大家都記得,我話自己寫文係從眾,用八二分,社會上有兩成係叻仔,有八成係凡人,叻仔唔使教,只要教凡人,所以我寫文好多時係針對嗰八成凡人,唔係寫俾兩成叻仔睇。而現實上那兩成叻仔中,可能有10%有超高的心理素質,可以完全戰勝貪婪和恐懼,成為大富大貴之人,這也是小量白手出身靠博起家的富豪發跡歷程。不過股市亦專收叻仔,也有大量叻仔埋骨於股海中,部份人曾一度風光,但結果衰收尾,或許這種大起大落,就係好賭者的人生樂趣。

但其餘八成凡人買股,絕大多數時候敵不過貪婪和恐懼,買股多數騰騰雞雞,貴時追,平時沽,長期埋單計數,買股賺賺蝕蝕得過桔,所以我就話不如買樓啦,主要都唔係睇樓市而家的大勢(以中小型樓計,現時樓價不高不低,以經濟發展和匯價計屬合理水平),而係睇大多數人投資的能力和習慣,持有樓宇係一個笨方法,讓大多數的凡人,可以較易達到彼岸。

  若果你唔知自己係叻仔定係凡人,例如日前問問題的elainejeffy,可以睇吓自己過去買股的住績,計清楚條數,睇吓咁多年買股賺多定蝕多,累積回報有多少,咪知自己係邊類人。若無買股經驗,或者輸多贏少,或都贏埋平均一年都無10%平均回報,咁樣就當自係凡人好啦。記住要計過去咁耐「累積」數字,唔好只計贏唔計輸,同埋要將本金鈎出來,你不斷把人工投入去炒股,累積的錢只係本金,唔係贏錢。若計完往績將自己分類成叻仔,就可以多炒作,若是凡人,就多投資,買樓係一個笨笨地的長線投資方法。

這裏想再講講yy太留言,佢話:「你今天之blog道出了好多小生意人(好彩的)的心聲 "經營幾十年,生意賺不了多少, 但買了一店舖出租可以養老."我會好好計劃看時機買入工商單位. 我都好想買地舖,但而家太貴了.因為可能十來年後, 我埋單計數, 可能都是供了物業養老!做生意是三更貧, 五更富的人生呀!而您對樓及股之取捨, 正正是yy生及我放棄了2005買大陸樓, 買了港股但投資方法不好, 而打回原形的景況. 如果早2-3年識您,我地的歷史,會改寫, 但現在都未為晚.。多謝陸sir花這麼多時間寫blog. 您真的幫了好多人. 感謝。」

放一個長線角度看10年以上,一個地方的股市和樓市,會和當地的經濟發展同步,但短期1、2年看,股市和樓市、特別是股市,就如用狗帶拖著的頑皮小狗一樣,不是跑過籠向前,就是跑太慢落後。大陸經濟未來十年還會每年以7%以上增長,只要不是在太貴時買股買樓,死揸十年會有大收穫,未來的大陸,就如過去97前20年的香港那樣,仍處於高增長期。香港現在的經濟已比較成熟,未來增長較慢,每年有3%、4%已不錯了,所以買樓買股要睇啱時機(買紅色股的角度不一樣),但yy太若做生意能自己供得起舖,在香港買舖也不錯,自用無放租的煩惱,而且商舖少折舊,10、20年過後,供滿間舖,將來靠收租也可以達到財務自由了,但要靠炒股10年、20年達到財務自由,難度大好多。所以對凡人來說,炒股只是小注怡情吧!

陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user