知恥近乎勇

2014/07/07 09:15:53 網誌分類: 粵曲理論
07 Jul

【解釋】知道自己的恥辱了,才能發揮出力量和勇氣。

知恥而後勇”語出聖賢孟子。儒家把“知恥近乎勇”,“好學近乎知”,“力行近乎仁”一起,構成對知、仁、勇“三達德”的一種闡發。

儒家所說的「知恥近乎勇」的勇是勇於改過。這裡把羞恥和勇敢等同起來,意思是要人知道羞恥並勇於改過是一種值得推崇,誇耀的品性。是對知羞改過的人的這種行為的讚賞。


春秋時期,吳越交兵,越國兵敗。越王勾踐入吳宮,做了吳王夫差的奴隸。勾踐含羞忍辱,終於獲釋回國。他臥薪嘗膽,訪貧問苦,任用賢才,發展生產。那種形狀,在中國歷代統治者中絕無僅有。十年生聚,十年教訓,終於國家富足,軍隊精壯,一舉滅掉吳國,勾踐也成為春秋霸主。這就是“知恥而後勇”

學生出「騷」,我冇去睇----出「騷」忌親人,無謂俾壓力佢!不過,我有派出探子架。據探子回報:「阿L唱得明顯好過以前,聲線冇咁硬、音準亦有進步!」

我whatsapp俾阿L:「聽講你今日出「騷」唱得唔錯喎!」

L:「因為今天沒有甩曲,所以個心冇咁跳,尚算投入演出。其實聲線控制還有很大進步空間,你都知我啲「工尺」譜唔係好穩陣,瞞倒其他人啫、點瞞倒你吖!」

我:「知有不足,才有改進決心;最敝係自以為天下無敵啫!加油!」

每個人都有自己優點和缺點。祇要識得突顯自己優點、掩飾自己缺點,便可以將最好嘅嘢表現出嚟!雖說要掩飾缺點,我講嘅係出「騷」揀歌嘅時候啫---知道自己嘅缺點,始終要平時努力改進才是,唔可以一世回避!

回應 (3)
我要發表
2014/07/08 20:28:09 回覆

我無自信架!係哲理!當全世界都覺得我唔得時但原來得喎會很開心!唔得又唔會失望喎,因為已有心理準備是唔得!呢個係老鼠的精靈處呀!哈哈哈哈

2014/07/08 16:40:19 回覆

有自信係好嘅!

2014/07/08 14:30:56 回覆

我向高難道挑戰,明知山有虎,偏向虎山行!好彩無給虎吞噬的話就、、、哈哈哈

user