走音、唔啱音

2013/09/28 11:14:04 網誌分類: 粵曲理論
28 Sep

走音、唔啱音,兩者聽落好似冇咩分別,但係諗深一層,係有分別嘅!

先講走音,如果你唱一小段曲,基本上都唱啱左,祇係有些句子的音階有偏差,我認為此屬於走音。出現這些情況,有以下可能:

一. 唱者本身高音未得,每遇到「反、六、五」甚至更高的音階唱唔倒,便不自覺唱低左!又或者女平唱者(女人通常低音較差),遇到要唱「仩、伬、仜」呢啲低音嘅時候唱唔倒,又不自覺咁唱高左,便出現走音的情況。

解決方面是練好啲高音同低音(講梗係易,做倒先得架),響未練得倒之前,另一個方法係遇倒自己唱唔倒嘅高音或者低音嘅時候,用對沖嘅方法---即是高八度或者低八度唱,咁「反、六、五」便唱成「仮、合、士」、而「仩、伬、仜」便唱成「上、尺、工」。

某些人認為要忠於原唱,老倌咁唱就要跟到足,否則便有所不足。需知道,每一個人唱歌嘅高低音領域,某程度係天生嘅,當然後天訓練可以改善,但係始終有所局限,盲目咁跟人除左係未了解個人嘅天賦條件外、亦顯示此人唱歌技巧上有所不足!某些時為左曲情而改用高或低八度唱(唔係唱唔倒先咁唱),呢啲先至係唱功!

即使係耳熟能詳嘅名曲,原唱係咪一定係最好呢?早兩年跟師公研究「落霞孤騖」呢首歌,師公講(當然,你有權唔同意):如果佢唱平喉果段「反線中板」妹情深....,原唱係用高音唱,佢會選擇用低音唱,並即時示範唱俾我聽。聽後我都認同用低音唱會更能表達唱者當時悲痛心情。可惜我不是唱平喉,否則有機會我都會試吓唱讓大家評論吓!

我咁講並非對聲哥唱法不認同,祇是如果今時今日,聲哥再唱都可能會改變唱法也未定!任何人學任何嘢都唔應該停留響同一個地方,要不斷鑽研、不斷改善先至會有進步。

二. 唱者未能運用丹田之氣,所以唱到句尾經已冇氣唱,那個音階便變了音!改善之法梗係要練好用丹田唱歌啦!呢樣係唱歌必須嘅,用唔倒永遠都唱唔好!權宜之計,搵多啲抖氣位,咁唱到尾咪仲有氣唱囉!問題係唔可以俾人聽倒你嘅呼吸聲。

至於「唔啱音」,我會認為係唱者全段曲都冇跟譜唱!如果唱者係跟啲鷹鸚鵡式教學嘅老師或者跟錄師父學唱歌,自己完全唔識睇譜,每遇到一些「散板」嘅唱段,便很難唱得好!如果唱者耳軌好,或者尚可憑聽覺唱得啱,但能夠做倒嘅人唔多;如果唱果個識睇譜、但係唱出嚟嘅音跟譜完全唔相同嘅,那便是唔啱音!一次聽曲友唱「七夕銀河會」,子喉一開始有句「散板」,我聽完同佢講:「你句散板唔啱音喎!」

佢答:「散板唔一定要跟譜唱架馬!」

我:「啱!唔一定跟譜唱嘅意思係中間嘅拉腔,你拉多幾粒音、或者拉少幾粒音都冇問題,但係去到尾你都要跟番人地個音,而且唱「散板」雖然係好自由,你拉個腔都要似一個腔先得!」

有些時聽一些自己未聽過、亦唔識唱嘅歌,你都會聽得倒唱者唱得唔啱音----因為唱到古古怪怪,聽落唔似係一個腔!

所以,個人認為「走音」一定係「唔啱音」,但係「唔啱音」並不等如「走音」!

回應 (3)
我要發表
2013/09/29 10:03:25 回覆

吾得之後我冇再試过,尋日部脑拎走左(要裝过個硬碟),返黎再試吓。

2013/09/29 09:51:43 回覆

van,隨意窩同妳搬好未呀?

我上次收到網址後去睇又係乜都冇,第日一早去睇都未有,下晝飲完茶返嚟就搬晒入去嘞!

2013/09/28 13:35:24 回覆

講得很對,知易行難!粵曲真係無速成班!

user