丹田之氣

2015/02/12 10:26:27 網誌分類: 粵曲理論
12 Feb

很久沒有講粵曲理論了。

曲友學唱粵曲時,通常老師都會講:唱粵曲要運用丹田氣唱,跟住告知同學丹田大概的位置。但怎樣才能運用丹田唱,似乎不了了之-----有些人好彩嘅,自然地用對了位罝唱歌、唔好彩嘅,一世都用唔倒!似乎冇邊位老師會教學生如何可以用倒丹田之氣,即使佢本身用倒(好彩!天生識用),都唔識如何教人。

丹田原是道教修煉內丹中的精氣神時用的術語,但現在已被各門各派氣功或運氣方法(如唱歌及說話用丹田氣,可減小聲帶受損機會),廣為引用。丹田分上丹田;心為絳火,中丹田;臍下三寸為下丹田。下丹田,藏精之府也;丹田為儲藏精氣神的地方,因此對丹田極為重視,有如「性命之根本」。

玄之又玄的說法:丹田是若有若無之物,祇能意會,不能觸摸,更加睇唔倒!

 

你試問吓外科醫生,替病人於剖腹開刀時能否見倒丹田?你又問吓腦科醫生,替人開腦時睇唔睇倒佢諗緊咩嘢?思想跟丹田一樣,並非實物,是看不見的。

 

如此一來,曲友經常有此問題:究竟我唱歌時,是否有用上了丹田之氣?測試是:

如果你連續唱幾支歌,便聲帶疲勞,便有可能你祇係用緊肺嚟呼吸;當中亦牽涉到你是否懂得運氣、留氣。

 

即使你用了丹田之氣,但如果發聲位置不正確(如用喉嚨發聲),唱高音便有困難。

 

所以,唱歌襟唔襟唱、音準均與能否準確運用丹田之氣(識得用、還要識得保持)、能否準確使用發聲位置有莫大關係。

 

至於唱歌的拍子是否準確,多屬先天:有些人天生便有節奏感,有些人冇!這祇能靠後天下苦功不斷重覆鍛鍊。

 

至於粵曲中的「長花、木魚、滾花」,要唱得好,有一定難度!好多時曲友天生靚聲、又天生音準,唱小曲時令不少顧曲周郎陶醉,惟是一唱到「滾花、木魚、長花」便原形畢露,令人大跌眼鏡!因為唱長花、滾花或木魚,即使你所有音唱準了,但個「度」(節奏)唱得唔好(呢樣嘢即使老師如何俾心機教,也要曲友本身意會才行),便完全不是那回事;當然,如果連音都唱唔準,便更加不用說了!

回應 (0)
我要發表
user