又講「鵝」文

2014/08/04 11:23:16 網誌分類: 粵曲理論
04 Aug

尋日講開「劉三姐」,原來好多網友都睇過(哈哈!暴露晒年齡啦)。呢套山歌片,我大大話話睇過六七次!唔係錢多,最初上演果陣係跟家姐去睇(家姐果陣係工廠女工,所以有錢睇戲!我地一張入場劵兩個人睇:可想而知我幾細啦)、其後係睇電視重播。

以前我細個嘅時候,冇娛樂、冇活動!課餘祇識得做手作搵錢俾阿媽---手唔得閒、淨係個口得閒;個口得閒又冇嘢食,咪用佢嚟唱歌囉!唱歌好吖,一來唔駛錢、二來可以虐待人!

因此那時候,唱歐西流行曲:Changing Partner, Unchanged Melody, Five Hundred Miles, A Little Bit of Soap....粵語流行曲:分飛燕、....國語流行曲:郊道、送君、小放牛....粵曲:鳳閣恩仇未了情、帝女花、.....甚至山歌/黃梅調...真係嗡得出嘅歌都識唱!有冇懷疑?頂晒籠得果十多歲,識咁多英文、國語、中文字!唔識架---不過呢個世界有所謂唸口簧架馬,我啲普通話基本上都係咁學番嚟。

祇不過近呢十年專攻粵曲,其他嘅歌都冇唱;再者,近呢十幾廿年啲流行曲,真係聽唔入耳(你out至真)。

星期六晚上要唱酒樓「騷」,朝早去理髮。見倒髮型師阿紅,我問(係咁倚都要搵啲嘢講吓架,咁梗係要投其所好啦!上次佢問過我唱歌時一啲廣東字法音問題):「呢排仲有冇唱K呀!」

紅:「有呀!不過,依家唱緊首?(因為風筒聲好嘈,佢講左兩次我都聽唔倒係咩嘢歌;你耳退化至真)唔知點解唱到某一處,次次都唔啱音!我俾你聽吓,你話俾我聽係咩嘢問題!」

我:「我唔識首歌(當然唔識唱啦),好難教倒你喎!唱國語歌,你咪唔駛驚有鄉音囉!」

紅:「係呀!」(即刻俾個手機我聽原唱)

我:(聽左兩句)「咦!係內地電視劇「蘭陵王」首主題曲喎!」

紅:「係呀!」跟住俾佢唱果段我聽。唉!果度好鬼嘈,加上我耳退化;聽得倒係有啲問題,不過我真係唔識唱果首歌----是但俾個答案佢啦。

我:「流行曲:唱同奏係同步進行嘅,如果你依家跟卡啦OK唱,你聽得倒自己唱嘅音同音樂唔同(咁佢耳軌冇問題啦),咁唱多啲就得架啦!果段又唔係特別高音、或者特別低音,所以你唱唔倒!」

紅:「我依家覺得低音仲難唱!」

我:「係呀!女人唱低音難過高音、男人唱高音難過低音,係正常嘅!每個人唱歌聲音領域唔同,有些人好廣,可以唱好低音至好高音都得、有些人祇局限響中音領域!如果祇係差一個半個音,用正確方法可以鍛鍊倒!至於拍子感,有些人天生便有;如果冇,當然後天努力亦可,但一定要下苦功!」

紅:「我最近亦有唱英文歌,一唱到快歌便跟不上。」

我:「哦!英文字、有陣時一個字包含左幾個音---你睇吓詞典個英文字Dictionary係有四個音。但係中文字每字一音,我地唱粵曲遇到快板,一分鐘內唱幾十個字咪仲難!所以,遇著呢啲快板嘅歌,最緊要係熟曲詞---我地唱緊呢個字,對眼經已望緊下面幾個字;絕對唔可以抱住見步行步嘅心態(做人一樣啫,要有計劃架)。當然,最理想係可以背倒曲啦!」

 

回應 (0)
我要發表
user