被三隻蛋考起!

2014/12/31 09:03:21 網誌分類: 學習
31 Dec

唔知各位網友有冇睇過「頂級廚師」(Masterchef)呢個節目,它是無線電視為食台引進國外版權的優秀美食真人秀節目,也是中國首檔美食真人秀節目。《頂級廚師第二季》有來自21個城市的4萬多名烹飪愛好者報名參加。

從四萬多名參賽者中,祇有一名最終能成為「頂級廚師」,過程中一定要披荊斬棘、過五關斬六將!由最初烹調自己熟悉的菜式、以至事先完全冇準備,由大會指定食材做菜式,當然越來越難!但睇了多集發覺,最考起參賽者嘅竟然唔係製作繁複嘅菜式,反而係大家都以為容易嘅食材!

嚴格嚟講,呢個唔係一個烹飪節目,但係從參賽者在製作過程中失敗的經驗、與及評審對製成品的評語,多少學倒一些食材運用或一些烹飪技術。

如果你問很多「無飯煮婦」:「你識唔識煮嘢?」

佢地通常都會答:「都識煮餐蛋公仔麵嘅!」

一位對烹飪全無興趣、亦缺少實踐經驗嘅人都識得煎蛋,你一定認為煎蛋好容易啦!事實不然。

剛睇過果一集,評審要在五個參賽者當中篩走一名參賽者,限時十五分鐘要他們做出以三款雞蛋:

一. 煎蛋:評審標準是兩面都要煎過,蛋邊有少許焦黃,而蛋黃要保持流心(半凝固)狀態;以下相中所見是五名參賽者中,叫做整得最好果位--但其實都祇能說是剛剛合格:因為蛋邊冇焦黃!

二. 烚蛋(poached egg):用水煮蛋,做出來的蛋要成水點狀(唔可以用模型),蛋黃一樣要流心(半凝固)狀態;以下相片所見亦是煮得算最好果隻:

三. 溫泉蛋:蛋白要凝固,蛋黃要半凝固。相片所見是五位中最好果個,但係都唔多合標準,因為個黃太生!

結果五個人中,祇有一位算是三款蛋都合格(其他四位中再選出最差果位被叮走)。

尋日我地中學同學每月例會,今次竹戰前在酒店食自助餐,慶祝我地畢業四十五周年。席間我問同學:「我地中學家政課有教過煮烚蛋,記唔記得點煮?」

A:「煲滾水,放過模型落水,再放隻雞蛋落個模度煮熟。」

我:「錯!咁樣煮啲蛋白會四散。咁如果你地係參賽者,你會先整邊款蛋?」

E:「煎蛋!」

F:「梗係唔啱啦!煎蛋最快熟,梗係煮溫泉蛋先啦!」(叻!)

從以上對話,大家應該諗倒,要響十五分鐘內整好呢三款蛋、對一個廚藝了得嘅人嚟講,相當充裕;但係對一些連「溫泉蛋」都唔清楚係咩嘢嘅人(其中一位參賽者以為是用「溫水」浸熟隻蛋!結果,浸完十五分鐘,隻蛋仲係生嘅)、又或者從未試過做烚蛋嘅人嚟講,相當之難!

所以,呢十五分鐘係預埋參賽者會失敗多次嘅時間!咁如何把握此十五分鐘,便一定要事先計劃一吓。有一位參加者在祇剩下三分鐘時間時、仍未開始煮溫泉蛋,真係神仙都救唔倒佢啦。

三款蛋,煎蛋最快熟,所以應該最後做,否則會放涼了;「溫泉蛋」隔著蛋殼煮,所需時間最長,所以應最先做;烚蛋亦要等水滾,所以論次序,應該同時間煲兩煲水,待水滾一煲放入要整「溫泉蛋」的雞蛋、另一煲放少許白醋(可預防蛋白散開,還好大部份參賽者都懂得這樣做)、用湯灼盛著雞蛋放入滾水中做烚蛋。

「烚蛋」因為沒有殼,會最先做好,跟著便較啱時間取出「溫泉蛋」,最後才在平底鑊中煎蛋。

所以,一個這樣的烹飪比賽,除了講求廚藝之外,亦要懂得計劃。做人一樣:大事如工作、置業、成家固然要有計劃、小事如整幾隻雞蛋都多多學問,一樣要計劃---計劃得好自然做得井井有條,否則咪一事無成囉!(當然,如果你老豆/老母大把嘅自當別論啦)

 

 

回應 (3)
我要發表
2014/12/31 12:10:20 回覆

新年快樂,身體健康!

2014/12/31 10:49:56 回覆

我對蛋有研究架!只是無煮溫泉蛋,但連殼烚蛋成日整,剛熟流黃最高境界!煎蛋起金邊中間流黃也是至高境界!無殼烚蛋而家成日整,因為快同無油,與麵一齊煮!懶人功夫!哈哈!

2014/12/31 10:12:34 回覆

要煮蛋咁嚴,唔駛講,我一定唔合格。 {#iconb_395}

user