視唱、視奏!

2014/07/03 08:58:06 網誌分類: 粵曲理論
03 Jul

早兩星期響深圳曲社認識一位粵曲導師,臨別時佢話下次約我唱歌,跟住問我有冇學新歌?可能果次佢聽我操三首都係舊陳皮歌(幻覺離恨天、蘇三贈別和魂夢繞山河)掛!

我問:「何謂新歌?你指推出一年內、兩年內、還是十年內果啲?對我來說唔識嘅歌、剛學識嘅就係新歌。」

今個月要學五首新歌同人地操----「周仁別妻」、「梁祝化蝶登仙」(應該係新歌嚟)有十日時間學、「七月七日長生殿」(好舊架啦!文千歲、梁少芯唱)有廿日時間學、「別館盟心」、「摘纓會」有三十日時間學!所以話啫,邊個話我好得閒?

前個星期因事冇上一堂「阮」,果堂教左一個新練習;上星期上堂交功課,奏完後老師問我係咪第一次玩?我答:「係呀!上星期我都冇返學。」

老師:「好嘢喎!玩得似模似樣。」

我咁聰明(都話近墨者黑架啦),如果我肯俾多少少時間響呢方面,一定會飛會「味」添呀!係我太集中響唱果度啫。

唱歌要唱到可以睇住譜唱:「視唱」---譜寫咩唱咩,當然可以加多、減少啲腔,祇要唔係離譜就得!

玩拍和一樣,要學「視奏」---睇倒譜寫咩、奏咩!

要做到視唱和視奏,唱緊或者奏緊呢幾個音、對眼經已要望住下幾個音,否則見一個音唱一個音、或者玩一個音,一定唱/玩唔切!

兩者比較,暫時我覺得視唱較視奏難。人便是人,不同樂器----樂器祇要你調好音,腦、眼與手配合得倒便成!但唱歌,你用腦、用眼、但發聲未必能做到見倒果個音,便能準確發出那個音!當然,有些時音樂可以有提醒作用,但遇著唱梆簧,唱者要帶頭,便要靠自己了。

遇著要轉線----唱唱吓正線,突然轉反線、尺五線或士工線(西樂叫轉key),如果頭架唔俾先鋒音,唱者更加難準確唱啱果個音!

不過,我相信「視奏」亦一樣唔容易,祇不過我未學到果個階段啫!視奏係睇倒譜寫咩、就奏咩嘢;現實生活,唱果個都唔一定跟譜(其實係一定唔跟譜,不過,如果佢唱果個真係一個腔,唱慣、玩慣都可以跟倒),你死牛一面頸跟譜奏一定唔得!仲有啲情況係根本唱果個都唔知唱左咩?咁你追腔究竟跟佢錯、還是玩番啱果啲音----響香港,音樂師父一定會玩番啱嘅音;但係響深圳,唔排除佢地會跟你一齊錯(顧客永遠是對的)!所以咁多人喜歡北上,當然棚音樂樂器多左,豐富左會好聽好多,但係好多人喜歡自我陶醉----連錯都跟埋你,你唔知自己錯、咪感覺良好囉!

因此,要學好唱歌真是漫漫長路呀!

回應 (2)
我要發表
2014/07/03 15:52:02 回覆

咁多首,最淺係摘纓會!

2014/07/03 12:58:54 回覆

何止漫漫長路,簡直難過登天!

你講呢幾首歌,我只是唔識周仁別妻,化蝶自學左但無唱過,摘嬰會唱過k。

user