世紀陽光(8276)東方日報.周維秉

2007/07/26 10:01:48 網誌分類: 問題公司.周維秉
26 Jul

文章轉貼自: 東方日報  dated 26 July 2007 
文:周 維 秉
專欄:關人股事

 

世紀陽光應增透明度

世 紀 陽 光 ( 8276 ) 於 上 月 底 公 布 , 根 據 環 境 報 告 , 集 團 位 於 雲 霄 的 廠 房 與 雲 陵 開 發 區 的 總 體 規 劃 及 環 境 功 能 區 劃 要 求 不 一 致 , 因 此 集 團 不 能 在 該 地 建 造 年 產 能 達 40 萬 噸 的 肥 料 廠 房 , 公 司 亦 不 能 為 該 廠 房 申 請 生 產 許 可 證 , 當 然 未 能 如 期 於 今 年 中 投 產 。

 

世 紀 陽 光 公 布 此 項 重 大 不 利 消 息 之 後 , 復 牌 後 股 價 由 停 牌 前 的 2.06 元 , 急 跌 至 最 低 的 0.92 元 , 股 價 反 彈 至 1.2 元 水 平 開 始 橫 行 , 每 日 成 交 維 持 幾 千 萬 股 。

 

應 該 交 代 事 情 進 展


發 生 呢 件 事 之 後 , 世 紀 陽 光 表 示 , 已 進 一 步 跟 內 地 相 關 政 府 部 門 商 討 解 決 方 案 , 並 歸 納 以 下 三 種 情 況 : 一 係 透 過 進 一 步 磋 商 , 獲 得 政 府 部 門 批 准 讓 年 產 能 40 萬 噸 的 雲 霄 廠 落 成 投 產 ; 又 或 者 調 低 雲 霄 廠 年 產 能 , 以 獲 得 批 准 投 產 ; 甚 至 將 雲 霄 廠 遷 往 其 他 適 合 建 造 年 產 能 40 萬 噸 肥 料 的 工 廠 廠 區 。 不 過 , 件 事 眨 眼 過 一 個 月 , 老 周 認 為 世 紀 陽 光 係 時 候 跟 股 東 交 代 事 情 進 展 , 總 不 能 不 了 了 之 。

 

因 為 雲 霄 廠 房 呢 件 事 , 摩 根 大 通 曾 發 表 報 告 , 將 世 紀 陽 光 的 目 標 價 大 幅 下 調 逾 四 成 , 從 1.7 元 降 至 1 元 。 並 同 時 調 低 該 公 司 ○ 七 年 度 、 ○ 八 年 度 及 ○ 九 年 度 盈 利 預 測 , 分 別 調 低 31.4% 、 44.1% 及 42% 至 1.26 億 元 ( 人 民 幣 ‧ 下 同 ) 、 1.53 億 元 及 1.84 億 元 。

 

報 告 指 出 , 公 司 無 法 如 期 增 加 產 能 , 最 怕 係 公 司 為 達 到 二 ○ 一 ○ 年 年 產 能 100 萬 噸 的 目 標 , 夾 硬 尋 求 高 價 購 併 。 報 告 亦 指 , 世 紀 陽 光 最 大 問 題 係 管 理 上 太 多 不 定 因 素 , 令 公 司 業 績 難 以 保 持 平 穩 增 長 , 所 以 狠 狠 調 低 其 盈 利 預 測 及 評 級 。

 

老 周 明 白 世 紀 陽 光 屬 民 企 , 透 明 度 遠 不 及 本 地 上 市 公 司 或 國 企 , 散 戶 孤 注 一 擲 買 民 企 , 仲 要 係 創 業 板 , 自 然 要 承 受 風 險 。 老 周 睇 番 出 事 前 的 走 勢 及 交 易 紀 錄 , 呢 個 場 都 算 係 半 個 私 人 派 對 , 估 計 市 場 上 唔 係 太 多 散 戶 參 與 買 賣 呢 隻 股 。

 

對 於 民 企 股 , 老 周 始 終 有 所 保 留 , 過 去 唔 少 散 戶 重 錘 玩 民 企 , 唔 係 損 手 爛 腳 , 就 係 落 荒 而 逃 , 偏 偏 民 企 不 斷 出 現 「 動 人 故 事 」 , 對 投 資 者 有 種 無 形 吸 引 力 。 不 過 , 望 番 轉 頭 , 唔 少 大 型 派 對 的 民 企 , 因 為 管 理 不 善 而 出 事 , 投 資 者 一 網 成 擒 , 好 似 歐 亞 農 業 跟 創 維 ( 0751 ) , 前 者 永 不 超 生 , 後 者 則 劫 後 餘 生 。

 

食 得 鹹 魚 要 抵 得 渴


內 地 民 企 公 司 , 管 理 層 長 駐 內 地 , 在 香 港 無 辦 事 處 不 特 止 , 一 年 一 度 業 績 股 東 會 先 露 一 次 面 , 其 他 時 間 多 數 隱 形 , 可 以 話 係 山 高 皇 帝 遠 , 作 為 小 股 東 , 對 公 司 好 難 有 深 入 了 解 。 民 企 又 往 往 因 為 發 展 策 略 極 為 進 取 , 反 映 在 股 價 上 睇 落 好 吸 引 , 但 要 留 意 凡 事 係 相 對 , 回 報 高 自 然 風 險 高 , 玩 民 企 股 要 食 得 鹹 魚 抵 得 渴 也 !

 

回應 (0)
我要發表
user