通賑受惠者

2008/07/23 22:33:50 網誌分類: 未分類
23 Jul

    早上搭九鐵返工,途經九龍塘站轉車,扶手電梯有一系列自由黨既廣告板,其中一板係主席田北俊,佢右手拎住個標語,上面寫住:「打擊通脹」四個字,小弟覺得都幾滑稽。

    自由黨代表商界利益,核心成員係做生意既大老闆,田生本身就係大老闆,經營家族製衣生意,佢冇理由唔知,通脹對公司係好事,原因好簡單,因為一間公司賺既錢係來自收入減成本,一件衫賣100蚊,成本係80蚊,公司就賺20蚊,係通脹情況下,例如5%,一件衫就可以賣105蚊,成本(例如工資)同樣上升5%,變成84蚊,收入減成本,就可以賺21蚊,係通脹時期,公司賺更多,田生唔會亦冇能力「打擊通脹」,因為通脹係大勢,不過諗深一層,大老闆有私家車,應該唔使迫火車,「打擊通脹」應該係寫比我等大眾市民睇,都岩架,憂民之憂,爭選票嘛,不過見佢個樣"咪咪咀",再加少少無奈既樣,又幾好笑。

    講到通脹,小弟又學人講句:「一個硬幣係有兩面既。」,通脹對一部份人係來壞事,但對另一部份人係好事。通脹對低收入人仕係壞事,因為人工冇得加(供應太多),必需品如米、肉、租金就大幅加價,收入不變而支出增加,即減少了可以流入資產既現金流;但通脤對供緊樓既人來講係好事,因為通脹既意思,係錢既未來購買力減少,因為有通脹,下年100蚊既購買力,少過今日100蚊既購買力,一般借錢供樓係借十幾、二十年,可以想像一下,十幾年前既100蚊有幾好使,今日既100蚊又如何?同樣道理,今日借200萬買樓,經過二十年既通脹既蠶食,已經唔係一個大數字,但樓價就會因租金增加而上升,一上一落,借錢買樓者係通脹之下既最大受惠者。

回應 (4)
我要發表
2008/07/28 23:32:12 回覆

yy姐,

太眼訓 ,個reply小弟寫左一半,聽日寫埋佢。

2008/07/28 09:47:58 回覆

Danny1 & yy姐,

小弟剛放完個大暇,又可以寫吓野啦

yy姐,

每次見到有一段留言,小弟就好開心,特別係yy姐既留言,因為又有野可以寫, 今日寫篇野回一回你,請多的比意見^^。

 

2008/07/25 22:52:56 回覆

MYSELF,

沖電回來,歡迎您. 沒您的文章,我地D小朋友,未了好多教材.

您說借錢供樓賺了通脹,係和.同意.

但您說通脹老闆是好了. 我作為一個小老闆,想從我看到的立場說一下. 您的例子,數字上是對, 老闆賺多了. 但有兩個假設是1) 通脹之成本及加幅,可完全反映及轉架於消費者上. 2) 經濟學上,加價,減少需求的情況不會明顯出現.

這兩個假設,於民心向好,經濟快速增長的年代如 80/90年代是成立的. 反正人工只有加. 貴賣,貴使.  但在今天, 情況唔太一樣, 在香港,好多零售的成本有3-5成於租金, 租金的升幅有4成至一倍多. 就算租金頂得到,物料成本大了,只可轉架少量於售價,因為一加多了立即影響需求,(件數銷量) 收入,總利潤反而因加價而跌.

其實今次通脹,而令好多經濟活動縮減 (例如,合作推廣活動少了, 請PART TIME少了, 派SAMPLE 少了,) 一個連鎖反應,金錢於市場打滾少了, 財富效應少了, 收入少了, 使錢少了,經濟自然一步步衰退, 呢D唔係讀書時的理論,是活生生在眼前.

您行街有冇發現年頭波鞋街,衣服店,食店門前的長期招人廣告消失了. 而家出去中價食店好易搵位. 但3時大家X下午茶餐,找不到位.$16吉野家牛飯,坐滿男人,

短短2個月,經濟展望是一個天堂,一個地獄. 希望油價回落,不然是苦了大家. YY太

2008/07/25 12:45:34 回覆

Myself 兄:

真開心兄台終於充電回來,繼續出文.

 

 

user