joboche1
joboche1
joboche1

君子無所不用其極

2013/03/07 08:39:16 網誌分類: 經典中的經典
07 Mar

君子無所不用其極! 呢句老生常談, 相信聽過嘅人數唔少; 同樣地, 講過嘅人數一樣唔少. 不過, 好多時喺漏左君子呢兩個字, 變成無所不用其極! 意思喺鬧人哋不擇手段黎達成目的. 而且, 一般解釋呢個極字喺泛指一切手段, 或者喺渾身解數! 由於少左君子呢兩個字, 以訛傳訛人云亦云之下, 難免喺將錯而就錯.

要知道呢句 君子無所不用其極喺出自四書_大學其中之名句! 只可惜比後人曲解不特止, 仲要减去君子; 換句話講, 唔喺君子, 即喺小人; 同孔子講嘅完全360度反轉. 無所不用其極嘅頭尾喺無極兩個字. 無極, 喺道家用語; 意思喺不動天! 佛家稱為不動道場; 儒家稱為天良! 所以, 君子凡事都唔會違背天良任意妄為.

回應 (0)
我要發表
user