個案研究

2008/08/16 17:47:51 網誌分類: 未分類
16 Aug

    有時自己睇自己,好多野睇唔到,把自己抽出,去睇人地,就睇得清楚好多,有人話,一般人從自己錯誤中學習,聰明人從別人錯誤中學習,只有蠢人先會不斷地重複自己既錯誤,研究別人既個案(case study),就係要做個聰明人,好克薄咁講,睇下人地點衰,唔好俾相同既事,發生係自己身上,起碼先攪掂自己,有能力再諗下幫人,又係另一回事。

    小弟想講既case,係今日經 濟日報,港聞頭板「通脤逼人,破產申請3年半高」,描述一個求助家庭,呢個「低收入」家庭姓陳(化名),一家四口,收入話低又唔係好低,阿爸做「技術員」月入1.3萬,阿媽可能要照顧兩個讀中學既仔女,只能做part-time月入4千多,但個開支亦唔少,「每月供樓及水電煤」要7,000蚊,「阿爸個人開支」要3,000蚊,「兒子的零用錢」要3,000蚊,阿媽話「慳錢不可慳在兒子身上,打扮要光鮮」,所以每月要花4,000蚊,個個月冇錢剩,結果因為「開學及搬屋等額外開支」,共欠下卡數12萬冇法還,差點要賣樓、破產。

    專門幫人做「理財及債務輔導」既主任翁小姐話,呢個係一個典型,好基層多家庭都有差唔多既問題。呢個家庭既錢循環如下:

每月收入                       

爸爸 $13,000

阿媽 $4,000                                     (每月錢流入共$17,000)                 

每月支出 

供樓及水電煤  $7,000

阿爸個人開支  $3,000

阿媽個人開支  $4,000 

兒子的零用錢  $4,000

12萬卡計數(年息30%)利息 $3,000           (每月錢流出共$21,000)

資   產 

自住物業淨值   $(不知道)                     (被動收入$0)

負   債   

自住物業按揭欠款  $(不知道)                    (按揭利息每月錢流出約$4,000)

卡數                  $120,000                   (卡數利息每月錢流出約$3,000)

 

    小弟認為,分析一個人(或家庭)既財政狀況,唔應該簡單用「有錢」,又或者「冇錢」去形容,因為「有錢」「冇錢」只可以形容某一刻既情況,更重要既應該係未來會越來越有錢,定係越來越冇錢,要更立體去分析,就要睇錢循環,只要睇一個人既資產、負債、收入、支出,就可以睇到佢既未來,無論你既起步點係高定低,持續既良性錢循環,就會今你變得「有錢」,持續既惡性錢循環,就會今你變得「冇錢」。

    總結陳家既case,係收入細、支出大、資產少、負債多,每月賺既錢唔係太少,但相對使錢就好多,每月使突左4千蚊,使突既錢一係令「資產」減少,例如銀行户口既錢少左啦,但因為陳家平日冇積蓄,又唔可以變賣自住緊既物業,唯有令「負債」增加,陳家選擇左簽卡數,卡數係最方便,亦係最貴既負債,一般年息20%~30%,12萬卡數(以30%計)每月只還利息就3千蚊,更冇可以產生收入既資產,反而有會產生支出既樓按、卡數,負債還不完,越滾越大,惡性錢循環既結果,就係「冇錢」。

    更令人擔心既係「通脹逼人」,政府最新公佈6月通脤係6.1%,即上年6月賣緊$100既野,今年6月要賣$106.1,如果通脹持續,5年後就賣$142!即以陳家現有生活水平,支出只會不斷增加,而陳生、陳太既工種又屬於「咩人都做得」個類,面對大陸新移民,做呢類工既人有增無減,工資好難加,即收入追唔到通脹,令淨流出既錢越來越多。

    陳家可以做既野唔多,一係開源(增收入),一係節流(減支出),短期好難開源,陳生做技術員月入1.3萬,好難即刻搵份2萬既工,陳太要照顧家庭冇法全職工作,唯有節流最易見到效果,希望捱到兩個讀緊中學既仔女「出身」,陳家唔使為佢地每月支出$8,000之餘,仲有家用俾屋企,增加陳家既收入,咁樣陳家先可以叫做唔使咁辛苦。

回應 (2)
我要發表
2008/08/18 11:44:04 回覆

yy太,

個case阿爸俾$3,000仔女,阿媽又使$4,000,即夾埋月使$7,000係仔女身上,2個仔女,即每個仔平均每日使$112,哈哈,係咁架啦,佢地自己使下使下,唔覺架!

2008/08/17 21:32:24 回覆

MYSELF

兒子零用要3000元,即100元一天.

一個文員都是7000元一個月, 要交通養家,一個細佬,比3000元零用?

我YY太一天的使費都是50-80元平均(無約人/客 食飯的話)

香港使錢, 一萬一天都好易使. 但這家庭真是唔懂量入為出. YY太

 

user