坐立難安

2016/03/26 10:26:46 網誌分類: 健康
26 Mar

有外國研究指,長期坐着工作有損健康,甚至提高死亡率。近年站立式工作應運而生。部分公司鼓勵員工站立開會和辦公,究竟企是否比坐好?無論站立或坐下工作,如時間過長都會影響身體。建議嘗試站立工作一小時後,便坐下工作一小時這方式。

經常轉換工作姿勢有助鬆弛下肢肌肉,減少腰背及雙腿所承受的壓力。有研究將不同姿勢對椎間盤承受壓力作比較,平躺時椎間盤壓力水平約二十五,站立為一百,坐下約一百四十。因坐低時上肢所受壓力全集中腰背,故腰椎壓力較大。以同一姿勢站立則可增患腰背及雙腿肌肉勞損、靜脈曲張、膝關節炎及足底筋膜炎等。

選用輔助配件

站立工作者,不宜穿過高的高跟鞋,高度應約一吋為宜。過高或全平底可致膝蓋、臀部、背部勞損。若鞋底出現局部磨損以致傾斜,必須更換。

坐下工作者,雙腳應平放在地面,背部保持挺直並緊靠椅背、收腹、下頷微收及兩腳並排。上椅背角度約一百至一百一十度,腰部加放腰墊則可保持腰椎正常弧度。鍵盤應放在電腦桌的托盤上而非桌上,若須放於桌上,應將鍵盤拉近自己,並要維持腰部挺直。

--------------------------------------------------

一般寫字樓,都是坐著工作的。我算是較為好彩,卅歲後嘅工都係經常外出、開會、聯絡,所以唔駛成日坐響處。

不過,響政府工作時,大部份時間都是穿著三吋幾高嘅高跟鞋(明知外出工作果日,當然改穿便服啦);有時因工作需要,還要站立三四小時,都咪話唔辛苦(不過,唔辛苦又邊得世間財吖!依家雖然未曾可以蓋棺定論,但係過去果幾十年咁勤奮工作係有回報嘅!)

我地嘅年代,初時未時興用電腦,後期才每位同事都要用電腦;要用電腦自然先要學吓點用啦!我淨係學識打中英文咋,所以每次電腦出現問題,我都舉手投降,搵秘書攪掂。期間秘書拎左舊嘢放響我個鍵盤前面,佢話用嚟託住對手打字,對手冇咁傷喎!唉,我正一係賤人,唔慣用呢啲嘢,所以結果俾番佢!如果要錫身嘅,我叫佢做埋都得啦(打字係佢嘅工作),駛咩嘢自己辛苦。呢樣嘢係真架:年輕果陣青春無敵,即使有人告誡,自己都覺得冇問題!好似穿高跟鞋咁,依家年老咪後悔囉。

現今嘅人,不論年齡,一日到刻做「低頭族」,不少文章都講到明:咁樣係好傷頸椎架!但係有人聽咩?呢樣嘢我算係好自律:我唔會用手機玩遊戲、更加唔會用佢嚟睇電影.....有陣時響街度見人邊行(甚至過緊馬路)邊睇片,真係好討厭!既阻街、亦危害生命!

一個人一定要到某個年紀,才明白健康寶貴!

回應 (0)
我要發表
user