陸羽仁
陸羽仁
陸羽仁

羊兒哀歌(3)

2012/04/11 09:34:04 網誌分類: 經濟
11 Apr

   美股終於出現今年最差的跌市,杜指跌213點,收12715點,跌幅17﹪。話佢最差因為今年其他跌市美股都係在開市頭一個鐘見底,並會在收市前反彈,特別會在歐洲收市後反彈,但昨日彈都唔彈,而且成交好大,紐交所成交97億股,平日通常成交只有78億股,跌市成交大,顯示市場信心開始動搖。

       跌市的觸發點在歐洲,西班牙話佢守唔到削赤要求,令歐洲股市大跌,意大利股市跌5﹪,法國股市跌3﹪,德國和英國股市跌多過2﹪。意大利和西班牙的債息急升, 歐洲危機又有重臨的感覺。

     過去一段時間,美股一直脫離歐洲的走勢,昨天跟番歐洲走,唔係好預兆,過去一直在等 QE3,怕只怕未等到月底聯儲局決定有無QE3, 美股已經插咗落去。

     今日想再講講早前寫的「羊兒哀歌」續集。前一陣子網友myself(直升烏蠅)有一個好長的回應,我想引用一下。佢話:「 sir寫『羊兒哀歌』,用羊比喻小散户真係好貼切,小弟亦有親身經歷。大家都知羊係膽小既動物,大跌市時人心惶惶,眼見身邊人都輸緊錢,報紙所見都係負面新聞,悲觀情勢主導,而散户反而唔敢買貨,唔買就唔輸。往往要到大升市,身邊親友都賺到錢,報紙頭條都唱好,特別係越接近升市尾段,細價股日日爆升十幾%,散仔受火熱既氣氛吸引而入市,上升中既股市容易繼續上升,散仔初段盲目買股多有錢賺,羊的錢本來只係放銀行收息食下草,一旦買股賺過容易錢食過肉就以為自己係一隻狼,哈哈,成群老散歡天喜地之時,散户就越買越安心,股票越買越多。到股市見頂回跌初段,一般仍然係利好消息主導,散户一般開始� 斿X唔止蝕,甚至溝淡,但指數已無力再上拾級而下,散户錢越套越深,到輸超過一半時已經放棄跟進,派對過後留下滿倉跌了七、八既蟹貨,炒埋唔夠一碟,是為『羊兒哀歌』。

    Myself繼續講:「輸錢皆因嬴錢起,升浪殺人,小弟所見,無數個小升浪每次殺一小群羊都唔好講,大升浪宰羊就更明顯。近十幾年既大浪分別係97年炒回歸、00年炒科網股、07年炒國內資金自由行,每次大升市既概念不同,但每次都有一大群羊被屠宰。97年小弟亦係被殺既一群,其時第一次買股,國企紅籌炒回歸注資,大中細股炒到瘨,恆指直上17000點,其時小弟剛畢業,見阿媽炒股賺到錢,『阿邊個個仔買咩咩賺左30%!』,『阿邊個炒股個個月賺十萬!』,『阿邊個全職炒股個個月執十幾個!』,自己入左間証劵行做,見間証劵行日日逼到爆,又真係好多客炒炒下有錢賺,於是就靠自己少少積蓄,加阿媽打本5萬開始下海買股票,記得個時真係全副薪家一次買哂,買左六、七隻二、三線股,仲同人講,要學巴菲特分散投資,所以買左六、七隻二、三線股,又航運又航空又陸地,真係好『分散』,自己對所買股票毫無認識,只知股升有人買,自己又跟住買,初期真係隻隻都升,巴菲特話要長線投資,所以升都唔放,個時心諗:『開間廠咁辛苦一年都係賺十幾%,我買股揸一個月唔到已經升廿個%,買股至富呢條路係掂架!』,之後亞洲金融風暴,上映外資大鱷夾息沽期指,再借現貨沽,恆指直插8千點,小弟的『長線投資』,一早已經打哂柴,睇都費時睇,呢隻跌到得返幾千,個隻得返幾百,是為『羊兒哀歌』。」

