陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

靜靜起革命

2016/04/18 08:43:02 網誌分類: 經濟
18 Apr
        最近幾個國際品牌公佈業績唔靚仔,英國名牌Burberry業績倒退,公司解釋係中港生意有壓力。消息公佈後集團股價係倫敦即刻插近8%,其他品牌股價相信處境相去不遠。名牌生意陷入低潮,紛紛變招向本地客招手。同一時間,聽聞好多專做高級品牌的商場,同樣靜靜起革命。

        PP變身翻兜本地客

        最近,有中環茶友投訴,話佢浦開嘅太古廣場(PP)大執位,兩間做咗好耐嘅食肆DANRYAN'S同GRAPPA都被大業主踢走,搞到有班老名熟客嘈到拆天。有人奇怪,今時今日乜仲有業主要大加租咩,點解兩間鋪頭會唔做呢?但聽聞內裹另有別情。

        呢兩間餐廳食物水準唔算好,但亦唔算差,陸羽仁幫襯過,感覺佢哋生意唔錯,好多時唔定位就無得入座,照計應該有得做。今次太古同兩間餐廳傾唔掂,主要唔係租金,而係大業主希望兩店執執間鋪嘅裝條,配合成個場重新訂位,但兩間鋪相當有性格,覺得無乜需要改變,於是雙方拉倒。太古點解要重新定位,主要係有個意見,話太古廣場食肆唔夠,未來希望增加番多啲。

        通常商場搵食肆,除咗租金外,仲會考慮人流因素。坦白講,陸羽仁都少行咗PP好多,主要係覺得佢呢幾年名店不斷增多,仲係最頂級嗰隻,呢類超貴價嘢一年買幾件就乜到夠啦,咁點使成日去行呢?好明顯個係針對大陸市場,吸引強國富豪。而家內地有錢人少咗嚟香港,呢個情況估計一年半載都唔會改變,所以太古就靜靜起革命,執番個場遷就多啲本地消費囉。

        水淺就要行細船

        所以話,上個星期股市表現唔錯,有搞經營嘅中環茶友大歎投機容易,生意惡做,呢個亦都係實況,學長實集團主席李首富話齋,而家做生意難過沙士,皆因自由行同外地遊客少咗,但租金人工仲未跌,實牙實齒做生意唔係咁易。而家太古旗下嘅貴場都咁執生,其他貴場大業主,睇怕都要自己諗計。由咁嚟睇,品牌零售股同商場股,短期都仲未係撈底時。

        講起暗暗太古變招,在座咗一名茶友話,最近佢睇咗本由太古集團出版,講述一百五十年來呢間老牌洋行營商之道嘅書《太古之道》,都有唔少啟發。太古創辦人施懷雅(SWIRE)家族雖然係老外,但行事深明中國人易經虛實互應嘅智慧,既識搞實業,又識利用資本市場變化莫測嘅市況,不斷壯大自己實力,中國人話富不過三代,施懷雅家族現時領導太古的約翰.施懷雅已經係第六代,你話犀唔犀利。

        太古由船務起家,第一代公司叫藍煙囪(BLUEFUNNELLINE),而家尖沙咀新世界中心的黃金地皮,都曾經係公司名下物業,後來先至賣咗俾新世界發展老闆鄭裕彤。係《太古之道》呢本書中,記載咗當年令太古航運崛起的功臣晏爾吉提出的航運十條,其中有部份係而家用嚟做生意以至炒股都有用。其中一條係第四點講,買船時須認清性能和用途,內河水淺貨少,大船不宜,應用於水深貨多的外港;船子載貨則不多,難與人競爭。間單講就係做生意要執生,水淺就要用細船。用呢一個想法比喻炒股,藍籌穩陣而本大,係股市不明朗時發揮有險可守之利,但升跌幅度不如股仔二、三線;股仔二、三線在好市時進銳退速,但跌起來隨時沒頂,只宜在旺市作短暫投機,係乜嘢時候炒邊類股份,往往決定回報高低,以至最後勝果。

        另外第五點講新船燒煤少而行速快,千萬莫貪便宜買舊船。而家國泰經營航空,機隊身價成千億元,仍然係維持呢個原則,不時購置慳油新機。至於用嚟買股,可以話好股無平、平股難好,買股千萬唔好「聽聲唔聽斗」,見到價平息高就撞埋去。

        「好酒好蔡」好刁鑽

        講開太古廣場呢次請走兩間老外們的集體回憶,據聞有個舖位就租咗俾麗新老闆林建岳,岳少準備開間意大利餐廳。問食肆開到成為米芝蓮八星上將嘅岳少,之前話題作係引入內地著名私房菜「好酒好蔡」,選址在中環建行大廈,明顯是行高檔商務路線,有人話間舖位置雖然吊腳,但同咁大間建行做鄰居,淨係靠銀行帶挈生意都應該夠做啦。

        蔡昊主理主修化學

        好酒好蔡由蔡昊主理,他本身唸化學,不是大廚出身,正因如此,所以為傳統潮菜注入新的烹調方法。好酒好蔡特色是強調食材先行,菜單按店方每日買到的食材決定,同時很少煎炸食物。

        陸羽仁有機會試過兩次,覺得佢味道唔錯,但風格有啲「姿整」,最有印象是紫菜魚餅,做法有點類近日式天婦羅,不油不膩。另一矜貴菜式是白灼響螺(見圖),蔡昊的做法是一隻螺只起一塊螺片,他堅持這個菜式不用時興堂灼做法,皆因堂灼限制了清湯份量,多灼兩片就變成不夠滾,他寧願在廚房用大煲灼好,限秒送上。如此刁鑽做法,造就了一螺一片、厚肉彈牙的口感。

        岳少係潮人,一早開咗間「潮樓」,好酒好蔡擺明賣老牌概念,蔡昊唸化學,很多食制他都加入學術觀點,例如他賣潮州翅,認為對男士前列腺有益,但魚翅白色部份膽固醇成份最高,故此建議只食翅針。所以,「好酒好蔡」是此蔡不同彼菜,老闆受過教育,入廚理論多多,食得刁鑽有話題,是該店賣點之一。?家淡風吹起,好多人荷包有錢,但就無興趣飲食,而家可能就真正考驗,蔡老闆點樣變身做開胃蔡。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類