炒波幅(5)轉載陸sir作品

2008/05/24 01:43:19 網誌分類: 未分類
24 May
炒波幅(5)
2008/5/23 上午 12:57:57
網誌分類: 經濟

  

  美股大跌兩日後定番啲,道指全日三次試12600點大關,但都守得住,收市報12625點,微升升24點,升幅0.2%,在外圍穩定番啲的情勢下,港股亦應該企番穩少少。

 

  股民性好炒炒吓,想在股市的上落波動中賺錢,不知不覺間做了大戶的對手,和強手對壘而不自知,仲被對手不斷咁玩,不斷咁考驗自己的EQ

 

  網友twohitsix早前講到自己投資的「升學」經驗,「當我還是(投資)BB班既時候,我信朋友講既貼士,科網熱時身在美國,買JDSU, YAHOO, 結果---衰哂。」

 

「當我讀幼稚園既時候,睇報紙D專家講MACD, RSI, 四浪背馳,十二轉勢,好PRO. 跟買---衰哂。」

 

「當我讀小學既時候,自己睇MACD,自己睇RSI,炒保歷加通道,結果RSI 20買,跟手變 8 (你冇睇錯,係RSI 8!),又係衰哂。」

 

「當我讀中學既時候,炒期權,收時間值,沽CALLPUT6000點上下波幅都有得贏,加埋對沖,唔駛死啦,結果...死係GAP UP/GAP DOWN。」

 

「而家讀大學,睇陸SIR BLOG,先知少數人操縱世界,當我的對手係獅子老虎,我只係隻一拍就散o既老鼠。不過我呢隻老鼠食過肉,有兇性,而家識得咬其他老鼠。重有,我以為我讀緊大學,原來我只係咗升一級...而家最多係小學五年級。」

 

  陸羽仁睇完twohitsix呢段反省,感慨良多,一般初級老散,睇吓報紙、電視,抄低冧巴,聽吓經紀推介,就形成自己對大市或個別股票的看法,瞓身入市,堅持自己的看法,為自己信念奮戰,結果大部份戰死沙場,這一批就是股市的幼稚園生。

  

  好啦,大家炒股炒耐咗,慢慢發現做幼稚園生好易死,就像提高自己的水平,好多人想去升小學,唔想再單憑感覺,開始好似twohitsix那樣,想搵番啲技術分析工具來幫助自己。

 

  我經常講,市場上的投機家多數想搵一件比別人優勝的測市工具,打敗市場,這也是散戶的夢想。不過我諗一般的技術分析工具,肯定無咁o既功效,你信技術工具信到十足,完全用哂市面流行的技術工具指導自己出入市,我估十個有七、八個都唔掂,唔掂的原因亦都好簡單,好似美國股市咁大o既市場,相對無咁易操控,技術分析的作用會大好多,但香港的市場太細,好易被外資大鱷操控,大鱷睇住某些流行的技術指標,造些假訊號,好易就騙到散戶落叠。

 

  陸羽仁有個朋友,在某外資大行做基層員工,有一個坐盤炒作部門的老細行過見佢睇住個大市走勢圖,研究技術指標,老細哈哈大笑,話「唔好信呢啲技術指標啦,香港個市咁細,港股個圖係我地劃出來o架!」朋友話外資大戶在月頭已諗好港股「應該」點走,部署好期指的倉位,然後就按個圖去做,升幾多要回,計好回到乜嘢深度,才可以嚇到散戶腳軟,然後又點樣炒番上去,月尾期指結算時又執水。

 

  大戶做的事情,住住是對股民EQ的最大考驗,你順住個圖去玩,經常會買中一段,當你滿心歡喜時,好快又走向逆境,大市住住打穿重大的止蝕位,插到你頂唔順,(或升到你頂唔順),逼散戶止蝕,當你地舉手投降後,大戶才施施在低位吸番貨,慢慢炒番上去。你可能話我捱吓應該得,但大戶玩期指,倉位大,又數到倉,知道散戶做緊乜,就等如賭場可以開埋你隻底牌來睇,然後不斷咁大你,嚇到你棄牌投降為止,根本就係睇住嚟食,所以散戶好難有咁高EQ,頂得住咁嚴峻的挑戰。

 

較好的策略是期望自己能站到大戶那一邊,當人人都覺得要買時,自己唔好買,相反無人敢買時,自己就去買。舉個例,好多人話跌穿250日平均線就係牛熊分界線,跌穿就要清貨咁話,你喺香港咁做,十次有九次都係在低位出哂貨,因為好多時大戶就係專登插穿250日線,等大市出現恐慌,散戶不問價出貨時,佢地才施施然入市掃平貨。所以我話你買股之後唔對路,跌到止蝕位,跌到50日線、100日線就要快快斬,然後等跌市,到跌穿250日線時,就升而可以投機性吸納了。倒過來說,升市的道理也是如此,點解回吐前通常出現雙頂?因為第二次上高位時,好似會升穿高位,似破位向上,會吸引好多散戶追貨,就係大戶出貨的最好時機。

 

  網友可能會問,陸羽仁你都會講到一些技術位,點解你自己唔信又去講?老老實實,我睇呢啲技術指標,會附加一副有色眼鏡去睇,諗吓大戶造出這些指標,到底有何用處,然後觀察市況,去驗證先前的假設啱唔啱。

 

  你學咗技術指標,讀完小學,依住教科書講o既嘢去瞓身入市,雖然好過幼稚園生,但一樣會死。我有時覺得,讀大學讀完財經學位,睇市未必有用,反而讀心理學可能會啱用啲,大戶就係捉散戶心理,散戶亦都明,問題係唔知點解,明知係咁,但卻偏偏躲不過。

回應 (1)
我要發表
user