踏上財務自由之路

2009/05/22 09:01:33 網誌分類: 生活
22 May

 

最近跟網友討論如何才能達到財務自由。首先要明白「自由」是甚麼?很多人認為自由就是要有幾多就幾多,這是誤解。

 

經濟學的首要課題就是人類欲望無窮但資源有限,所以要學懂經濟有效分配資源,滿足各種需要。人的欲望可以無窮無盡,你想要的錢必然比你擁有的錢多,這是人性,不斷追求更多,何來自由?唯有隨遇而安,努力工作後累積財富,才能與親人及朋友享受生活的美好。

 

財務自由的精義在於,可以由自己控制的現金流能夠滿足自己的需要。不錯,重要的是現金流,一個月入十萬的人如果要花十一萬才能滿足,那他其實比月入一萬但每月有積蓄的人更缺乏財務自由,因為入不敷支的人要變賣資產才能滿足自己的財務上的需要。

 

有人希望住豪宅、出入名車、大魚大肉,為了追求這些物質,結果終身勞苦,負債累累,這值得嗎?得到那些資產是否就就是得到財務自由?得了什麼與失了什麼,得與失之間只有靜下來問自己才知道答案。

 

其實,一個人除了兩餐一宿、醫療和基本生活需要,很多其他的東西都只是錦上添花的。天生我材必有用,如果你的才幹可以賺一億,放手去賺,但最好先賺了第一個一百萬,去享受這一百萬為你帶來的樂趣,才去想賺一千萬、一億吧。如果一百萬太遙遠,便先賺十萬,袋穩了才想一百萬吧。要達到財務自由需要盡早一步一步實實去做。

 

實際的操作方法:

 

趁年輕買一份保險,如果你突然出事,你的家人已經好煩,就讓保險公司清還債務(如樓按)及留一些急錢給家人。

 

保持一個健康的身體和快樂的心靈。

 

每月收入定必留下部份(例如10%)作為強制投資、儲蓄。量入為出。你的銀行戶口應有現金應付最少三個月的支出。

 

不要先使未來錢,信用咭的利息非常昂貴,絕對不要拖欠咭數。

2009-5-22 10:01am 即市評論:昨天美股跌,但期指今日開17100,好友大戶守關心態堅定,淡友似乎不敢大手做淡,5月好友控制大局,牛熊決戰料要在6月才展開。14400-20000係5千點波幅,6月要小心唔好企錯邊。

重要提示:本網誌宗旨是讓小投資者能夠互相支持,增加財經知識和改善投資心理素質,以期早日達到財務自由。本網誌一切言論純粹是個人意見或經驗分享,絕不應被視為投資建議, 也不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦任何投資產品。本人亦不保證所引述的資料的真確性和完整性。網友務請運用獨立思考能力自行分析和驗證。一切的投資決定以及該投資決定引致的收益或損失,概與本人無涉。

回應 (64)
我要發表
2009/05/24 18:51:55 回覆

金曹師兄,

您好!  我比較少發言, 但每日都會看您及陸sir 的網誌及回應.

現想請教您点睇聯想992.  聯想在發業績前不繼創新高, 亦有大量大手買盤, 在發業績後急插, 但仍有不少買盤.  請問您覺得她還有沒有機會見3蚊樓上?

2009/05/24 17:19:12 回覆

金曹兄:

美元唔掂, 不是最好的理由炒起商品價格嗎? 經濟唔掂加上通脹, 不就是大家最不希望見到既滯脹嗎?

美國控制唔到長息, 就只有不斷加碼印銀紙買國債, 美元又會唔會可以唔跌呢? 再係咁印, 只會步英國之路. 如果美國唔加注, 甚至想加稅、減救市開支, 咁不是又犯上30年代既錯誤嗎? 經濟未起晒, 就自己踩返低.

救又死, 唔救又死, 我唔係咁識睇, 請金曹兄多多指教.

小狗

2009/05/24 14:53:52 回覆

均兒,希望經濟早點復完,溫總話最緊要有信心。我亦覺得中國會比歐美更早復甦。

 

2009/05/24 13:05:43 回覆

金曹師兄

我感到澳門現時內裡真的好差,最近有親戚同朋友叫我幫忙找工做,都系較難找那種人.我知公司下月開始也要大執位,有40多人要面臨失業危機.政府今年有6000元現金分享,都系掩口費而已,沒實際.賭廳差吾多執得七七八八,新開的新豪請莊荷一個月才8000几元,比以前13000-16000差一大載,其他酒店都在變相減人工,一星期放二日無薪假期.外勞還是大量的留在本地,跟本地人跟爭飯碗,我有賺職的一間外判建築,成日俾人告,請外勞,炒本地人.勞工處擠滿一大廳人,等住幫忙解決問題,顧主顧員都面臨很大危機,雙方都有很多急等住要解決的問題,吾知政府會點處理,或系無動於終.無奈....