    佢再將故仔寫落去:「其後二千年,科技股大熱,楷哥日日上頭板,小弟推銷基金,個時既基金有『科技』兩個字特別易sell(賣),行過証劵行又遇見當日逼爆市面,見過鬼怕黑,心知歷史又要重演,所以高位唔買冇輸錢,但最後都忍唔到買左電盈,個時心諗,佢係龍頭股,前身係香港電訊,再加上由高位三十幾跌到八蚊(高位應該係28元),開始買貨,越跌越溝,結果跌到得返個幾,三十跌個幾係輸九成,八蚊跌到個幾又輸九成,真係30樓跳樓跌死人,八樓跳落來一樣係跌死人,視為『羊兒哀歌』。」

    佢最後講:「時間來到07年,小弟入左間大公司,前後左右好多同事仔都炒股,其時炒內地資金自由行,短短兩三個月,恆指由二萬五直沖三萬二,牛氣沖天,係公司經常可以聽到同事講股,好多係自己從未聽過的number(號碼),仲幾個同事,每人夾兩三千去炒邊消息股,你話係咪好散,不時『阿邊炒股賺左萬幾蚊請食tea』,『阿邊個放左隻IPO又請tea』,似曾相識既感覺,之後雷曼爆煲金融海肅,身邊同事都好幾年冇再講股,雖然唔知佢地高位有冇走到,恐怕都好難,因為賺緊錢唔會走,輸左錢更唔會止蝕,恐怕都係賺既輸返哂,是為『羊兒哀歌』。」

   你睇Myself佢不斷重覆「羊兒哀歌」四隻字,從文裏行間都見到一股怒氣,首先我希望Myself化悲憤為實力,畢竟呢啲血的教訓,係自己用錢買回來,十分珍貴,應該記取。

   你睇Myself自述的經歷,佢已經係一個比較懂得學習的人,想避開羊兒的命運。佢在97一浪做最多散戶做的事情,「買左六、七隻二、三線股」,二三線股升跌好快,在97年那種大牛市,升市時最易賺錢當然唔係買藍籌,係炒輪或者買二三線股。但好多二三線股幕後有莊家,而且愈會升那隻愈有莊,這是一個莊家和散戶對賭遊戲,莊家把一隻廢股炒高10倍,借住個市熱將兩三成貨暗中放出街,佢都回本兼有對開賺,莊家睇住散戶底牌來炒,散戶長賭必輸,呢個教訓表面睇好易學,但過得一兩年,個市旺番,散戶見到啲股日日升,好易又迷番落去。

Myself好似無回頭炒二三線,已經好叻。順道講佢當時買二三線所謂分散投資,佢話「仲同人講,要學巴菲特分散投資,所以買左六、七隻二、三線股,又航運又航空又陸地,真係好『分散』」。我扮巴菲特答,你買六、七貴嘢,無論幾分散,都係貴嘢。

2000年,Myself無炒二三線,無陪人顛,但最後買咗隻電盈,高位28元無買,跌到8蚊開始買貨,越跌越溝,結果跌到得返個幾,「真係30樓跳樓跌死人,八樓跳落來一樣係跌死人」。Myself你唔好彩,若果你再2000年識得我,你問我好唔好8元買電盈,我會叫你咪買(我當時叫過幾個朋友唔好買),原因又係一樣:貴。

你會問由28元跌到8元,已經平咗好多,點解仲係貴。關鍵係楷哥用自己間盈科買香港電訊的性質。楷哥大玩財技,盈科投得數碼港,市值炒上3000億,當時已盛傳電訊賣盤,電盈市值亦炒上3000億,然後盈科係以合併電訊的方式買盤,電訊股東唔喜歡可以攞錢走,電訊大股東英國大東電報局就係咁攞現金走咗,記住合併式收購係由合併後的新公司支付收購,財技一玩,即係用電訊的現金俾大東攞走咗,新公司負上巨債,大東套現,新公司股東還債。所以電訊由28元跌到8元,市值仲有近1000億,負債咁大,最賺錢的國際電話市場又開放,電盈點值咁貴? 正常公司10幾倍PE,即係電盈要賺7080億一年,點賺? 所以Myself當日由8樓跌落來,主要亦係分不出電盈的股價平貴。

要分股票平貴,難免要估佢未來5年、10年盈利,公司愈細愈難估,本來電盈這類大公司較易股,但佢當時涉及無人識估的互聯網業務,加上打破壟斷,所以亦唔易沽,但大路去沽係唔會好。

羊仔要避開危險,首先唔好去綠草如茵的天堂,因為上天無對我地咁好,若買股天天賺錢,仲有人番工。所以大股又好,細股又好,若然狂升,避之則吉。狂升股跌緊落來,也不要去接劍,記住8樓跳樓的教訓。唔識揀股,可去買指數基金,等佢回落得咁上下,PE較低時買,即使買錯,買完即跌,揸一年半載可以到岸,過程中仲收埋息,以此為基礎,然之後先至練工夫睇個別股票,無咁上下功力,想急都急不來。

 

陸羽仁

回應 (99)
我要發表
2012/04/12 11:07:20 回覆

sir,

 

在你這裡看到”MYSELF”的故事, 真的感慨良多………..! 想當年我都有買電盈, 都係high嘢離塲…….!!!!

