Mr. Luk's office politics 4/5/6/7

2014/06/27 19:23:02 網誌分類: 未分類
27 Jun

(4)

繼續講吓那個辦公室血拼的續集。網友大笨袋鼠留言話:「老實講,陸sir你講嘅三個人之中,單睇你嘅形容,有選擇嘅話,袋鼠都只係會想搵阿Jack做拍檔、或代理辦事!唔理上司同你扮friend、定真係friend,都唔應該鬆懈自己嘅公事,最終都係要辦事妥當、交到數吧。(不過那位仁兄,連溝女史都要出賣埋又陰功啲)。話唔定David唔單止有手段,亦已經睇清啲人嘅能力,叫你個做得嘢嘅friend交數,只係弊在一時意氣風發、以下犯上;跟住諗住個John只係過渡人物,踢走佢之後,先至可以升無名牌背景嘅Jack?」

每個人心中都有一個好朋友,一個壞朋友,好朋友好理性,叫你做應做的事,規規矩矩,謹小慎微。壞朋友率性而為,叫你做開心之事,並無章法,魯莽行事。故事中的老細David,就係被好朋友同壞朋友一齊影響緊佢,好朋友叫佢交業績,所以要搵我朋友或阿Jack那類人做嘢,壞朋友叫佢浦老蘭去打波,其實阿John最啱佢。佢搵我朋友或阿Jack做正經嘢之餘,亦逼人陪佢去老蘭(後來更去私竇)。但佢顛唔晒,骨子裏深明唔交數自己無運行,最後都要搵阿Jack呢類人去跑數。

至於我朋友生日收到Ex老細David送來一枝Château Lafite Rothschild,大感驚訝之餘,David電話就到,就在秘書話「line one Mr. David Lee找你」那1秒,我朋友有啲慶,想同秘講:「話我唔喺度!」但呢句話到口唇邊又吞咗,心諗「睇吓你玩乜嘢。」呢個電話帶來一個飯局。

坐在中環最貴的意大利餐廳內,朋友報復性地叫了一枝唔平的紅酒,聽著David吹水,話唔好意思當日對佢咁差,主要係美國總部壓落嚟要交數所致。朋友知道呢啲理由都唔係事實,但亦忍住度氣做聽眾,久不久搭句口話「唔緊要啦我而家在歐資行落咗腳都OK啦。」

食完餐飯,只係好似有一個friend番的感覺。不過我朋友經過被逼走一役,開始明白David外表似鬼佬,其實城腑極深,其實出一枝紅酒一餐飯,想買番一個「friend(朋友)」,想呢個「friend」唔好到處唱衰佢,同時亦收吓歐資行的行情。朋友亦成熟咗啦,出得嚟行,多個朋友好過多個敵人,在離席時留咗一句:「你一日係我老細,一世係我老細,呢個世界咁細,我都好想有一日你做番我老細呀。」一句客氣之言,David十分受落,又點估到8年後大家有可能在同一間銀行打工呢?

 

(5) 上文講到我朋友(不如叫佢做Peter方便啲)食完David餐飯,雖然明知David係玩手段扮吓friend,但人真係咁,都幾受,雖未至一飯泯恩仇,但都放低咗上間公司俾人玩走的心結,唔再記得對David的不滿,潛心新工作。(所以有時門面工夫要做)

Peter的新老細係歐洲老外(真係老外),比較大紋大路,可能由於佢根本唔擔心有人挑戰到佢,所以和下屬關係好直接,呢種作風好啱Peter的路數,但佢都學精咗啦,以後有功老細領,有鑊自己孭。Peter做番私人銀行部門,做做吓就升咗上去揸飛位啦。有一次總行老細彈咗間剛來港落腳想去中國開業的歐洲公司俾香港做,個客來香港,點知Peter個老外老細預咗放假無去見客,個客見到唔係香港Number 1招呼佢,就話「下次再約」,根本唔肯見,轉個頭俾另一間歐資行搶咗。

Peter知道雖然生意唔係咁大,但總行老細一定詐型,馬上寫咗封電郵俾自己上司,孭晒成件事上身,自插三刀,話自己辦事不力,未來點都要追番個客返來咁話。Peter深知上司一定會射佢封電郵俾總行老細平息件事,果然真係咁樣,但總行老細見下便有人自首,講咗句「下次加油」就算數。

