中國礦業(0340)東方日報.周維秉

2007/07/19 09:23:48 網誌分類: 問題公司.周維秉
19 Jul

文章轉貼自: 東方日報  dated 19 July 2007 
文:周 維 秉
專欄:關人股事

 

中國礦業低價批股予高層

中 國 礦 業 ( 0340 ) 宣 布 , 發 行 1.5707 億 股 新 股 予 一 群 關 連 人 士 , 有 關 人 士 將 以 現 金 認 購 該 等 股 份 , 每 股 認 購 價 1.1 元 , 若 全 數 股 份 獲 認 購 , 佔 公 司 已 發 行 股 本 的 2.61% , 或 佔 其 已 擴 大 後 發 行 股 本 的 2.54% 。 由 於 股 份 認 購 人 全 部 為 公 司 的 執 董 或 其 附 屬 公 司 哈 爾 濱 松 江 的 董 事 及 最 高 行 政 人 員 , 所 以 呢 次 中 國 礦 業 發 售 新 股 , 被 視 為 一 項 關 連 交 易 。 一 旦 呢 批 股 份 全 數 獲 認 購 , 公 司 將 獲 得 一 筆 淨 額 估 計 1.72 億 元 的 資 金 , 將 用 作 一 般 營 運 資 金 用 途 。

 

配 股 動 機 耐 人 尋 味


其 實 公 司 發 新 股 集 資 , 用 作 發 展 業 務 係 無 可 厚 非 , 但 奇 怪 係 今 次 中 國 礦 業 以 大 折 讓 價 格 批 股 畀 公 司 高 層 及 要 員 , 老 周 就 覺 得 有 點 疑 惑 。 雖 然 呢 批 股 份 認 購 後 , 係 有 一 段 長 達 三 年 的 禁 售 期 , 但 係 公 司 同 時 承 諾 以 發 售 價 格 , 即 每 股 1.1 元 , 回 購 呢 批 股 份 , 呢 一 點 令 老 周 覺 得 今 次 發 售 股 份 的 動 機 , 實 在 係 耐 人 尋 味 。

 

公 司 通 告 表 示 , 呢 次 批 股 係 因 為 想 藉 呢 批 股 份 , 跟 公 司 管 理 層 建 立 長 遠 穩 健 關 係 , 即 係 要 「 綁 」 住 呢 班 管 理 層 。 過 往 亦 有 唔 少 公 司 用 類 似 手 法 「 綁 」 住 員 工 , 最 普 遍 都 係 發 OPTION , 而 且 仲 要 分 批 行 使 , 年 期 唔 會 短 , 目 的 亦 係 「 綁 」 住 優 質 員 工 。

 

不 過 , 發 OPTION 無 成 本 , 兼 且 唔 需 要 作 出 回 購 承 諾 , 既 然 有 同 樣 功 效 , 何 以 中 國 礦 業 唔 發 OPTION , 而 要 發 普 通 股 呢 。 中 國 礦 業 自 轉 型 收 購 金 紅 石 礦 後 , 股 價 從 幾 角 爆 升 至 現 水 平 , 市 值 在 短 短 一 年 期 急 速 膨 脹 , 市 值 已 逾 百 億 元 , 可 以 話 係 轉 型 股 的 神 話 。

 

其 後 唔 少 二 三 線 股 有 樣 學 樣 , 收 購 乜 礦 物 礦 , 然 後 將 股 價 炒 高 幾 倍 甚 至 以 十 倍 計 算 , 中 國 礦 業 係 呢 類 轉 型 資 源 業 務 股 仔 的 鼻 祖 。 不 過 , 自 市 值 升 至 逾 百 億 元 水 平 後 , 市 場 不 斷 有 「 籠 雞 」 作 反 的 傳 聞 , 公 司 幾 幫 人 唔 齊 心 , 期 間 股 價 更 多 次 大 上 大 落 。

 

對 高 位 接 貨 者 不 公


呢 單 傳 聞 令 老 周 聯 想 到 , 今 次 批 股 或 者 係 想 令 呢 班 本 來 唔 「 傾 」 的 管 理 層 , 逼 住 坐 埋 同 一 條 船 , 確 能 有 效 地 令 管 理 層 「 齊 心 就 事 成 」 。 老 周 只 係 認 為 以 每 股 1.1 元 發 售 新 股 , 對 之 前 以 每 股 1.88 元 接 貨 的 投 資 者 似 乎 唔 多 公 平 , 不 平 則 鳴 , 總 要 有 人 開 聲 講 一 講 。

 

早 兩 日 老 周 提 及 關 於 九 洲 發 展 ( 0908 ) 煲 冇 米 粥 一 事 , 一 時 老 眼 昏 花 , 將 有 關 代 價 7,800 萬 元 的 珠 海 度 假 村 發 展 項 目 , 跟 最 終 搞 唔 成 、 獲 發 還 7,200 萬 元 的 珠 海 度 假 村 賽 車 場 及 高 爾 夫 球 場 項 目 混 淆 。

 

九 洲 發 展 獲 發 還 的 7,200 萬 元 , 珠 海 市 國 資 委 「 原 封 不 動 」 地 還 予 上 市 公 司 , 當 中 未 有 款 項 不 翼 而 飛 , 希 望 看 官 唔 好 誤 會 。

 

回應 (0)
我要發表
user