 

現想問, 本人持有金風科技(2208), 現正蟹咗三成, 近幾個月, 它好似在築底的,我想溝貨. 請問意見如何?

sir對新能源的看法如何? 之前提過風電有拱應的問題, 今年不知是否有想同情況?

 

還有, 本人持有招行 世戊(813)” 示作長線投資, 但銀行和地產業互相是有所關連的, 是否不應將相同/有相關行業, 同時作長線投資?

己達致分散風險”?

 

最後想問, 當"大行"不斷減持一隻股票時,這是否一個警號, 該隻股份都冇乜運行?

"金風"就有這情況了.

 

謝謝

2012/04/12 09:57:46 回覆

追入大飛機! 殺呀!!! {#icons_panda27}

2012/04/12 09:54:57 回覆

12/04/2012 09:06
《深滬個股》中航電子非公開發行A股申請獲中證監通過

  《***通訊社12日專訊》中航科工(02357)旗下中航電子(滬:600372)
公告,公司非公開發行A股股票的申請獲得中證監通過。(ew)

 

2012/04/12 09:53:38 回覆

大戶兄: 近來水泥幾強, 內銀平又就快除息 {#icons_panda25}

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/12 09:52:07 回覆

冇人?   {#icons_panda1}

2012/04/12 09:27:05 回覆

開升咁小.... {#icons_dog10}

2012/04/12 09:21:01 回覆

Luk Sir,

早晨!

本人想問一問,本人持有939,1398,3988,3328作為長線收息及將來退休之用,但有見這幾天Luk Sir回覆網友對內銀的意見,請問是否應轉換其他股份?應如何選擇?

謝謝!

Cyn2009

2012/04/12 09:16:01 回覆

sir,

 

1688432都係一D已成定局既股股價唔會點變咁點解每日都仲會有人買有人賣咁得意架呢?

 

 

Bdroom

2012/04/12 09:05:31 回覆

陸 Sir

 

講中國4大銀行持貨10年以上要換馬,我只系貪有5厘幾息同唔會執笠咁死啦換咩好呀 換招行好定系405好。宜家正一長揸咩都有危險。

2012/04/12 08:38:01 回覆

收割離場
2012年04月12日

  港股內外交攻,內地通脹數據唔靚仔,港股假後受壓,跟住又輪到美股杜指跌穿萬三點,觸發調整,恒指二萬點關口受壓。

  雖然負面消息連連,但大市抗跌力比想像中強,上證指數曾低見2280,市傳匯金昨於市場有增持跡象,投資者憧憬匯金救市,午後內房及金礦股持續攀升,令A股最終止跌回升收市。借住恒指跌幅收窄,個別公司老闆「蒲頭」增持,係咁環境下,早前走唔切的股民,而家應該可以等等,博大市會彈一彈。

  港股連跌三個交易日,恒生指數收報20140,跌215點;國企指數收報10503,跌93點,成交金額由493億元增加至513億元。即月期指全日收報20086,跌222點,低水55點,成交72113張。

  城市電訊(1137) 股價及相關新聞 宣佈退出香港及加拿大電訊業務,向私募基金CVC旗下公司,出售香港寬頻及相關業務,總代價50.12億元。有「電訊魔童」之稱的主席王維基表明,日後集中發展多媒體業務,未來四年會投資超過25億元。

  城市電訊是次出售電訊業務所得淨額50億元,會派發約20億元的特別股息,相當於每股2.5元,餘下的金額會用作發展,興建多媒體中心。魔童有心搞電視台,現在出售網絡業務,大把銀彈在手,可以無後顧之憂,同時都好對得小股東住。

  城電對得小股東住

  至於城電小股東,若然睇好電視生意,可以收完息再算,否則就可以趁高價沽貨。城電昨日報5.24元,係近期高價,出售業務後,未來公司仲有大筆現金在手,但由於無提供盈利的業務,呢類公司通常會較淨值有一定折讓,故此除非極為睇好電視業務前景,否則應該可以考慮唔等收息,把握股價趁好消息機會離場。

