知己知彼

2013/10/08 10:57:27 網誌分類: 粵曲理論
08 Oct

唱粵曲、猶其是係要出「騷」,一定要先了解自己擅長唱咩嘢歌,咁先至可以揀首可以表現自己最好一面嘅曲嚟唱!

當然,如果你認為自己係萬能老倌,冇嘢難得倒你嘅,咁樣就唔駛再睇落去啦...

世上沒有十全十美嘅人,特別係唱歌,即使係老倌都不可能沒有缺點,問題係:唱咩嘢歌可以突出自己嘅優點、或者隱藏自己嘅缺點。

有些人唱曲拍子穩,但係唱不倒高音,那末遇到要唱梆王,可以設計一些避免高音的唱腔去唱。不過,如果是小曲(固定旋律,不能擅自更改:如「妝台秋思」的「落花滿天.....),你不能更改唱腔的時候,遇到高音便祇能以低八度唱出。如果唱者死唔信邪,硬要死谷去唱,唱果個當然辛苦,其實聽果啲人重辛苦!相反,遇著低音翳喉便以高八度唱出。如果發覺用高八度或低八度唱出嚟嘅效果唔好,咁咪揀過第二首歌出「騷」囉!

不明白坊間部份導師,硬要要求學生跟足原唱?你唔係芳姐、女姐,亦唔係任姐或者聲哥,佢地做得倒嘅唔代表你都做得倒!而且,佢地入碟嘅歌都年代久遠,佢地嘅唱法或者唱腔其實有好多地方可以改進嘅,即使係同一首歌、如果佢地再唱都會唔同----猶其是係梆王,因為自由度很高。

再者,雖然佢地粒粒都係大老倌,佢地都有唱錯字的情況,導師都要佢地跟住錯,咁係對下一代唔負責任嘅表現。以前入戲行都係為左搵食,書讀得唔多,唱錯字在所難免,亦不應深究;依家既然知道錯而唔去糾正,如何為人師表?

大棚上課為左要統一唱法,要學生跟足原唱尚無不妥,但係老師如果發覺學生做唔倒,最基本都應該話俾佢地聽可以用高八度或者低八度唱---除非個老師本身都唔識啦!當然,唱梆王要度過個唱腔、唔係人人都識,更加唔會響上大棚課嘅時候花時間咁做!

回應 (5)
我要發表
2013/10/09 23:55:15 回覆

讲真我何来云腔?只是講笑而矣,我是反線派掌門人,唱唔到咪話是雲腔啦!有人唔識講笑咪當真囉。不過,有的大路腔自少在腦中,無工尺時會很自然唱左出來。

2013/10/09 11:27:48 回覆

阿仔:你呢個朋友講嘢,某程度係啱嘅!識得度個啱自己唱嘅腔係好有唱功架啦,祇不過唔係隨意唱啲聽落唔係一個腔嘅唱腔囉!

佢唔學睇譜,咁咪唯有人地咁唱,佢又咁唱囉!我聽原唱最多唔會超過五次(以前電台成日播、聽得多果啲唔算!我講係依家要學唱一首歌,我好少跟原唱)。

一首歌聽成一百次,從好處諗應該你有九成跟倒;但係呢個世界好得意嘅---通常係好嘅學唔倒、衰嘅嘢學晒!

2013/10/09 02:40:49 回覆

我有一個同學同我拗,佢極力反對我唱雲腔,佢堅持話要跟足原唱,佢學一首歌要聽成百次,佢唔學工尺,只是聽聽聽!佢話我唔跟原唱是好(沙塵),即是話自己很叻,可以自創唱腔!

2013/10/08 16:04:18 回覆

除左小曲,粵曲基本上都係由梆王组成。名曲(胡不歸慰妻)便成首歌都係梆王,一段小曲都冇,所以吾同人可以因應自己喜愛的腔路唱出。粤曲可愛之處便是:在固定规格之外,可以有很大自由去發揮!

2013/10/08 13:09:18 回覆

雖然唔明白咩叫做梆王、但絕對同意你嘅講法! {#iconb_273}

user