陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

萬達商業的A股夢

2016/04/25 10:12:40 網誌分類: 經濟
25 Apr
        上星期港股玩冰火五重天,美股衝上18000點關,A股就係3000點關穿梭,華爾街暖風吹得遊人醉,上海股市就乍暖還寒,陣凍陣熱下,恒生指數叫做略有進帳。除咗主要係大戶挾匯控(005)外,港交所(388)炒深港通,都重上咗200元,係表現較好嘅公司。

        港交所炒深港通開啟,不少內地巨企就已經喪失在香港掛牌嘅興趣。萬達商業(3699)在上月底提出把萬達商業私有化,過去一個星期已密密有動作,股價仲隨之升越咗當初上市嘅招股價48元,收報51.25元㖭。

        度水私有化描寫風情畫

        萬達商業來港上市後,股價長期潛水,當提出私有化後,有心懷疑係咪借呢個機會調資來港,甚至講到整個行動已引起注目,但亦有傳出話係內資股股東一致強烈要求回歸A股,認為內地投資者更了解公司的業務,作出更合適的估值,公司因為正積極籌備回歸A股事宜,決定「棄H回A」,提出私有化。有內房商高層同陸羽仁傾起,萬達要做得成呢次交易,都要表演唔少財技。

        當前一大障礙,係私有化要大筆現金,但現時內地嚴控調資國外,惟有在境外籌集足夠資金。而家香港市場大把水,但點樣搵到平錢肯借畀內房公司就係技巧嘞。外電就引述母公司嘅文件話,公司要集資私有化在香港上市的萬達商業,其後再到上海上市,相關籌資經已獲得超額認購,並會成立特別目的實體進行籌資,願意參加的投資者須支付20%保證金。如萬達商業退市後,兩年未能在內地主板市場上市,萬達集團將回購全部股份,並向海外及境內投資者分別支付12%同10%的年利率。

        萬達今次向市場集資,有個講法係若然成功回歸A股,管理層估計股價可以翻二三倍,可能因為呢個傳聞,所以萬達商業股價由上周初集資開始後就持續攀升,比起剛宣佈考慮私有化時,差不多再升咗三成!

        呢位內房層話,萬達差不多係六、七年前曾向大陸企業籌資,當時融資環境好唔同,佢等唔到係A股掛牌,於是走來香港上市,可惜掛牌後股價潛水,令公司完全喪失咗利用股市再融資嘅功能,加上而家在內地發行人民幣債好平,根本用唔到香港集資平台,係咁嘅環境下好多內地股東覺得香港投資者唔識寶,寧願退市返大陸玩。

        衝破招股價功課交到足

        如果按照呢個講法,萬達商業退市對港股當然唔係「老黎」嘅徵兆,唯有期望市場氣氛時時變化,遲啲香港氣氛好轉,內企又會覺得香港可以幫到手搵銀啦。萬達今次回歸A股若然成功,可能會觸發其他民企考慮,好似市場而家都傳緊恒大(3333)想係A股借殼。雖然佢唔會香港退市,但搵多個市場抽水就一啲都唔奇。萬達商業私有化而家交突咗,而家距離掛牌高位78元,如果公司講到「棄H回A」咁正,咁想退市係咪唔可以太寒酸呢?由於佢股價借住呢個概念係咁炒上,唔排除往後仲有啲公司會炒吓呢個回歸A股嘅概念。

        講開回歸A股,其實呢排大陸個市都唔係咁好,令A股比H股的高水降至僅29%,是近半年內首次跌穿30%。反映A股及H股差價的恒生AH股溢價指數,曾跌至129點的半年低位,顯示A股整體股價較H股高出29%,與1月份的今年高位46%比較,差價大幅收窄。內地人多錢多,股票估值一向高過香港,內地應該貴好多先係正常,如今是港股夾高內地唔跟,主要係大戶挾高匯控殺淡友,由於大笨象無喺內地上市,變成唔跟走勢,香港呢個夾倉遊戲,要玩埋今個星期到月底期指結算。