  港交所主席夏佳理坐到過晒鐘,係時間換人,早前傳言「查死你們」有機會接任,揭盅係港鐵前行政總裁周松崗先啱,佳叔就會再做一年董事。周松崗在港鐵期間,完成了同九鐵合併同可加可減機制,可以話係能人,加上他曾在英國工作,對西方經濟熟悉,能力應該無懷疑。

周松崗接棒唔易做

  中環茶友話,周松崗現在接替夏佳理,真係要用道遠任重嚟形容。港交所生意係李業廣同周文耀拍檔時係最高速發展期,四大國有銀行先後上市,帶動股價由十幾元升上二百元,到夏佳理同李小加拍檔時,優質國企上市已經上得七七八八,要靠民企同發掘俄國等新興市場的企業來上市,呢啲生意係豬頭骨,辛辛苦苦得個做字。

  去年開始,內地開始調控收水,流入市場的資金減少,交投下降,係咁環境下,管理層幾叻,結果都只係勞而無功,港交所股價由高位回落後,變成有波幅、無升幅,係二百元樓上叫人搶入的股市名嘴都老早已經執包袱。從近日民企紛紛爆煲,公司上市銳減同會計師樓開始裁員減人,港交所短期生意好難寄以厚望。

  周松崗上任,茶友話多咗一重困難,就係下屆政府講明唔想再過只靠金融地產食飯的日子,新特首政綱係話要經濟多元化。好多同佢傾過的人話,佢對金融唔熟悉,本來咁唔緊要,但係佢似乎仲唔係咁有興趣,由現屆政府咁重視金融,到將來未必睇得咁多,資源就算唔減少,都無可能增加,所以新主席的工作挑戰性好大,所以就算對周松崗有百分之一百二十信心,都唔好急急咁追入港交所股份住。

  陸羽仁

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/12 08:21:30 回覆

fly兄,

投機, 大股, 2至3個月走一轉.  {#icons_dog10}

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/12 08:18:45 回覆

中銀月供價: (於4月11日)

291    26.75

688    15.78

2318   58.15

2800   20.35

3968   15.34

2012/04/12 05:30:33 回覆

Dow Jones Industrial Average (^DJI)

12,805.39  Up 89.46(0.70%) 4:04PM EDT

Prev Close:12,715.93
Open:12,716.92
Day's Range:12,716.92 -12,844.82
52wk Range:10,362.30 -13,331.80

 

Dow Jones Industrial Average (^DJI)

2012/04/12 01:45:49 回覆

0579 京能清潔能源  比 0392北京控股 1193 華潤燃氣, 我的看法是前者最被低估, 你的看法?

2012/04/12 00:51:01 回覆

陸羽仁先生

 

昨夜已提問如下,未知是否陸先生看漏了

 

你於3-4-2012傳統上,美國投資者在年頭及稅季買股票,所以1月及4月係最多資金湧入股市的月份。

 

我於4-4-2012問為何美國投資者在年頭稅季買股票?但你於5-4-2012只解釋了年頭買股票,請問可否解釋為何美國投資者稅季買股票?美國的稅季」是否在4?不是稅季後」才買嗎?如此便可避免繳交股票增值稅和股息稅

 

謝謝。

 

12-4-2012

2012/04/12 00:15:31 回覆

鼠鼠: 小飛走先一步, 係40樓等你 {#icons_dog5}

大戶兄: 投資定投機, 高,中,低風險? {#icons_panda1}

 

2012/04/11 20:20:26 回覆

飛哥、終結者,袋鼠等緊啲羊*由八樓跳落嚟 {#icons_dog10}

*不適用於縮手不動會會員

袋鼠現價七成半貨,到八層樓跌落嚟跳樓價都會係六成比率(持股及現金水平不變,股價下跌時現金比率自動上升),持貨都唔算少…

獸人,殺破狼(SPL... or CY)唔可以殺阿爺個市,但影帝可以喎! {#icons_panda5}

animal666
animal666 2012/04/11 20:02:33 回覆

Dear Blogmates ...

I am now 100% A50 ...

CY cannot kill grandpa ...

SIGH ...