Peter的老外老細可能在歐洲見慣懶人,來到香港見到Peter咁勤力的下屬,本來已好開心,唔使自己做嘛。如今見識到傳說中的中國人「義氣」,好似見到再世關雲長咁樣,明明老細錯下屬都孭上身,真係佩服到五體投地。佢以後就對Peter青眼有加,令佢一級級咁上。我有一段事間同Peter飲嘢,都叫佢「關雲長」。

相反「關雲長」個前老細David就如坐過山車咁,在2007年前美資行急促擴張,賺錢賺到笑,David亦紥職睇多幾個部門。但2008年一插,個局變晒,過去的擴張變成後來的負累,2009年急彈,David抹一把汗以為自己唔死得之際,到2010年開始,美資行裁員潮一浪浪嚟,David殺完一批人後,第二批就輪到自己,當日老細叫佢入房,佢都唔信自己有份,佢一向係公司內的High-flyer(高升者),發夢有一天回美國紐約總部揸旗,那想到裁員裁到自己。其實每次裁員都有銀碼要達成,今次落來的配額大,唔殺佢唔夠數。平時美資公司講好多照顧員工、工作生活平衡之類的說話,一到裁員就乜都無意思啦。

David就咁遊咗半年,係住開公司租俾佢的紅山半島,而家大屋搬細屋,到處打鑼咁搵工。有一日Peter老細打個電話俾佢,話收到封求職信,好似係你以前公司的同事,唔知你識唔識?Peter都估到係DavidDavid想做的位置係私人銀行部門的主管,呢個亦係佢管的部門之一,Peter心諗「無咁戲劇性呀嘛,老細變下屬?都知我在這裏,點解唔打個電話俾我?」但心念一轉,答老細話:「呢個叻人嚟架,等我見見佢。」咁就令一個世界輪流轉的故事成真了。

(6) 繼續講講辦公室風雲。在歐洲行打工的朋友Peter在老細出錯後,捱義氣做關雲長,孭鑊上身,逐步上位。有網友話:「但係換咗Peter在另一個美資投行打工或David做上司,關雲長走去自插三刀,呵呵,可能多謝都無句,順便數埋人頭被裁員!」我都信,有時打工係命水而矣,但練好工夫,等好運到來時自己接得住,都係一個關鍵。判斷做唔做關雲長,都係一種工夫。

講番關雲長Peter收到老細消息,話舊老細David嚟搵工,想做佢下面個位。Peter第一個反應係好開心,心諗我捱咗咁耐升到咁高,都唔夠做David老細咁過癮,唔使特別寸,就係咁日日叫David日日陪我落老蘭,睇吓佢點反應都夠爽,結果開心到瞓唔著。人係咁,有時諗嘢好cheap

不過Peter第二日瞓醒返工,一路揸車一路思考,發覺自己好細路,決定同David傾傾再算。返到公司叫秘書約David出來食飯,因為唔想在公司見好似同佢面試咁,秘書問去邊間食,Peter脫口而出那間中環最貴的意大利餐廳,即係佢走咗後David約佢去的餐廳! 秘書好快約好,Peter心諗自己約去那間餐廳同David食飯,好有「吐氣揚眉」的報復心理喎。

Peter一見David,已經覺得好唔妥,呢個已經係另一個人,唔係佢以前識的David,以前充滿自信的他,如今講嘢有少少結巴,或者唔係講嘢問題,係唔想講嘢的問題。David首先道歉,話寫信去求職前應該先打個電話俾你,但係實在打唔出手,所以無打。(Peter心諗,死唔認衰的David,過去一定唔講呢啲話)跟住David話一啲唔介意做 Peter的手下,但求搵番份似樣的工,過番以前的生活。

Peter多口問句生活如何,David話唔好提啦,無工之後,老婆要走,佢一啲都無爭論,俾咗紐約間屋佢(在紐約買定間apartment本來想實現他殺上總部的夢想),老婆帶咗三個子女走咗。Peter睇到David好唔捨得啲仔女,不過David話無計啦,我搞到咁,日日俾老婆窒,再唔分開,「我怕佢俾杯士多啤梨奶昔我飲」。Peter諗一諗先至明,佢係講緊美林亞太區董事簡崇諾(Robert Kissel),佢老婆俾杯有毒奶昔佢飲死咗。簡崇諾又係住喺陽明山莊, David應該識得佢。Peter應咗句:「唔會啩!」但係覺得David好認真咁講,可知婚姻關係幾差。

