貼地盤點各大使用臭氧消毒殺菌的香港本地機構

2020/04/08 15:21:31 網誌分類: 健康
08 Apr

智能活氧殺菌機 - 貼地盤點各大香港本地機構使用臭氧消毒殺菌

好多人都會對活氧殺菌(又名臭氧殺菌)有所保留﹐主要係因為唔熟悉!就好似當初濾水器剛剛推出市場,大家都唔知點解要用濾水器,直至2015年香港發生鉛水事件之後先開始意識到濾水器存在嘅必要性一樣!所以今日想分享以下內容同大家一齊了解一下臭氧 (活氧) 嘅小資訊。

 

什麼是臭氧?臭氧殺菌同消毒又係指咩?

咁究竟臭氧殺菌消毒係咩?活氧又名臭氧,係一種無色氣體﹐並且具有強烈嘅氣味。本身係一種氧化劑和高效殺菌劑,廣泛用喺唔同嘅消毒殺菌工作,所以你成日會聽到啲人講活氧殺菌或者臭氧消毒!

臭氧係一種於地球上一直都存在嘅天然物質,因大氣臭氧層(於地球表面,保護我哋免受太陽折射出黎對我哋有害紫外線)嘅存在而廣為人知。臭氧英文即Ozone,分子式O3,分子量 48 ,係氧氣(O2)嘅同素異形體,由三個氧原子組成,又稱富氧、三子氧、超氧。

 

為什麼要用臭氧殺菌消毒?

臭氧有四大功用:氧化、滅菌、脫色、除味;主要嘅應用會集中喺消毒殺菌上,因為臭氧有極強嘅氧化能力,只在臭氧喺一定濃度之下盲可以同細菌、病毒、病原體等微生物產生生化反應。此外,臭氧具有好高嘅能量,喺常溫、常壓下很快就會自行分解為氧(O2)和單個氧原子(O),單個氧原子具有很強嘅活性,對細菌、病毒、病原體等微生物具有較強嘅氧化作用。

 殺菌原理則是以氧化作用破壞微生物膜的結構實現殺菌作用。臭氧首先作用喺細胞膜,使膜構成成份受損傷而導致新陳代謝障礙,臭氧繼續滲透穿透膜而破壞膜內脂蛋白和脂多糖,從而改變細胞的通透性,導致細胞溶解、死亡。而臭氧滅殺細菌病毒則認為氧化作用直接破壞其核糖核酸RNA或脫氧核糖核酸DNA物質而完成的。

 

臭氧消毒殺菌在香港的應用

其實O3活氧殺菌(臭氧殺菌)一直都被應用喺我哋嘅日常生活中,就好似小肥牛翠華港鐵明愛醫院香港迪士尼李錦記帝京酒店等通通都有用活氧消毒殺菌(臭氧消毒殺菌)嚟消毒、殺菌同埋除臭!如O3真係發揮唔到相關功能,又或者用完之後對人體有害,相信呢啲大型連鎖餐廳、公共交通、醫院等都唔會選用。

 

臭氧消毒:環保不殘留

只要我哋跟足簡易指引去用,其實備受國際認可嘅活氧(臭氧)甚至比我哋平時用嘅消毒產品如漂白水同酒精都更好!臭氧作為高效無殘余污染嘅氣體消毒劑比食品行業常用的消毒劑(如過氧乙酸、高錳酸鉀、甲醛、二氧化硫)等具有特殊的優越性,臭氧會自行分解為氧氣,不產生殘餘污染。

而且透過臭氧的超級活性氧原理,仲有效消滅細菌。食物一經臭氧處理後立即就可以將黏貼喺食物身上嘅細菌同病毒殺死,同時去除農藥,絕對係家用版嘅食物排毒器。

  

臭氧都可以做空氣殺菌消毒?

經歷2003年爆發SARS(己有不少機構、企業;甚至乎一般家庭都懂得利用臭氧做消毒)後,大家都對可經呼吸道吸入受感染嘅呼吸道傳播疾病有更深入認識,而2020年所爆發嘅COVID-19(冠状病毒)更加對全球影響深遠﹗而且病毒更可以喺唔同媒介上生存同時其存活時間更有所不同,最長甚至可以達到七日以上,一不小心接觸到就會有高風險被感染﹗如果你都想用一種相對輕鬆環保又高效嘅方法去殺菌,臭氧殺菌絕對係其中一個可以採用嘅方法!

 

除臭氧外其他殺菌技術 | 紫外線殺菌 x High Efficiency Partuculate Air(HEPA)filter

坊間最常見亦係而家較多人認識嘅殺菌法可以話係紫外線殺菌消毒法。紫外線殺菌嘅原理係透過紫外線去破壞細菌、病毒及微生物的DNA/RNA細胞。換言之所消毒地方或物件必須接近或直接置於紫外線機先有用﹐所以老實講呢個方法比較難喺屋企或公司等地方用,更唔好話用嚟空氣殺菌!

 第二常見嘅就係High Efficiency Partuculate Air(HEPA)filter (此濾網常用於空氣浄化機)﹐HEPA標準由DOE 美國能源部設定:對0.3微米的塵埃微粒的過濾效率需達到99.97%以上。空氣需經過浄化機的濾網才能有效殺菌,因此只有非常接近HEPA Filters先可以先真正做到空氣殺菌﹐所以用嚟清潔未必有你想像中咁有用。

 最後想提及嘅就係空氣殺菌噴霧劑。由於是噴霧形式所以基本上只可以集中於指定範圍或者物件上,對全屋殺菌作用不大。

 

臭氧測試認證

坊間上一般合資格而有效嘅臭氧機通常都會經可信賴嘅檢測機構做唔同測試認證﹐大家可以參考以下某啲指標去分析部機係唔係真係好(如商家能出示認證﹐消費者當然自然買得放心呀﹗)︰

  • 空氣殺菌
  • 沙門氐菌
  • 金黃葡萄球菌
  • 除農藥
  • 大腸桿菌
  • 肉類激素

(留意所測試嘅名稱後都會有百分比數字去指示返﹐數字愈接近100越好)

 我本身就用緊B&H智能活氧殺菌機,除咗用嚟空氣殺菌之外,亦會每日用嚟幫老公嘅西裝消毒,切生果之前都會用臭氧殺一殺菌,費是唔覺唔覺將啲洗唔走嘅病毒食埋落肚。不過據我所知坊間都有其他臭氧機可以用嚟殺菌,價錢有高有低,機身都有大有細,不過係唔係所有都有認證報告我就唔知啦。如果你對臭氧殺菌機有興趣,不妨跟住自己嘅需求同預算上網睇睇。

 

總結︰

臭氧係一種強力有效的氧化劑,能殺滅微生物﹐其應用廣泛且能溶於水中加以應用,經臭氧消毒殺菌後唔會殘留對人體有害物質是因為臭氧懂得還原做氧氣,所以做完屋企、房間或浴室等空氣殺菌就要打開所有門窗﹐讓臭氧透過流通的空氣極速還原返做氧氣﹗

 如果你對呢種環保之餘又具有極強淨化殺菌作用,幾乎對所有病菌、病毒、黴菌、真菌及原蟲、卵囊都具有明顯迅速滅活效果嘅活氧(臭氧)殺菌有興趣的話,不妨先上網Search吓。

回應 (0)
我要發表
user