港府增持港交所的評論文章

2007/09/10 13:46:12 網誌分類: 閱讀
10 Sep
以下是今天部分評論員對港府增持港交所的文章,可作參考:- 曹仁超 -- 投資者日記 (信報)外匯基金上周藉恒指成分股比重進行調校期間,一下子斥資24.4億元以平均價每股155.4元增持港交所(388)1.47%股權,連同原先持有嘅 4.41%,已增至5.88%。呢種不尋常舉動,被市場視為中港交易所日後併合將會齊齊玩,可以消減中央日後加重送禮予港股嘅疑慮。由於鬍鬚曾已講明今次增持唔係純粹投資,所以以接近歷史性高價增持亦在所不計,主要係突出本港維持國際金融中心地位,落實「十一.五」規劃高峰會嘅中港合作策略建議。不過,今次行動可能係擔心外資會聯手一併支持海外其他睇好中港股市嘅交易所提出敵意收購,雖然目前港交所嘅公司章程規定如無政府同意,任何人唔可以持有港交所5% 以上股權,但根據2006年港交所年報顯示,被視為海外機構投資者嘅股東基礎高達49.66%,一旦出現一致行動,唔排除港交所呢間半私營公司嘅控制權會易手。至於係咪過慮,以港交所主席係由佘當奴委任,董事會成員13人中亦有6位由政府委任,對推行符合特區政府意願嘅政策應該好穩陣。事實上,即使今次政府增持港交所至5.88%成最大股東,亦不足以抗衡外資機構一旦出現嘅一致行動,或者係向外表態港交所係特區政府嘅策略性資產也。過去一、兩年領匯 (823)旗下公房商場不斷革新加租,引發唔少影響民生嘅社會爭拗;但作為一間商業主導嘅公司及在對沖基金爭取短期最高回報嘅意願下,政府對領匯並無發言權,亦可能係政府今次增持港交所股權嘅考慮因素之一都未定,無論如何,好戲應在後頭。至於現價應否跟政府買港交所,以其股價今年已升咗八成半,市盈率高達 45倍,超越全球其他交易所,純以目前業務範圍考慮,確實缺乏吸引力;但高官表明今次增持唔係純投資,卻帶來中港兩地交易所合併嘅憧憬,未來中港股民可在兩地全線開放下買賣股票,一下子令港交所有如內地一批中資股炒注資併購概念。
  ===  方卓如 -- 國 金 眺 望 : 大 股 東 (蘋果日報)

港 府 高 位 入 股 港 交 所 , 要 以 股 東 身 份 參 與 未 來 策 略 發 展 。 港 交 所 股 價 相 信 長 升 長 有 , 港 府 目 的 令 人 猜 度 。

港 交 所 發 展 向 來 進 取 , 國 企 上 得 七 七 八 八 , 就 出 征 哈 薩 克 找 高 加 索 人 。 QDII 、 北 水 南 調 , 獨 市 的 港 交 所 齋 坐 印 印 腳 都 已 經 賺 錢 , 只 要 系 統 足 以 應 付 每 日 過 千 億 成 交 , 港 交 所 經 已 交 足 功 課 。 上 市 公 司 策 略 發 展 就 是 多 賺 錢 , 這 一 點 港 交 所 未 曾 令 人 擔 心 過 。

要 出 動 到 政 府 成 為 股 東 的 策 略 發 展 , 5.88% 可 以 有 甚 麼 作 用 ? 5.88% 肯 定 已 經 是 單 一 大 股 東 , 沒 有 其 他 人 可 以 有 近 磅 的 持 股 量 , 但 這 位 大 股 東 面 對 94.12% 的 眾 多 小 股 東 , 而 小 股 東 之 中 , 大 部 份 是 意 念 相 近 的 機 構 投 資 者 , 港 府 這 位 單 一 大 股 東 , 處 於 劣 勢 。
港 交 所 雖 然 是 上 市 公 司 , 但 即 使 手 上 一 股 都 無 , 政 府 都 可 能 影 響 發 展 策 略 。 董 事 局 仍 有 一 班 政 府 委 任 的 董 事 , 主 席 都 是 政 府 指 定 人 選 , 從 來 港 交 所 都 未 試 過 完 全 脫 離 政 府 魔 掌 。 要 用 股 東 身 份 才 可 以 行 使 手 段 參 與 策 略 發 展 , 思 前 想 後 , 沒 有 甚 麼 例 子 。

