師父、老師

2013/11/30 10:42:32 網誌分類: 粵曲理論
30 Nov

呢個話題我響舊網都講過,又翻炒啦。

學唱粵曲和伴奏班的同學,習慣稱呼老師為「師父」,但係我對呢個稱呼很不以為言。

以前學粵曲/學做戲不那麼普遍,學呢啲嘢通常都係正式拜在某些紅伶門下,甚至作為入室弟子;這些經過正式拜師儀式而入門者,與這位紅伶便建立了「師徒」關係。

以前有講:唔窮唔學戲!通常細時便拜師入門係,希望學一門手藝以便將來可以搵食。

果陣時拜左師學藝唔駛俾學費,分分鐘師父養埋個徒弟!當然,果陣時紅伶亦認為拜師者是可造之才,才會收入門下,傾囊相授;同樣,有權利當有義務,為徒者樣樣要以師父為先,日後負責佢嘅生養死葬!

近呢廿年學戲同學唱粵曲才那麼普遍,學者主要是為興趣!好似「阿立」話齋:以前唱粵曲係「賣唱」,依家唱粵曲係「買唱」。

點解?以前唱或做得好嘅,咪入戲行或者歌壇唱歌/做戲搵食囉!依家你學完想公開有得俾你唱或做折子戲(俗稱「出騷」)係要俾錢架!幾錢?幾百至幾萬一首都有----響會堂仔唱咪幾百、響康文署文娛中心咪幾千、請埋紅伶同你唱咪幾萬囉(要俾埋對方份錢、俾介口同利事)。所以,依家要公開唱歌,係要俾錢買先有得唱架!

嫌貴?去廟街唱囉!一百幾十有得唱、亦一定有聽眾----祇要你唔介意企街、亦唔怕俾人掟雞蛋!再唔啱,報名「街唱」啦,唔駛錢,不過你要唔怕高空擲漒水至得!

依家粵曲導師多到數唔出晒!都講左呢啲叫做「班」啦,咁上課果啲同老師嘅關係咪係「師生」、唔係「師徒」囉!兩者關係是:前者要俾錢、後者唔駛囉!

但係,唔知點解?上粵曲班果啲個個叫老師做「師父」!你試吓唔交學費睇佢教唔教你?你試吓非上課時間問佢樂理睇佢答唔答你?呢啲咪係老師同師父嘅分別囉!

我師父(真係拜左師)個老豆,我自然稱之為師公。但係,我師父亦有不少學生,佢地個個叫我師父做「師父」、因此,亦稱我「師公」為「師公」!同樣地,師公有好多徒弟,佢地所收嘅徒弟或學生亦稱師公為「師公」。

嘩!如果咁樣計起上嚟,師公啲徒孫真係有排數!但係,可以講,佢真正嘅徒孫祇得兩位,我係其中一位。

回應 (6)
我要發表
2013/12/02 08:02:29 回覆

我數學奇差、唸極都計唔惦! {#iconb_395}

2013/11/30 21:31:27 回覆

臨崖勒馬,三十六着! {#iconb_225}

2013/11/30 18:06:56 回覆

係你遇人不淑啫!所以你咪走頭囉。

2013/11/30 18:02:27 回覆

我都有問,佢話唔同,好似一家人。唔同既係駛多左錢但無學多左野囉!飲茶食飯一向都要俾架啦,與拜師無關!

2013/11/30 17:17:27 回覆

師父叫我拜師時我問過架:「既然我都跟你學唱歌,有咩嘢必要拜師呢?」

佢答我:「拜左師,你跟我學嘢就唔駛交學費架啦!」當然,飲茶食飯係我嘅!不過,佢一家人從來有要求我做呢樣,係我出心做啫。

過去,師公精神好嘅時候,經常約我上會操曲,都係唔駛錢!遇啱食飯時間先會同佢食---佢要求好低,食碗粥、食碟飯又一餐!

 

2013/11/30 17:00:59 回覆

師父同老師都要交學費架!我未試過唔駛交學費囉!明輝就唔收學費,收拍和費囉。

user