2009/05/24 12:42:43 回覆

金曹: Thanks for your advice.

I will take a look of 297. Actually, I also want to accumulate 939 and 2828, too. How about REITs (2778) as a replacement of time deposit?

Have a nice weekend. 

2009/05/24 12:24:15 回覆

thanks.......have a nice weekend.

2009/05/24 10:38:10 回覆

均兒,好耐無見,記得妳係住澳門,最近環境好?

pokemonpc200、插班生,多謝支持。

mkm,資產分配非常重要,通縮揸現金,通脹要買實物資產(地產、石油、黃金)。好難想象短期會惡性通脹,經濟唔好商品價格係無辦法炒得起。

2009/05/24 08:37:38 回覆

金曹前輩早晨

你這篇文章寫得非常好,人很難了解自己的欲望,欲望這樣野也很難控制,要睇自己的修行了~

我之前諗住買只好股,跟住慢慢等,就好像巴非特買中石油咁,但我買的時間不對,買后越等越跌,越等越輸,輸得一踏糊塗.現在買股一點方法都沒,明明捉到只好股,但一有風吹草動就跑吾切,結果明明渣耐小小時間,忍一忍振倉就可以有更大的利潤,但我做吾到,真系激氣.

以后要多來向金曹前輩學習~

2009/05/24 07:21:03 回覆

金曹兄早

2009/05/24 01:38:37 回覆

Dell - to be honest, i don't know about DBA....but brother Kam Cho's recommendation is worth a look, i think. Do you know POT (Potash of Saskatchewan)? Canadian company too....

Actually, I think if hyperinflation comes, all stocks will suffer a wipe-out (buying opportunity?), those who own resources, arable land, and jewellery will prosper.....but again, who knows? have a great evening.

Brother Kam Cho, thanks.

2009/05/24 01:00:57 回覆

Dell5354,農業股現時可留意中化肥,屬於輸有限,$3.5止蝕,但有充足上升空間。

彥清風 (瘋仁) ,現時追貨要有捱價準備。長遠選四個板塊:國壽或#2828買中國前境,內銀(我自己儲建行,$4.6樓下慢慢儲),一隻資源股中石油或神華,另外睇位買內需股,例如中化肥現價都OK。

ccy1、pokemonpc200,多謝支持。

Indy,美元長遠會貶值,但經濟未確認轉好,起碼2010年亦唔似有好大增長,所以我唔係太相信股金匯會再狂升直上二萬一。三月開始的升浪好大原因係挾淡倉,逼淡友投降,但在萬五點樓上要補貨的多數補回,唔補的淡友一係止蝕,一係重兵力守二萬點大關頂住,所以未來兩三個月會係大型上落市,上望二萬多一點,下望萬四多一點。到九月如果實體經濟無明顯好轉,那時會有機會再買平貨。

Perise,普渡眾生唔敢咁講,我都係大散戶而矣,大家交流交流,唔好鑽牛角尖,唔好同市場鬥氣。 

新手小男人,8號仔手上有地產,現時投資者驚通脹,地產有價。爛船都有幾斤釘,唔可以睇得太淡,跌得多又會彈。

2009/05/23 23:31:12 回覆

mkm,

Today, we meet second time in other blogmates' space.

What do you think to accumulate PM and agriculture ETF (e.g. DBA) DBA rose 20% plus since March? These are the instruments to protect wealth.

Dell5354

2009/05/23 22:25:19 回覆

dell - i am not so optimistic about HSI in that scenario. Interest rate will probably skyrocket to above 10% or more (like in the early eighties) the world over to fight inflation. When that happens, all paper wealth and (most) real estates go to hell -- stocks, bonds,  houses, currencies, everything.....

Actually, there are already hedge funds building up for that scenario of hyperinflation. China is also hedging against that by lending money to Brazil and alike in return for oil supply guarantees.

The only thing that will bring security is a small farm plus a litter of bunny rabbits -- because they multiply very fast and can be eaten....ha ha ha

just my speculation, i am (mostly) wrong most of the time.......

