制服專家flintideas
制服專家flintideas
制服專家flintideas

自由工作者 - Freelancers 或是兼職員工 - Part-time 有咩分別?

2021/12/07 13:52:17 網誌分類: 生活
07 Dec

勞保買勞保投購勞工保險報稅 | 電子報繳稅

二者都是不同的合約關係

簡單黎講,自由工作者 (Freelancers) 係自僱人士,同合作公司 (Project Owner) 係一種服務交易既關係;而兼職員工同僱主係僱傭關係,兼職員工屬於勞工,受到勞工法例既保障同公司員工守則既管束。僱主都會幫兼職員工投購勞工保險

兼職 Part-time

在法例上並無Part-time 和Full-time 員工之分別,只要員工受僱於同一僱主4星期或以上,而每星期最少工作18小時,他的僱傭合約便屬「連續性合約」,員工即受到勞工法例下的保障。

/不少人都對「兼職」僱員的法定僱傭權益存有誤解,以為「兼職」僱員不受勞工法例所保障,不需要投購勞工保險。其實,《僱傭條例》只界定 何謂按「連續性合約」受僱的僱員,而沒有「兼職」僱員這 概念。換句話說,僱員無論是擔任「全職」或「兼職」工作, 他們都會受到法例的基本保障,而符合「連續性合約」受僱的僱員,則更可享有勞保法例賦予的權益。

根據勞工署指引:僱員如連續受僱於同一僱主4星期或以上,而每星期最少工作18小時,他的僱傭合約便屬「連續性合約」。 //

《僱傭條例》(勞保)基本保障包括: 

  • 工資支付的保障
  • 扣除工資的限制
  • 法定假日的給予
  • 生育保障(禁止指派粗重、危險或有害工作)
  • 僱傭保障(不合理及不合法解僱)
  • 職工會會員不受歧視的保障
  • 僱主提供僱用條件資料的責任等

然而,有權利就有義務,僱員會受到勞工法列同公司員工守則所約束,例如辭職需有適當通知期等等;兼職員工比較常見既薪酬方式係時薪。

Freelancers (自由職業者)

相對而言,Freelancers 係屬於以自僱人士(self-employed)形式出售服務,並不受僱於任何公司,同合作公司(Project Owner)並無僱傭既關係,而屬於一種合作 / 服務交易既關係,Freelancers 同合作公司之間係一個服務交易的合約性質。因此,Freelancers 不會受到《僱傭條例》的保障,包括最低工資、勞保,大假、僱主強制性強積金等等都唔會享有。

反之,由於唔係受僱於任何公司,Freelancers 唔會受到公司既員工守則(Employment Contract)所約束,例如好多公司既Full-time工作合約都會訂明員工不可以有兼職 / 其他外快工作,係呢方面Freelancers絕對可以享有更高的工作自主自由度,如合約協議並無指明,一般都可以同一時間接唔同公司既Jobs,自由地做一兼多職既Slash一族,亦都係好普遍,當然大前提係要有做好時間管理Handle得到。

值得一提既係,因為無左勞工法例既基本保障,Freelancers要保障好自己收益,就要同合作公司有好既溝通,將提供既服務細項(Scope) 同價錢係報價單 / 合約上清楚訂明,避免爭訟。

另外,因為屬於一個出售服務既合約關係,好多時Freelancers既工作地點同時間都自由,只要係deadline限期前完成交到貨,就已經係完成左項目既職責內容。Freelance Project 好多時報酬形式都會採用項目報酬 (Project Based) 。

關於報稅責任,Freelancers並唔係合作公司既員工,僱主係唔會幫Freelancers報稅,因此Freelancer唔洗 電子報繳稅,但根據香港稅務條例,Freelancers本身亦要以自僱人士身份,依據利潤收入申報利得稅,詳細可以睇返勞工署同稅局網站。

 

Hong Kong Action Ones 專業商業諮詢顧問團隊經驗豐富,不論是中小企融資企業融資,都會按業務需要提供最專業及合適方案,以獲得最大成本效益。曾協助超過20個不同行業成功取得各類政府資助。 服務涵蓋各類政府資助: 包括TVP 科技券計劃BUD專項基金。 其他服務有:中小企資助整合強積金私人財富管理公司註冊報稅服務,歡迎大家找我們的財富管理顧問諮詢。

Hong Kong Action Ones

 


簡介:Hong Kong Action Ones專業商業諮詢顧問團隊經驗豐富,按業務需要提供最專業及合適方案,以獲得最大成本效益。曾協助超過20個不同行業成功取得各類政府資助。 服務涵蓋各類政府資助: 包括TVP 科技劵計劃BUD專項基金。 其他服務有:整合強積金私人財富管理公司註冊報稅服務企業融資。歡迎諮詢。

 

中小企資助 | 財富管理顧問 | 專業商業諮詢顧問 | BUD專項基金 | BUD專項基金申請 | 基金投資 | TVP申請 | 科技券申請 | 科技券申請  | 強積金 | 整合強積金 | 私人財富管理 | 資產淨值 | 財富管理公司 | 公司註冊 | 註冊公司 | 開戶 | 報稅 | 電子報繳稅 | 報稅服務 | 融資 | 中小企融資 | 企業融資 | 勞保買勞保投購勞工保險

回應 (0)
我要發表
user