講到呢到,大家有點無言以對,Peter已經打定主意,唔可以請David,請咗佢不但唔可以玩佢,仲要全力幫佢,咁樣點做得出捽佢數呢? 隨時成為自己負擔,私心點講,David交唔到數時,又唔炒得,怕俾人話公報私仇。Peter轉數好快,話有間中資大行想在香港大展拳腳,有個高位打鑼咁搵人,不如介紹你去仲好啦,你唔使同我打工啦。David大喜過望,Peter即刻一個電話打俾那間中資銀行北京總行的陳總,撮合此事,結果David一個月後在中資銀行返工啦。

食完餐飯,Peter有個體會,正如UNIQLO老闆柳井正所講,成功可以一日丟棄,唔好俾自己衰,衰咗好慘,喺呢一行,唔向上爬,就向下滾,無中間路線架。

(7)

另外再續辦公室政治故仔。好多網友想知道勤力超人Jack的命運有無行運超人Peter咁好。論才具Jack的確不如Peter,但JackEQPeter好,令佢在風起雲湧的美資行迄立不倒,叫PeterJack那樣將自己溝女史講俾老細聽Peter做唔出,叫Peter在大老細之前好似啞仔咁亦好難,但Jack做得到,呢啲叫做「將EQIQ」,這是Jack的名句,以解釋自己經歷多次裁員潮都唔死的原因。

人係缺乏經驗的動物,年青人、甚至中青年人都唔喜歡聽老人家講經驗,覺得老人家好長氣,覺得「我知啦」,其實佢對人世的變幻所知甚少你050607年在美資行,成日出12個月、24個月雙糧,點會知咁大、咁勁間行,將會年年有指標要裁員? 人在好境中,梗係買架法拉利威吓啦,和同學聚會時揸埋去,仲要專登揀間在路旁有代客泊車的食肆,走的時候在中學追唔到的舊情人面對「捐」入架法拉利度,等夢中情人做教師、唔係、已經做到科主任的老公眼紅吓,呢啲就係人性。

不過Jack「無人性」,或者壓抑咗人性而不自知。佢只係在David升級時升咗一級,做咗部門主管,之後就無升過。普通人日日敲老細門叫老細升自己職,或者一年老細見你一兩次專門做表現評估時,係咁扭老細,但老細David問到Jack對事業前景的期望時,一句「而家OK呀」就收場,David都搭唔到咀。阿Jack搞到個部門年年都爆少少數,唔多,10%左右,明年加佢啲預算,佢又爆少少,表現中上,要彈無得彈,唯有一可彈是美資公司唔鐘意呢啲無Vision(遠見)的人,所以佢睇住人升,甚至有另一個本來係Jack的副手,調咗去另一部門,但在07年都升咗上去。在那個升升升的年代,阿Jack好似一舊石咁。

正如股票咁,有升則有跌,有大升則有大跌,呢個好似係牛頓萬有引力的規律,好多時在職場都應驗。08年後的裁員潮,專殺貴人,第一浸都留吓力,第二浸已經殺入肉,連一些過去視為「明日之星」的人物都殺埋,唔係核心部門就外判,乜都外判,總之係交人頭。美國公司炒人賠錢係特別開支,以後節省係恒常節省,所以殺得好勁,賠得好爽。阿Jack在第一浸炒人時都有同老細講,炒我都唔拘,我都53啦,攞番2年人工食隻肥雞早啲退休都無壞。

世事係咁,你話炒都唔拘,老細就偏唔炒你。公司殺得人多,要有番啲做嘢的人,阿Jack 就係呢種人,殺人殺咗一兩年後,新老細連隔籬部門以前做過啲乜嘢都去問阿Jack,佢又答得出,佢自稱為「活化石」,到而家仲健在,在美資行中十分另類。

到最後唔易答「勤力超人Jack的命運有無行運超人Peter咁好」呢個問題,若阿Jack心底裏對成就的渴求同Peter一樣咁高,咁肯定係Peter好啲。但阿Jack好早就同Peter講,見到的長春藤盟校(Ivy League)畢業的同事,IQ真係爆棚,英文又如母語,我真係唔知佢點解要跟我。Peter的結論係: 你有中國人的智慧嘛,你撈到美資公司,我都撈唔到啦。或者可以用四字隻形容Jack: 韜光養晦。

在那些英雄地,要麼做第一,要麼就係人都知你係「神馬都是浮雲」嗰隻啦。