「粵曲演唱會」觀後感

2015/08/31 09:52:28 網誌分類: 音樂
31 Aug

我甚少觀看「粵曲演唱會」,祇是間中因要捧曲友場而出席。不過,祇要我決定出席,亦甚少祇聽一兩首便離場-----既然參與,便盡量觀看全場,以示尊重!

上星期剛觀看了一場「粵曲演唱會」,算是有水準架啦----七首曲全部啱拍子、音亦準:好難得架啦!依家睇演唱會有邊一場冇人甩曲甩到阿媽都唔認得、啲「叮、板」跌到一地都係?

即使如此,大半場都係悶場!何解?選曲問題囉!

我間中與一些曲友講及佢地揀曲出「騷」以何為考慮因素?有答:長短曲同價,梗係揀長曲啦!抵啲吖馬。於是一個二個揀新曲唱,因為依家啲新曲,作曲者好似作到收唔倒科咁,首首都過半小時。需知道新曲對觀看「粵曲演唱會」者而言,既陌生亦難有吸引力,特別是表演場地乃社區會堂,觀眾多是長者,更難有共鳴!當然,曲友解釋:社區會堂的長者主要是為了完場有禮物收、或者坐響度涼冷氣而來,但如果所選曲目是他們熟悉者,情況便有所不同。我啱啱呢個月參與果場「騷」便有同樣問題。

當然,新曲唔多唱又如何能廣為人熟悉呢?這便是選場的問題:假如是「康文署」場地,出席者大多是懂唱粵曲、或是是粵曲班同學,可能他們也學過這些新曲,情況會稍有不同。但是,那首新歌是否好聽、唱者又是否唱得動聽又是另外因素。

新曲唔得,係咪舊曲一定得?咁就要睇吓係咩嘢曲啦!自問雖然學唱粵曲祇是呢十年間嘅事,但係聽電台粵曲係陪住我成長嘅,如果果啲舊曲連我都冇印象、冇好感嘅,其他觀眾又點睇?有人自以為藝高人膽大,專搵啲難唱嘅舊曲嚟唱,冇共鳴、話之你唱得幾好(又或者幾唔好)?中場休息去洗手間就最多真說話聽---唔好盡信嚟捧場嘅朋友之言!

但是,如果整場演唱會都是新曲、又或者是悶曲,便一樣破壞成個演唱會!

何謂「悶曲」?呢樣嘢最難下判斷----觀眾感受咪最真囉!

從曲友口中所得:曲友識唱嘅曲佢地就覺得好聽(因為自己有共鳴)!但係佢地冇從聽眾角度去諗;而主辦單位又任由「唱口」自由選曲,於是便有機會出現全場七首都是文場曲、又或者全場都是武場曲,嘈到觀眾耳都「嗡」!

話又說回來,依家籌辦「粵曲演唱會」,既驚冇唔夠唱口參與(所以祇要肯俾錢參與,話之你拍子、音準冇樣得準,一樣來者不拒)、又驚批唔倒場(唔係個個可以走後門嘅);批得倒、又搵齊腳仲有得揀咩?所以依家啲演唱會真係冇興趣去睇、去聽!

想當年我自己籌辦果幾場演唱會:因為我唔憂搵唔倒唱口(唔賺錢就唔驚搵唔倒人啦、仲大把有得揀!祇會順得哥情失嫂意,因為要因應我想搵咩嘢人唱邊類曲),亦心知每個唱口的強弱處,所以每一場都會將唔同曲種間開:文場、武場、諧趣兼而有之!因為自己攪,如果唱口揀嘅曲偏埋一邊,我會盡量勸佢地改曲(式者我自己改曲),唔想悶親觀眾。

依家「粵曲演唱會」經常小貓三四隻,問題如下:

一. 曲目悶親人;

二. 唱口水準未達標(淨係要求啱拍、啱音咋);

三. 很多觀眾是為捧朋友場而出席:朋友未唱唔見人,朋友唱完便一窩蜂走入後台拍照交差,然後走人;我即使去捧朋友場,亦從不會入後台,如果要探班,亦祇會在開場前。

四. 呢樣嘢最差:有些唱口一早叫朋友嚟捧自己場(唱頭曲、或頭一二首曲),唱完便叫朋友跟佢出去食嘢,自己完場再回來謝幕。呢種做法主要是想俾人覺得佢多捧場客,其他唱口冇人捧場,用心不良要不得!(有票者走左,冇票者即使全場多的是空椅也未能入場)人同此心,結果咪....

當然,我間中都會睇唔完一場「騷」便離開,問題是:頂唔順!

 

 

回應 (0)
我要發表
user