 

 

2012/04/11 19:27:44 回覆

Apple姐,其中一個計GDP方法,係計最終生產總值(唔記得係咪以最終售價計),假設其他一切不變,應該加最低工資係重新分配資源,唔影響GDP。當然實際可能係有部份靠人工低來競爭的企業做唔住,但亦可能低下階層人工多咗會消費多咗剌激經濟。PS 可以更複雜嘅係,又會唔會增加通脹呢?

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/11 19:24:38 回覆
2012-04-11 19:12:00

 

香港天文台 初步分析,傍晚6時43分蘇門答臘北部西面離岸海域再發生8.6級地震。

最新的地震震中位於北緯0.8度,東經92.3度附近,即班達亞齊之西南偏南約620公里。

在下午4時39分,天文台亦曾錄得蘇門答臘北部西面離岸海域發生8.8級地震,震中位於北緯2.5度,東經93.0度附近,即班達亞齊之西南約420公里。

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/11 18:43:13 回覆

fly兄, 袋鼠,

還有一些資金可以做羊兒, 買吓股。  {#icons_dog1}

環境唔知好唔好?   {#icono0_42}

2012/04/11 18:35:30 回覆

終極一插呀!!!! {#icons_panda5}

"外媒稱朝鮮最快明日發射衛星 正等待金正恩下令"

2012/04/11 18:27:41 回覆

印尼亞齊省對出海底,下午四時半過後,發生強烈地震,美國地質局修訂強度為8.7級,太平洋海嘯警報中心,發出海嘯預警;泰國南部布吉島及攀牙府亦發出海嘯警告。暫時未接獲傷亡或損毀報告。本港天文台錄得的地震強度為8.8級。

 

希望無事 {#icons_panda6}

2012/04/11 18:05:58 回覆

陸羽仁先生 or any 網友,

請問 HK最低工資 增加到$28, or $31,...

會不會 增加HK's GDP / GNP ??

(假定受雇人口無變)

Thanks !

******

By the Way, 

 

Apple wong 2012

 

再一次準備好執平貨

2012/04/11 17:57:55 回覆

鼠鼠: 柴米油鹽什麼都貴, 股票就是最平, come back {#icons_panda26} {#icons_dog5}

2012/04/11 17:51:14 回覆

飛哥/縮手不動主席,大笨可否申請豁免,昨日現金比率由10%已套現至25% {#icons_dog9}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2012/04/11 17:12:25 回覆

一哥嫂竟然戴黑超見阿爺, 大膽...... {#icono0_24}

2012/04/11 17:05:38 回覆

唔知明天主席大人歐遊回來末咁呢....

這強大的氣必要大人來化解先得.... {#icono0_42}

明天好像那個一哥會回來...將点搞那道氣呢... {#icono0_24}

2012/04/11 17:01:40 回覆

大戶兄: 應該係牛市調整, 要縮手不動 {#icons_dog5}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2012/04/11 16:50:39 回覆

重生兄: 明天千萬不能跌....好強... {#icons_panda7}

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/11 16:20:05 回覆

熊市調整呢?   {#icono0_42}

2012/04/11 16:11:08 回覆

將軍那很強大的氣......是上氣定下氣....

定是上氣唔接下氣.... {#icono_53} {#icons_cat5}

2012/04/11 16:07:34 回覆

大家重有彈藥,大市未跌完? {#icons_panda1}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2012/04/11 16:03:58 回覆

重生兄: 噢...中伏, 有很強大的氣.... {#icons_panda7}

2012/04/11 16:03:01 回覆

噢....殺下又收市.... {#icons_dog4}

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/11 15:43:59 回覆

組長: 你入左八婆? 好快手! {#icons_panda26}   x2

2012/04/11 15:37:36 回覆

組長: 你入左八婆? 好快手! {#icons_panda26}

2012/04/11 15:35:15 回覆

生髮凌凌姨.....殺呀!!! {#icons_panda27}

2012/04/11 15:32:47 回覆

香蕉船: 殺呀!!! {#icons_panda27}

2012/04/11 15:29:31 回覆

子龍C苦.....

大戶終結者 ( 等人齊 )
大戶終結者 ( 等人齊 ) 2012/04/11 15:29:06 回覆

亨仁出山, 必有 Super Hugh Loss!   

