供求決定價格

2008/07/22 16:04:40 網誌分類: 未分類
22 Jul

    投資第一步係學睇供求,因為價格係由供求決定,多人爭既野,會出現供不應求,價錢一定會被搶高;相反,冇人要既野,就會供過於求,價錢就好難升,呢個現象隨處可見。

    價格會因為供應過多而下跌,以人力市場為例,如果將工種簡單分為兩類,第一類係要有專業技能既工作(食腦工作,例如醫生),第二類係「手板眼見功夫」,咩人都可以做既工作(食力工作,例如清潔/保安),前者既價格(即人工),一定高過後者,現時入境處每日批准150個大陸移民來港定居,一年就係54,750人,十年就係54萬人,佔現時香港勞動人口360萬既15%,呢批新移民係香港搵野做,佢地可以做既,就係第二類工種,大量供應令工資停滯不前,小弟現職亦係第二類工作,咩人都做得,小弟做了七年的工作,一位fresh graduate唔使兩個月已經上手,人工平3成,小弟冇條件同老闆講:「你唔加我人工,我走架!」,因為小弟一走,好快就可以找到另一位更平既人補上,所以毫無議價能力,就算公司唔加人工,都唔一定會想走,尋日陸sir話,大陸每年有500萬大學生畢業(全港人口都只係700萬),仲係收緊每月1千幾蚊人工,老實講,實在唔覺得自己值咁高人工。

    價格又會因為供應有限而上升,例如房地產,房地產一直以來,都係有錢人賺大錢,同埋「泊」錢既地方,係日本有「賺錢之神」既邱永漢話,只要每個月將所有收入,用哂去買地皮,咩價都買,只買不賣就可以致富,即長線地皮一定升,房地產既價值來自地皮加建築成本,地皮升樓價亦會升,睇地圖最清楚,成個香港島中間大部分都係山,只係靠邊邊部分起樓,可以供應起樓既平地極之有限。前前財政司長梁錦松係03年,有幾間清/淺水灣豪宅,樓價最低既時候話,只要捱得過,樓價一定可以升返上去,一位咁「坦蕩」既人講既野,唔信九成都要信七成,因為樓價靠租金支持,租金長線因通脹上升,樓價亦然。

    如果可以搵到一樣野,佢既供應有限,而需求就與日俱增,呢樣野既價格就會長期看升,就可以買來投資。

回應 (0)
我要發表
user