練聲

2013/10/19 09:59:41 網誌分類: 粵曲理論
19 Oct

唱歌好得意,有啲人一開始唱歌,就用啱左發聲位置,所以佢地唱得倒!但係你問佢點樣發聲?唱唔倒高音點算?唱唔倒低音又點算?佢地一概答你唔倒!

我最初學唱粵曲,聲弱!當時果位導師都係不斷叫我發力...

我好用力架啦!但係導師都係話我唔得。音樂師父叫我盡力嗌啦、嗌到沙聲,瞓醒覺冇事又再嗌,嗌嗌吓就得架啦!

唔好意思,我用盡力嗌左五年,一樣唔得(唔得係把聲唔夠響、唔夠亮)!最終明白,唱粵曲係要知道正確嘅發聲位,加以鍛鍊,先至可以達到聲亮及高低音都唱得倒而唔會俾人覺得你唱高音刺耳。

不過,坊間教唱粵曲而又識得教發聲嘅導師真係鳳毛麟角。佢地唔識,咁點教?

佢教你唱歌啫,冇責任教你發聲架!呢啲係另一樣嘢嚟。

教唱歌,最簡單咪跟卡啦OK原唱囉!卡啦OK最唔好係原唱點唱、你便要點唱,完全冇自我發揮唔同唱法嘅機會;不過,如果你天賦好,學倒原唱冇九成、有七八成都好好架啦!

另外嘅教法係跟曲譜唱。一般係導師示範唱一段,學生跟住照唱,冇咩嘢大錯(即駛唔跟足譜)都過關!跟住繼續教落去。呢種教法唔注重「工尺譜」,所以學生唔識睇譜,祇識死記!不過,隔一段時間再唱同一首歌,便好像失憶咁,唔記得點唱。

比較嚴謹嘅教法係要學生跟足「工尺譜」學歌。呢個教法教出嚟嘅學生根基比較好(當然都要果個學生本身嘅求知慾好高先得),不過唔係人人接受!點解?好多人學粵曲、甚至跟好多唔同嘅老師都係為左多啲出騷機會,呢啲人學歌不求甚解,點教都係嘥氣!

早幾晚操曲,之前同音樂師父(亦都係粵曲導師)同曲友食飯。我問果位導師:「有人同我講,唱唔倒高音,祇要搏命嗌、嗌嗌吓就得!係咪呢?(雖然我都肯定唔係)」

同檯幾位(包括果位導師)大叫:「梗係唔係啦!咁嗌法、把聲好唔襟玩啫。」

以前成日聽人講,粵劇老倌要朝朝吊桑子;我在演藝上粵劇課程時,某導師亦講過(佢係內地來港,年青時在內地接受粵劇訓練):「在國內上課,每天都要走上山練聲----」但係佢地係先教左佢地點發聲,然後跟住個方法去嗌聲,唔係搏命嗌就得!

我用正確方法都練左差不多年半,老師話齋:「你得天獨厚咋!如果唔係,嗌左五年可以收皮啦。(講得俗左,不過佢真係咁講)」

回應 (2)
我要發表
2013/10/19 15:19:13 回覆

有的人很有天份,一開始就聲靚夠氣加音準!我無先天條件之餘又蠢!聲薄,聽覺不靈,呼吸不順,加埋個懶字! {#iconb_271}

終於可以用公仔啦! {#iconb_263}

2013/10/19 15:15:14 回覆

我師父同老師都唔讚成博命嗌,佢地話要用丹田既力,呢樣真係好難捉摸!老師而家教我搵呼吸位,教我用氣,可惜我始終衝唔到!我到而家都唔知發聲位在何處?粵曲真是易學難精!

user