亨仁救我!  {#icons_panda7}

2012/04/11 15:25:37 回覆

{#icons_dog2}

2012/04/11 15:20:48 回覆

好似所有價都停了

以為斷了線 ??  {#icons_dog2}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2012/04/11 15:18:09 回覆

fly兄: 沽才是師父, 買只是徒弟 {#icons_panda23}

2012/04/11 15:05:47 回覆

將軍: 請不要做空 {#icons_panda17}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2012/04/11 14:56:31 回覆

亨仁出山, 必有一插. {#icons_panda26}

2012/04/11 14:52:38 回覆

照PE計,1仔確實平,諗得過 {#icons_cat1}

2012/04/11 14:44:26 回覆

世上只有一個阿一....X2... {#icons_cat1}將軍我來也

幪面馬仔
幪面馬仔 2012/04/11 14:41:14 回覆

1157

2012/04/11 14:33:16 回覆

10.2? {#icons_panda23}

花姐&馬仔: 係唔係貓貓不笨呀? {#icons_panda1}

瀏覽更多回應 正在載入...
user

最新回應

soho*
soho* 2023/07/21

20/7/2023 外交部:反對日方排海計劃有理有據
<匯港通訊> 因福島核污染水排海問題,中國強化限制日本食品進口,日本政府表示食品的安全性有科學保障,計劃向中方呼籲要求盡快取消進口限制。

外交部發言人毛寧回應時表示,中國政府秉持以人民為中心的施政理念,必須對人民的健康和海洋環境負責,反對日方的排海計劃有理有據,採取有關措施有理有據。

對於日本政府利用北約峰會、東亞合作系列外長會、東加勒比漁業部長會議等場合,為福島核污染水排海計劃辯解,並釋放不會推遲今夏啟動排海的訊號。

毛寧強調,如果核污染水是安全,就沒有必要排海,如果不安全,就更不應該排海。中方敦促日方正視國際社會和國內民眾的合理關切,停止強推排海計劃,以真誠態度同鄰國充分協商,切實以負責任方式處置核污染水,並接受國際監督。(WL)

soho*
soho* 2023/06/10

有美國撐腰的日本官員卑鄙無恥下流賤格自私, 將核災難輸出全球, 害人精將會受到詛咒

https://youtu.be/zBNGawiSC1o

soho*
soho* 2023/06/10

日本執意傾倒核水

日本福島核廢水排放入海的方案進一步推進,最快7月傾倒入海,在國際間引起極大關注。

日本政府一再強調計劃安全,惟說法無可否認極具爭議性,多國都強烈質疑,在安全疑慮完全釋除前,日方堅持推動計劃無疑非常自私。

本港作為日本農產品最重要市場之一,在此敏感時期,港府作出了周詳果斷的應對,加強日本食品檢測同時,亦已預備好禁制高風險水產,保障食品安全。

若信核廢水安全 日本何不自用?

日本政府在國內外強烈反對聲下,繼續核污水傾倒設施的工程,排放隧道基本竣工,東京電力公司本周開始在隧道注水,按照日方說法,現在距離正式排放只差最後一步,只待國際原子能機構(IAEA)的報告,料廢水最快今年7月排放落海。

事態發展引起區內國家強烈反應,中國駐日本大使館發言人指,將核污水向海洋一排了之不負責任,按國際法和《聯合國海洋法公約》等規定,日方有義務與可能受影響的國家充分協商;馬來西亞、南韓、俄羅斯以及多個太平洋島國也表達憂慮。

日方一再強調倒核廢水入海安全,但按日媒報道,東電5月份在核電站附近海域作檢測,發現有海魚的放射性元素銫含量,超標180倍,日本民眾也強烈反對排放計劃。

環境局長謝展寰曾向日本當局和日本駐港領事表達極度關注,直指日方若對核廢水安全有信心,應在本國尋求作灌溉等用途。

如今日本選擇將廢水排入海,而非注入當地的湖泊、河川,顯然也明白箇中風險,核廢水一旦進入自然環境,後患無窮,而且覆水難收。日方忽視這些合理疑慮,在國際社會未有共識下一意孤行推進計劃,做法非常自私。

香港雖然只有700多萬人口,卻是日本漁農業第二大出口市場,去年出口香港的農林水產品總值2,086億日圓(約117億港元),僅次於中國的2,783億日圓(約156億港元)。

隨著日本排放核廢水計劃推進,料愈來愈多國家或地區作出類似入口限制警告,日本將要承受自私行動的後果。

(轉貼9/6/2023經濟日報)

{#iconb_227}

大戶終結者 ( 等人齊 )

現在係頭條網註冊會去咗下載星島頭條 app。