「錄」老師

2014/06/23 12:21:47 網誌分類: 粵曲理論
23 Jun

唔係曲友,可能唔明我講咩,係曲友一定明!

學唱歌,無論係咩嘢歌:不離跟老師學、拜師學、自學---其實所謂自學,咪即係跟「錄」老師學囉!

「錄」老師即係聽錄音帶學(呢個係傳統講法啫。依家大部份人都聽CD、MD、MP3或上網)。當然,亦有些時既跟老師、亦很大程度係跟「錄」老師。

坊間教粵曲,收費較便宜嘅,一般都係鸚鵡式(唸口簧)教法----一開始教一首歌,便將原唱果餅錄音帶和曲詞分發給學生;隨著教曲者示範、學者跟住唱。因此,學生主要係跟原唱、甚至不能偏離原唱果個框框!這種鸚鵡式教法,很多時學生即使學十幾廿年,都未必識得睇譜唱:一來老師冇要求跟譜唱(甚至老師自己都唔識)、二來原唱亦未必百份百與曲譜相同!不過,一大班人學唱,必定要有一個大原則跟隨,否則阿甲咁唱、阿乙唔係咁唱,一齊唱就好亂。

我有一位曲友很好學,初學唱曲時,曾重重複複聽住原唱嘅錄音帶百多次,誇張到連錄音帶也弄斷了。跟足原唱當然冇問題,問題是如果本身功力未夠,很多時是人家好的地方學唔倒、偏偏將人地嘅缺點學晒兼且發揚光大!

以前有唱片公司肯幫唱者出唱片,唱者一定有番咁上下唱功(我要強調:係以前呀!依家祇要你有錢,即使唱到高不成、低不就,一樣可以做唱片歌星!啲碟有冇人買自當別論)

簡單嚟講,「風腔」好多人喜歡,但係佢始終係真男人,如果女平(女人唱平喉)太刻意模仿,有些腔口未必好聽。羅秋鴻唱歌很有味道,但女平學唱佢嘅歌,除左難學之外、學倒都唔好聽!

我由開始學粵曲至今,很少依賴聽錄音帶;現時,即使曲友約我唱一些我完全唔識嘅歌,我都祇會聽一兩次原唱、甚至並非原唱,心裡有個譜模之後便跟譜唱!

有次我學一首歌,唱完之後老師跟我說:「我寧願聽你唱、唔聽原唱!」(原唱者好有知名度,我都有聽,不過正如我講,聽一兩次咁多,冇深究)

我:「點會呀!我覺得佢唱得幾好喎。」

老師:「你聽吓佢唱果句高音,完全聽唔倒佢唱咩!」(有咁嘅事?)

返閨即刻上網聽番原唱---老師又講得冇錯,以果句嚟講我真係好過佢!(死啦!近墨者黑,學左「哎呀大仔」:老鼠上身呀!)

上星期北上,響曲社認識左另一位粵曲導師。當時其中一位曲友告知:佢老師認為要學粵曲,一定要重複聽原唱成千次才可!而在場的那位導師卻並不認同。

晚飯時,另一位曲友(當時那位導師不在場)不讚成該導師意見,她認為重複聽才可以模仿原唱。她舉例(指著我):「你正話唱「幻覺離恨天」啲腔口九成跟仙姐,難度你唔聽一百幾十次可以做得倒咩?」(抱歉!我之前真係冇聽過仙姐點唱,我祇聽過吳美英同阿嗲唱。不過,佢咁講我亦無謂否認啦)

返閨又第一時間搵仙姐唱果首嚟聽。聽後我覺得基本上唱法與我手揸嘅曲本差唔多(佢係節自成套大戲,內容又不盡同),惟一係中間段「木魚」。木魚本身冇譜,唱者鍾意點唱都得!這亦是唱功有所不逮者最驚遇到---一來冇譜跟、二來節奏長短、快慢都考功夫!唔夠功力嘅聽一百幾十次都冇用。我聽番段「木魚」,我同仙姐唱法真係九成似!不過,我並冇模仿佢,我祇係自己覺得咁樣唱好聽啫!或者下一次我又諗倒另一個唱法也不定。即使係仙姐,如果佢再唱,亦未必與幾十年前相同;幾十年前唱嘅,經年累月鑽研,可能諗倒更好嘅唱法也不定。

師承錄音帶,不錯是個捷徑,但基本認識不夠,也就是基本功不紮實。如果對基本常識毫不重視,一切以唱帶為依歸,那粵曲藝術就無法提高!有的祇是「模仿藝術」,高極有限。

或者你會問:「我地學唱歌啫,知咁多嘢做咩?」如果你的要求祇求唱得出,那當然無需知咁多,但那祇停留在學一首、識一首的階段,甚至即使唱果首都唔穩陣,稍為遇著音樂同唱者有少許唔同,便即死!

我咁樣講,可能有好多人唔認同。各抒己見啫,呢啲係我個人嘅意見;坊間唔同嘅粵曲導師意見都不盡同啦!你有權唔同意,不過唔好郁啲攪公投呀、拉橫額呀!如果係有你講、冇我講嘅,咁算唔算係民主自由呢?

回應 (2)
我要發表
2014/06/24 18:30:32 回覆

每個人都可以有自己意見,最緊要自己知自己欠啲咩嘢!

2014/06/24 13:47:24 回覆

呢個問題我也曾給人質疑!同學堅持跟足原唱,理由是我地不是佬倌!

user