難念的經

2015/05/22 07:18:33 網誌分類: 生活
22 May

今日致電給一位很久没見的老友。大家成年冇見,雖然冇見,但係若然對方有事,定必第一時間現身。記得當年我辨工時間因事入院,首先告假嚟探我的便是幾位老友。

呢幾年,大家都相繼退休,反而見面少左。何解?我有我生活,佢有佢忙碌囉!

佢結婚後一直與家姑同住,育有一子,現已成人並在外國工作,所以一向是一家三人行。據我所知,老友是一位好媳婦、好太太。

一個人退左休,即駛係行得走得,無可否認,健康情況已大不如前,如果唔係,亦唔駛退下火線啦!

老友的家姑現年九十八,老友兩夫婦經已與佢同住並照顧左佢幾十年。近幾年,家姑健康大不如前,所以老友兩夫婦必定要輪流守候著她,不能一同外出!所以近呢幾年我地一年都見唔倒一次面。

今朝據老友講,大半年前佢家姑跌親,其後既行唔倒、亦聽唔倒,更經常零晨時份吵鬧,令老友兩夫婦無法入睡!住了幾個月醫院,出院前據醫生講:她出院後,家人起碼要請兩位傭工照顧佢,家中睡床與很多設施都要變更;否則便要送她入住老人院。

兩夫婦經差商後,決定送她入住老人院。唔便宜架,每月駛二萬幾蚊,算是中高級老人院嚟;老友夫婦均是退休公務員,雖然每月有長俸,但因並非高官,二萬幾蚊對她們來說都頗吃力!但即駛請兩位傭工,亦慳不了多少,而且在照顧長者方面,亦未必較老人院適合。加上兩夫婦要照顧一位行動不便、聽覺失靈、終夜吵鬧的長者亦十分吃力。

兩夫婦其間參觀了廿多間老人院,最後才決定入住這一家,近幾星期才叫做放下了重擔,可以有覺好瞓。

家姑至今未適應新環境,老友夫婦最初一日去探訪三次,現今一日一次探訪,其實都有壓力,偏偏親朋對她們的決定並不諒解,認為她們既然不用上班,何解仍要將老人家送到老人院?朋友認為旁人針唔拮到肉,根本唔明白別人的困境,吵了一輪,在有理說不清的情況下,祇好掛線!

我跟她說:其他人唔明白你,我好明白。過去你如何對待家姑,我有目共睹;依家大家都年紀大,唔駛別人照顧而可以自顧經已好唔錯!我記得幾年前我阿媽零晨時份在家跌倒,我一個人要扶起佢都好吃力(我手無縛雞之力,我揸筆架),近兩年腰骨受傷,每用力過度,腰骨便痛,更曾經痛到企都企唔直要去急症室!所以,以我地嘅年紀,根本很難照顧完全冇自顧能力嘅長者!我阿媽入住老人院後,情況一年好過一年。講真吖,如果有朝一日我行動不便,我都寧願入住老人院。

當然,唔係太多人有我嘅經歷,所以你未必認同!但係做人祇要問心無愧,根本唔需要向其他人交待;你受嘅苦、佢受過咩?

回應 (2)
我要發表
2015/05/23 13:30:25 回覆

家有一老真的煩惱唔少!我阿媽而家都行動不便,好彩還能自己去廁所。

2015/05/22 12:58:11 回覆

雖然我依家冇阿媽家姑要服侍,但家有身體欠佳後近年性情大變嘅老伴,一樣咁煩!

user