2009/05/23 18:47:39 回覆

相關債券組合如下

Top Ten Holdings 十大持有證券

Name of Security                                                      % of Fund
證券名稱                                                                佔基金百分比

Japan 1.8% 20-jun-2017                                                3.67
Federal Republic Of Germany 4.25% 04-jul-2018                 3.31
Federal Republic Of Germany 3.75% 04-jul-2013                 2.81
Japan 1.9% 20-jun-2017                                                2.47
New South Wales Treasury Corp 7.0% 01-dec-2010            2.24
Federal Republic Of Germany 4.5% 04-jan-2013                  1.99
Ontario Prov Cda 3.375% 20-may-2011                             1.92
Kingdom Of The Netherlands 4.5% 15-jul-2017                    1.91
Japan 2.1% 20-dec-2025                                                1.85
French Republic 3.0% 12-jan-2010                                    1.80

2009/05/23 18:30:04 回覆

金兄, 自 08年 6月之後將所有投資保險轉到債券後放到而家,

點知而家連債券都話會因為英國, 美國債務評級降低而縮水,

金兄認為如果要由債券轉出應該轉落咩板塊好 ?

2009/05/23 11:58:25 回覆

金曹兄:Good morning

Indy:美債爆煲 means nobody wants to hold 美債, interest goes up and USD goes down. Amercian's purchasing power goes down. It will affect all export countries including China.

How about stocks? DOW down. HSI may not be down so much since it is backing up by grandpa

Inflation will be up. Commodities, Precious metals, agriculture products will also be up. 

Dell5354 

2009/05/23 08:43:56 回覆

good morning mr.kam cho and c-Brother and C-sister

very happy to visit this blog and i really learn a lot u, tks very much ga

2009/05/22 23:55:58 回覆

金曹兄:

值得推介!

彭彭
彭彭 2009/05/22 23:42:48 回覆


金曹兄:

有個深奧問題想問你,如果美債爆煲,會點?

係咪好似依家咁,變成資金氾濫,股金匯狂升,淡倉挾到上天花板?

indy

Persie
Persie 2009/05/22 23:09:20 回覆

真的好多謝金師兄不吝嗇賜教。寫blog要花好多時間和心力。我會好好領會這篇blog,希望有所頓晤!

 

金師兄的一個 long vacation (當然, 可能好short)卻不經意『普渡眾生』。推介!

住家小男人(政见不同请勿拍砖)

金曹大哥及各位C兄可唔可以找出理由點解8號仔今日可以升4% {#icon84}

2009/05/22 18:47:42 回覆

金曹師兄︰

謝謝回覆

2009/05/22 17:24:26 回覆

金鷹,

6月唔似會見萬三,要等到散戶對今年經濟復甦失望才會有明顯回落,而且美股大戶6月應該亦係好倉底。大戶由好倉轉淡倉亦需時間部署,我估會有兩、三個月橫行,到9月另一次美股季結,可能會較淡。

 

2009/05/22 17:04:10 回覆

金兄

你認為如果大市下回萬三至萬五會係幾時發生? 六月?

 

2009/05/22 16:15:55 回覆

VV,有些少延遲的報價。

http://www.gloryskygroup.com/index.aspx?lang=big5

CHAUKW,恆指有好大機會再下試萬五點,甚至萬三點。今次升過龍,到熱錢流走總會回調。買內銀股,建行#939今次升浪大落後,大戶用$4.2-$4.88入貨,若見到$4.6可以開始慢慢買,有4%以上股息及10倍PE,長線就算再跌到$4亦有防守力,總會跟中國經濟上升。

 

2009/05/22 16:11:34 回覆

金曹師兄,

Thanks!

已估出所有中信資源, 留住一小部分上電, 係0成本.

2009/05/22 16:09:50 回覆

金師兄:

本人於12-3-2009將強積金賬戶內的70%恒指基金轉為保本基本(當時恒指大約12000點).  原打算低位買回. 但之后一路上. 到17-3-2009又忍唔住在恒指大約13000點時將剩餘的30%恒指基金都轉為保本基本. 當然亦是無法再買回. 現強積金賬戶內只剩4月及5月的新供款是恒指基金. 其餘都是保本基本.

現請問該怎麼辦?很想轉回全部為恒指基金. 但又怕捉唔到好位. 請指教!

先謝!

2009/05/22 15:59:28 回覆

金兄, 邊度可以睇到期指呀 ??

2009/05/22 15:54:28 回覆

cc開心,總之期指收市跌穿16700假定反彈完結,今日已經係第二次,第三次再插16700可能會跌得好急。好友在5月頂住,6月大上大落格局,自己搵位食胡。大市在6月回落到萬六樓下機會幾高。

不過2727在$1.9防守性好高,下次跌市都未必再買得返。可用部份捕捉高低位。

2009/05/22 15:39:30 回覆

cc : 食左先啦!!