        日式文化豪宅

        很多年沒有參觀新樓盤,皆因現時新盤都請代理促銷,未入門已被包圍,若然只是想參觀,無謂阻人時間,索性避之則吉,少看罷了。這個星期有朋友邀請看港島天后一個豪宅,講明物業幾百伙賣剩十幾伙,不會有代理迎門,於是欣然成行。

        呢個樓盤有四幢大廈,在北角算是難得的大型項目,今次行程參觀了身價六千萬的高層單位,同行者笑言,有六千萬不如退休享受,何必買貴樓住近市區?現實是呢個盤起跳價接近二千萬,買樓者可能是富二代,可能是大把身家。當你身家去到億億聲,是否就可以日日打高球過日辰呢?之所以有人會用幾千萬逼喺市區置業,呢啲叫做子非魚,不知魚之樂囉。

        禪意設計「烏卒卒」

        六千萬買個半遮海景單位係咪值得見仁見智,但一個咁嘅豪宅住落唔算好寬敞,呢個係事實,所以而家賣呢啲豪宅,唔可以好似土豪年代,以金壁輝煌豪裝作為賣點。跟身嘅導賞人員就強調,新世紀物業,則主打文化內涵和生活體驗。呢個樓盤就用了日式主題設計,邀請了大師由園景到擺設打造禪意空間。如果從凡夫俗子眼中去睇,就會覺得大廈大堂同會所好似有首兒歌叫「烏卒卒」,有啲唔夠光猛。當然,呢啲係傳統見解,認為買樓要四正光猛,如果睇番太古嘅樓王OPUS扭到好似脆麻花,一樣唔減財主置業興趣,咁呢個盤就可以話領導潮流嘞。

        睇樓行到腳仔軟軟哋,主人家誠意拳拳,在茶室請了茶藝大師煮茶,同時有專人即席製作的精美和菓子奉客。茶藝大師當日烹煮的是日本煎茶,煎茶經過烘焙,入口帶甜。廣東人品茗愛說水滾茶靚,大師介紹日式煎茶水溫要調控,不是水滾就好,既要熱杯,水也要降溫,恰到好處。沖好的茶,可以立即入口,煎茶比中國茶多了烤烘香味,舌尖受用外,嗅覺都感到清甜氣味。

        飲完茶,師傅仲送咗篇《澤庵茶論》畀大家,呢篇文章話「夫天地中和之氣,實茶道之本原;安邦治世之風,乃茶道之功用」,講到咁緊要,所以飲茶由地點到沖製皆有講究。《澤庵茶論》咁嚴肅,今日好多人都做唔到啦,所以師傅送嘅另一篇《煎茶道要略》似乎實際啲,至少睇到尾會知道,「若論雅俗共賞、冑民同悟…當推煎茶」吖。

        煎茶道要略

        日本茶道的源流總歸宗於宋代茶文化,復演為「抹茶道」與「煎茶道」。其要曰︰禪悟。故真正的茶道,無論哪一派別,都同樣是以參學(開悟之道)為事。

        「抹茶道」的創立者是足利義政時代「奈良流」的名人村田珠光、一休和尚的傳人。而「煎茶道」則由明朝人隱元禪師於明、清易代之際,渡海至日本開創黃藥宗並「煎茶道」一派。其實煎茶之法最遲於日本鎌倉時代(即中國南宋)已經出現。今天的「小笠原流」就是擁有這樣悠久源流的派別。

        時至今日,「煎茶道」大都以平人茶、草庵茶為主流,而「抹茶道」則反為官院之茶。然既為茶道,必以「侘」、以禪為歸,其別惟「抹茶道」較重儀規,「煎茶道」較重心法。若論雅俗共賞,齊民同悟,且與中國當代泡茶法度共融相合,有志於此道之士,當推煎茶。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類