5.88% , 只 夠 在 SDI 之 下 , 披 露 自 己 已 經 是 單 一 大 股 東 , 配 合 傳 媒 報 道 , 向 外 表 示 自 己 用 真 金 白 銀 , 要 在 港 交 所 話 事 。 如 果 志 只 在 此 , 基 本 上 已 完 成 任 務 , 全 世 界 都 估 即 將 有 大 茶 飯 , 政 府 會 在 背 後 指 使 。

但 假 若 持 股 乃 係 實 際 需 要 , 長 期 背 後 黑 手 都 覺 得 今 次 迫 於 無 奈 , 要 出 手 買 股 票 才 可 以 確 保 目 標 達 到 , 5.88% 大 概 未 夠 。 買 股 相 信 並 非 要 做 事 , 是 要 阻 止 人 家 做 事 。 有 法 例 保 護 仍 嫌 未 夠 , 要 用 錢 加 碼 , 真 正 用 意 , 耐 人 尋 味 。

 ===

尹思哲 -- 案 內 人 隨 筆 : 港 府 入 市   做 壞 規 矩 (蘋果日報)

上 周 五 , 港 府 先 斬 後 奏 , 動 用 外 匯 基 金 增 持 港 交 所 ( 388 ) 股 份 , 即 日 持 股 量 達 5.88 % , 成 為 港 交 所 第 一 大 股 東 。 這 次 事 件 , 相 信 是 繼 亞 洲 金 融 風 暴 之 後 , 又 一 次 港 府 入 市 。

祖 宗 違 訓 , 佛 老 過 身 前 早 已 被 曾 蔭 權 廢 掉 , 不 過 今 次 入 市 仍 然 不 外 乎 幾 個 原 因 :

難 道 港 府 覺 得 資 金 自 由 行 是 個 投 資 的 好 機 會 , 港 交 所 在 這 政 策 上 直 接 受 惠 , 怕 執 輸 行 頭 , 慘 過 敗 家 ? 不 過 , 曾 俊 華 說 明 了 今 次 不 是 投 資 。

又 難 道 一 眾 高 官 覺 得 美 國 次 按 風 暴 對 香 港 經 濟 的 影 響 未 反 映 , 他 們 預 期 會 有 一 次 類 似 金 融 風 暴 的 大 股 災 。 因 此 今 次 是 為 了 托 市 , 可 能 除 了 港 交 所 , 港 府 已 經 入 了 不 少 大 藍 籌 。 不 過 , 要 出 手 又 豈 用 那 麼 早 呢 ?

寧 要 規 矩 不 要 錢

就 如 曾 俊 華 所 說 : 「 … … 長 遠 而 言 , 有 關 安 排 可 讓 特 區 政 府 以 股 東 身 份 , 為 推 動 港 交 所 的 策 略 發 展 作 出 貢 獻 。 」 換 句 話 , 港 府 目 的 是 打 算 以 大 股 東 身 份 , 影 響 港 交 所 決 策 。

此 舉 又 可 能 與 遲 遲 未 落 實 的 資 金 自 由 行 有 關 。 雖 然 北 水 在 口 頭 上 已 經 放 行 , 畢 竟 京 官 仍 難 免 擔 心 政 策 一 但 落 實 , 同 胞 股 民 會 亂 買 外 地 資 產 , 最 後 經 濟 泡 沫 爆 破 , 就 有 如 九 十 年 代 日 本 行 過 的 路 一 樣 。 港 府 控 制 這 個 金 融 遊 戲 的 關 鍵 ( 港 交 所 ) , 是 為 了 讓 京 官 排 洪 的 時 候 , 放 心 些 。

無 論 原 因 是 甚 麼 , 港 府 用 納 稅 人 的 錢 買 股 票 都 只 會 令 人 痛 心 疾 首 。 大 家 向 政 府 交 稅 , 是 希 望 政 府 能 保 護 每 個 人 的 性 命 、 自 由 及 財 產 , 而 不 是 把 錢 用 作 投 資 或 者 控 制 其 他 機 構 。 自 由 行 成 功 思 哲 當 然 有 所 得 益 , 大 奇 蹟 日 之 後 , 思 哲 更 買 入 了 些 港 交 所 Call 輪 , 但 要 是 港 府 入 市 是 為 了 政 策 成 功 而 破 壞 規 矩 , 對 不 起 , 這 樣 的 錢 , 我 寧 可 不 要 ﹗ 

回應 (0)
我要發表
user