2009/05/22 15:22:30 回覆

金曹師兄,

我係低位買入上電2727 $1.9 & 中信資源1205 $1. 原本想長期投資.但現在心大心小不知放不放好?因為倉裡仲有其他長期投資的股票, 如2628,939 and 3968...

萬一股票又再跌下來, 這個升浪中我就係竹籃子打水一場空!!

請指教.

2009/05/22 15:03:58 回覆

金曹師兄︰

謝謝回覆,我知道了。

2009/05/22 14:51:18 回覆

金兄,收到。但有入貨訊號時通知聲bo

2009/05/22 14:42:29 回覆

ccb,下午期指大手插穿16700,大市好可能轉勢,暫時不宜買貨,要等見底訊號、16200或有支持。散戶要跟大戶做,大戶沽緊貨,唔好咁快走去接。

金曹

2009/05/22 14:39:04 回覆

金曹兄︰

現在這個水位想博反彈應該買咩類型/ 行業股份較好?

午後跌幅擴大了,值博嗎?

請指教。

2009/05/22 12:40:07 回覆
    
金曹  2009/5/22 下午 12:10:44 

曹仁超給年輕投資者的十二個忠告

 

金師兄,

已看以上推介, 思考中, 謝謝

2009/05/22 12:39:24 回覆

好耐無見呀!!!

我的自由好簡單,

唔洗養家,唔洗為咭數煩,唔洗供樓.

自己養自已,

好開心!!!

2009/05/22 12:10:43 回覆

曹仁超給年輕投資者的十二個忠告

如果未看過,建議投資新手必看。

http://www.hkheadline.com/blog/reply_blog_edit.asp?f=IGHCKEJP8M22369&id=10258

2009/05/22 12:02:57 回覆

金曹兄,

收到. 感謝你的回覆. {#thank you.gif} {#thank you.gif} {#thank you.gif}

2009/05/22 11:54:22 回覆

MZ,

#2006大戶在$3樓上大手出貨,價值區約在$1.5。佢應該有機會成為國內龍頭酒店集團,但上升爆炸力應及不上茂房、中國海外、遠洋地產那類地產開發商。內房股有回吐壓力,耐心等入市位,現在入市風險太大。

 

{#A𦶧200905.jpg}

2009/05/22 11:53:42 回覆

金師兄早晨,

海海有 crab 貨 #2823, 平均價錢 $21.50 , 想在 $12.50 走一走, 今浪有機嗎?

另 #3988 近日 2.90入, 這排浮浮沈沈, 有d 驚突然大跌, 這位安全嗎 ??

先謝 {#icon84}

2009/05/22 11:43:58 回覆

唉,宜家大部份既生活開支都比晒大財團食晒,仲有交租等,實際正路打工要儲錢去致富或自由去理財真係要經過一段艱辛的時間才可達到,放入銀行都追唔到通漲,唯有去努力向上爬,投資或做生意才可達到金老師所提的。努力努力!!

2009/05/22 11:42:20 回覆

kam bro

thx.

2009/05/22 11:34:17 回覆

Thanks 金曹!

2009/05/22 11:34:04 回覆

金兄: 評估見頂訊號

2009/05/22 11:29:15 回覆

金曹兄

我見其他C兄在陸SIR 網誌可預測看到一隻股的支持位及止蝕位. 沽貨要睇量升及背馳, 陰陽燭等等, 如5線在10線以 上可看高一線, 或淡. 請問如有時間, 可否以一個實例(#2006)作為講解. 唔該.    {#icon84} {#icon84} {#icon84}

2009/05/22 11:23:48 回覆

金曹兄

加油... 支持... {#add oil.gif}加油... 支持... {#add oil.gif}

加油... 支持... {#add oil.gif}加油... 支持... {#add oil.gif}

2009/05/22 11:18:27 回覆

金兄:

 
要踏上財務自由之路實在唔容易,因為大部份人年靑時總有一定家庭負担。我有同事講過既然無法節流,就只好開源,所以投資係大衆普遍比較容易找到的出路。

2009/05/22 11:15:16 回覆

金曹師兄︰

謝謝指教。我會睇位走的。

拜讀您每日張貼的文章,謝謝您的分享。

網聚我原想出席,只是近期很忙,希望下次可以預埋我啦。

2009/05/22 11:08:44 回覆

金╴兄:早晨,可以每天看到你的寫作,真的高興,一定支持你,支持你!!! {#icon15}

瀏覽更多回應 正在載入...
user