陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

證監爭做攔路虎

2016/05/30 10:14:04 網誌分類: 經濟
30 May
        上周大升跌後回升,恒指收報20576點,以全周計,恒指累積上升724點或3.65%;國指累積上漲292點或3.52%。美股方面,杜指上周五收報17873.22點,升44.93點。

        近日多咗內地民企想話係香港退市,返去A股上市,皆因內地對新興產業估值高,加上人民幣有貶值壓力,好多企業唔想借外債,咁不如返內地上市算數。數雖然係咁計,但執行起上嚟,就未必有原先估計咁理想,好似由大陸首富王健林提出話係香港私有化隻萬達商業(3699),跟住去番A股,就傳出受到香港證監關注,計劃遲遲未能公佈。

        萬達私有化被照肺

        萬達想去內地A股掛牌,提出私有化香港上市公司,而且出價會高過招股價,陸羽仁對呢個消息一直抱住toogoodtobetrue嘅態度,係佢停牌前已提出有理無理,最好趁靚價賣啲股價食吓胡。萬達後來停牌,但公佈方案嘅時間一推再推,最新說法係話私有化計劃遭證監會質疑,指其計劃出現不尋常現象,具體原因仍未知悉,私有化要約需延遲公佈。

        集團係回應傳媒查詢時就話,私有化工作在按部就班進行,唔評論市場傳聞。外傳就話由於私有化計劃要同內地A股掛鈎,惹起證監疑問。萬達私有化要用真金白銀買起公司股份,係中央對外匯調動高度關注下絕對唔容易,所以幫手諗呢單「刁」嘅聰明腦袋聽講頭都爆埋,有人就放定風,話咁複雜嘅交易,無人可以肯定可以一Q搞掂。

        話雖然咁講,但係人都知,大陸首富係個爭爭奪秒唔等得嘅人,如果唔係佢都唔使嚟咗香港唔夠兩年,已經話唔耐煩走人啦,所以服侍佢班財技高人,啲錢真係唔易賺㗎。

        萬達嘅例子,證明就算係資本主義社會,都仍然係窮不與富敵、富不與官爭,尤其股票監管機構,基本上唔會直接向民意代表問責,所以美國大企業唔係咁怕總統,因為佢要向大企業度水競選,但就好怕證監會,呢個情況放諸香港、大陸都一樣,因為各地法律都賦予呢啲金融警察好大權力,佢哋唔老黎,話之你首富都無符。

        講起俾證監砌,由另一大陸超級富豪馬雲揸旗嘅阿里巴巴,係年報自爆美國證券監管機關正就公司會計處理方式展開調查,以評估其有否違反任何聯邦證券法。

        美國證監(SEC)要求阿里巴巴提供網上交易,以及光棍節營運數據披露狀況。阿里巴巴自稱,他們自願公開證監提出提交資料的要求,透過法律顧問,交出SEC要求的文件和訊息,仲強調會採取合作態度。雖然當事人講得輕鬆,消息後阿里巴巴在美國重挫6.8%,報75.57美元,上周五則收報80.97美元,升2.62美元。

        阿里被人查,多多少少係股價中反映,因為佢上市以來,股價升完又跌,如今距離高位112美元差三成,同美股表現以及其他差咗一大截。有熟悉內地網業嘅中環茶友話,而家大陸科網股,論業務紮實硬件公司首選華為,網企就係騰訊。最近百度出咗事,佢嘅搜尋業務混入廣告做法惹起非議,被認為對騰訊廣告業務有利,而家阿里又自爆被查,間接會唔會益咗騰訊呢?而家騰訊市盈率44倍,阿里巴巴市盈率17倍,由呢度可以見到分別。

        阿里甩轆益咗騰訊

        由於百度同阿里都有明顯弱點,搞到資金流向騰訊,上周五佢做咗升市主力,推動恒指升101點,更破頂創上市高位,最高見過171.8元,大升4.88%,收造171.2元,升4.52%。而且捧場客谷到佢44幾倍市盈率,雖然同面書嘅71倍比仲係低,但短期都唔可以話平。以科網龍頭嚟講,阿里市盈率真係好低,說明市場對佢面對司法風險嘅憂慮,除咗自己係美國上市嘅旗艦外,係香港都搞咗唔少概念股,不過係調查陰影下,佢係科網界嘅金手指效應相信都會跌WATT啦。

        阿里巴巴係消息後大插,跟住兩日略為反彈,阿里健康(241)宣佈將聯合百佳惠蘇禾、德生堂、百草堂、康愛多等65家連鎖藥店,成立「中國醫藥O2O先鋒聯盟」,借助移動互聯網和數據技術打通上下游醫療醫藥服務產業。本來佢有勢想趁消息炒作一番,但撞正咁光景,股價上周收報5.55元,只係略為向上郁咗吓。

        理論與實踐

        中港經濟麻麻哋,個個老闆都話要慳,呢個時間學習總書記形容特首嘅金句︰疾風知勁草、板盪識誠臣,邊個係大浪吓仲着住條褲,睇吓門面就知道多少嘞。恒隆地產老闆陳啟宗專誠搵人送咗本書畀陸羽仁。呢本書叫做《25YearsinRetrospect》,拎上手嚇你一跳,成本製作係硬皮精裝,封面壓印,用咗個簡約抽象嘅設計顯示25呢兩個字。本書原來係朗尼陳做了25年恒隆董事長(呢個TITLE都夠古雅喇),自上場後佢甚有美國股神巴菲特之風,年年都用英文親筆寫封致股東函,本書就係收集咗佢咁多年嘅函件,夾埋超過二百幾頁。

        講番轉頭,朗尼陳係內地商場咁有挑戰性嘅今日夠膽出呢本書,不能夠不讚佢夠膽面對現實,尤其係佢將25年嘅言論逐一擰出嚟畀人睇番,證明唔係事後諸葛亮。成本書有好多言論,事後睇番證明佢係個喜歡思考嘅人,不過,作為投資者,當然關心理論同實際結合成績會點,所以好奇怪本書無將25年來恒隆股價表現放埋一齊參考呢?

        陸羽仁由朗尼陳阿叔陳曾燾掌舵年代已經跟呢間公司,當年股壇大俠香植球同股評人曹仁超都好鍾意呢間公司,成日推介。有次陸羽仁撞到陳曾燾,佢話我哋生意唔細,對小股東又好,點解股價落後其他大地產公司呢?我將呢個問題問番基金經理,答案係基金覺得自從80年代前途談判跌咗一跤後,公司變咗穩健有餘,進取不足。

        呢個情況去到朗尼陳上場悄然轉變,據朗尼陳形容,佢嘅發展策略係「只選好的只做對的」,我就會話佢嘅理念落實成為「財務保守、策略進取」,即係係借貸融資上堅持無負債,但係發展方向幾乎全向高增長嘅大陸市場傾斜,呢個咁進取嘅態度係大型發展商中無出其右,亦曾令恒隆成為千億元企業,一洗過去偏向穩健嘅形象。

        睇番而家恒隆地產市盈率13倍,息率有5厘,數字係地產股中較高者,佢嘅股價亦同高位有相當距離,反映市場對內地商場物業前景有保留。朗尼陳認為自己公司物業同管理質素過人,陰霾過後又會見到青天,但基金經理年年埋年結,只會考慮中、短期表現,所以佢嘅股價暫時只能靠高息撐住,難望大升,咁只能講街外投資者嘅考慮點,與大股東諗住同公司做人世係完全唔同嘅。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類