盡信書不如....

2013/11/11 13:59:03 網誌分類: 粵曲理論
11 Nov

依家學粵曲,除左練聲之外,便是練「視唱」。

何謂「視唱」?即是睇倒曲譜寫咩嘢音就唱咩嘢音。一般來說,如果係「鸚鵡式」教學方法,學生未必識得曲譜寫嘅「工尺」係咩嘢音,祇識得學口學舌----模仿力高、聽覺好兼音階唱得倒嘅咪唱得倒囉!否則,可能祇學倒五成,隔一段時間唔唱,便唔記得點唱。

學左「視唱」,即使一首曲隔段時間冇唱,睇番譜、哼幾次就會唱倒!就算係新歌,睇譜都唱倒九成!

我伴奏班位老師成日話我地班同學學緊「視奏」-----平日響屋企唔練習,上課時「視」倒啲譜先至「奏」!{#icons_cat9}

正因如此,每次練唱,我都會搵啲有齊晒「工尺」嘅曲嚟學----近幾個月都係學唱嚴淑芳嘅獨唱歌。上星期唱唱吓,我同老師講:「我覺得嚴淑芳好鍾意響「底叮」之後快擸唱---不論係兩個字定係三個字。」(註:咁樣唱係冇錯嘅)

老師:「係呀!呢個係「梁家軍」唱歌嘅特色。不過,我覺得你唔應該盡跟原唱,應該一些時快擸、一些時慢擸。」(註:呢個講法,我不止一位老師同我咁講,原因係聽起上嚟有啲變化)

我:「個人嚟講,我一向唔會跟足原唱!原唱我通常聽一兩次,有個概念便跟譜唱。」

老師:「啱吖!你剛剛拉果個腔仲唱得好過原唱---粒粒音都好清楚、但係又好連貫!反而原唱拉長腔好平,冇高低之分!你能夠做倒咁(佢仲即時用呢個方法唱一次,等我可以比較吓),第日遇到要拉長腔嘅時候,嘗試吓搵啲音用呢個方法唱,聽落完全唔同架!」(註:我好尊重原唱,不過每個人唱歌都有每個人嘅特色,我希望有朝一日我可以唱倒van腔啫;呢樣嘢我個仔叻過我,佢一早識唱雲腔)

無可否認,原唱出得唱片,唱功都有番咁上下架啦-----我講緊以前咋!

最近同曲友食飯,我好感慨講:「依家啲人出騷,永遠唔會諗自己啱唔啱唱某首歌,通常老師啱啱教完果首歌,個個打崩頭要揀果首歌出騷!」

曲友:「係囉!我地下個月有個騷,三pair爭住唱「血濺未央宮」,一來啱啱教、二來一個二個自信會唱得好過原唱喎!」

呢個咁新穎嘅講法,我都係第一次聽!如此類推,難怪「泣血水繪園」會上左流行曲龍虎榜咯!

回應 (5)
我要發表
2013/11/14 10:44:19 回覆

阿夢:L大碼  X加大碼   哈哈哈---呢D係粤曲譜裡面嘅板(X)同叮(L),叮板即係拍子、節奏。

2013/11/13 23:42:42 回覆

X,L,咩嚟?加大碼? {#iconb_261}

2013/11/13 13:22:19 回覆

温温:如果你唱歌拍子冇問題,又無需要為打拍子而打,攪亂自己。不過,學譜係基本功,識一定好过吾識。

2013/11/13 13:18:08 回覆

「鸚鵡式」我一向都係咁學唱,其實之前的老師都有教睇普,打拍子,但係學2吓就無心機,因為打到亂龍,X....L..., 上工士.....乜來。從沒用心學過,所以都一無所知笑死人。上2個月開始努力咁上唱歌班(8堂都返左4堂嘅),學唱普,學打拍,反哂轉,但係都係一點頭緒都未有。

2013/11/12 01:24:07 回覆

老師叫我唔好成日唱雲腔,琴王支持我唱雲腔!以前超哥都叫我唔駛跟足原唱,唱雲腔囉。其實係細時聽過入左腦。我一開始就視唱,睇曲牌唱,只是對音階掌握得唔好,我的死穴是音準!聽覺不靈!

user