有意思!

2008/11/16 11:30:08 網誌分類: 生活
16 Nov
閱過以下曹Sir的一篇文章,正是海琳每天朝五晚五的工作目標 (晚五至晚十是女兒的時間呵!),感到非常有意思,特此轉載與未有留意此篇文章的Blog友分享及留作日後參巧。真可惜我二十五歲前未有努力鑽研投資技巧......怕且要捱到七十歲...... "右手賺錢左手make money

我老曹認為二十五歲前應努力學習,包括讀書及投資技巧。二十五歲到五十五歲係黃金三十年,右手應努力賺錢,左手應努力make money。唔少人只懂運用右手賺錢,例如由月入1萬餘元到10萬元。由於唔識同時用左手make money,喺面對退休之年,手上所剩下嘅財富唔夠自己過舒適退休生活。過去四十多年,香港經濟高速成長,每年令資本增值15%並不苛求;即1967年1萬元到去年變成267萬元;成績好一D年增長率達20%,即1萬元投資到去年可變成1224萬元。成績更好嘅亦大有人在。

如你同時係運用左手嘅高手,年紀漸大後、一般亦開始進入charity生涯。charity唔係一次性捐款行為,而係協助某機構達致某D目標,例如協助非牟利機構,為社會提供服務及減少貧窮因素。當然救急扶危亦重要,例如四川地震之後救援工作或中國雪災之後嘅支援;不過,真正改變貧窮嘅唔係呢D工作,而係向人投資,包括提供技術、制度、醫療及教育援助,從基本層面上改變導致貧窮因素,呢D先係charity。至於救急扶危只係一項施捨,冇長久意義;例如捐助100元畀慈善機構去買D月餅送畀老人亦係好事,但基本上你冇改變乜嘢。今年8月微軟主席蓋茨捐助500萬美元畀Techno Serve為發展中國家企業提供設備去創造就業機會,就更加有意義。另一機構叫做Bridgespan,嚟自Bain & Co顧問公司嘅分支,佢唔係協助慈善機構而係追查慈善機構金錢用途,包括overhead方面開支。例如有D慈善機構話營運開支只佔總捐款13%至22%,調查後卻發現佔總捐款17%至35%。透過佢地嘅追查,捐款者知道邊D慈善機構喺運用善款方面最有效率,邊D營運開支佔捐款比重太大。調查亦發現,連續性每年唔受限制用途捐款,較一次性大筆捐款能產生更大效益。慈善機構依賴較多人捐較低數字嘅銀碼,較依賴一、兩個知名人士大筆捐嘅善款來源更可靠。今年已有唔少大人物削減捐款數字;反之,普通人每月捐款卻冇減少。

作為普通人,成立自己慈善機構並唔容易(因財力及物力太小),最好係加入已成立並有良好業績嘅機構。唔使一次過大筆捐款,而係持續性(例如每月數百元)捐款,咁樣做對呢個機構幫助最大。

五十五歲或以上嘅人,右手工作遲早要停低,左手則應繼續make money。亦係應該開始charity日子,利用charity取代打工賺錢,可以令人好忙而不知老之將致。自私D講,從事charity乃令自己心境保持青春及愉快不二良方,正係多有多做、少有少做。找一間慈善機構理念同你相近者,作為恒久嘅捐助者。可以係每月一百幾十,保證令你身心愉快。例如資助貧窮小孩上學去,每當收到佢地嘅成績表之時,已可令你快樂一整天。

請好好運用你嘅右手,從過去搵錢打工轉為慈善事業,以免右手因少勞動而變得不靈巧。"

文章轉載自《信報》《投資者日記》2008年11月15日

 

回應 (2)
我要發表
則卷小雲
則卷小雲 2008/11/18 07:20:45 回覆

{#20080613015159279.GIF}

利小容
利小容 2008/11/16 12:21:55 回覆

的50%的善事...

user