陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

貪收紅股未必着數

2016/06/20 08:42:29 網誌分類: 經濟
20 Jun
        上個星期股市大插,主要是難以預見結果的黑天鵝事件一單單輪流嚟,對上個星期美國爆出就業數據遠差過預期,跟住上個星期A股入摩失敗,之後輪到呢個星期英國投票是否退出歐盟。群鵝亂飛下,港股碌低,一度低見兩萬關口。去到周五個市彈番一彈,恒指收報20169點,國企指數收報8485點,成交金額624億元。

        大摩話似大衰退前夕

        呢排大戶多數淡聲淡氣,摩根士丹利發表報告,話而家宏觀經濟環境與1930年代有多項相似之處,其中金融震盪及高水平債務負擔,改變了民間部門的風險偏好,加上政府收緊監管,令私人需求將長時間面對疲弱,預期通脹維持低企。

        報告仲話,在1936至1937年,政策太早、太快的收緊導致美國經濟二次探底,經濟重陷衰退,並在1938年出現通縮,而家同當時相似嘅係,在當前的經濟周期,當經濟復甦時,決策者開始收緊財政政策,結果引發增速放緩。大摩認為,央行應該繼續維持經濟政策,直至通脹預期穩定下來,以及民間部門願承受更多風險為止。

        近日不斷話債市牙煙嘅「債王」格羅斯,係接受CNBC訪問時表示,全球須密切關注中國經濟,因中國槓桿在近年已增加一倍。現時中國債務相當於國內生產總值2.5倍,較大多數發達國家為高。佢擔心如果中國無法保持6%的增長速度,全球就會遇到大麻煩。

        煤氣除淨遇跌市

        風急浪高下,本來業務穩定的公用股係避風塘,不過呢幾日有伯母就專誠請我飲茶,話有一事要問。兩杯靚茶落肚,伯母就話,佢係煤氣(003)擁躉,以佢作為長、中、短炒嘅對象,意思係手中有買咗十幾廿年的煤氣,同時佢會趁派息除淨或者股價飆高插低時買賣吓走短線,呢招咁多年嚟斬獲唔少,係佢一注獨贏的絕活。不過,佢發覺呢幾年炒煤氣搵食好似難咗,呢期佢買煤氣博收紅股執番筆,點知撞正個市插低,收咗紅股補唔番,所以問吓點算。

        伯母買煤氣炒長短棍,陸羽仁過去都讚佢叻,不過呢兩年煤氣似乎就有啲「漏氣」跑得慢咗嘞,尤其係除淨前入貨博收紅股,未必咁易有甜頭,點解呢?主要原因一個,就係佢增長放慢,由以前嘅高增長,變咗低增長,加上佢嘅盈利唔受監管,同時亦唔受保障,所以市場估值無以前咁高,再加上佢用嚟發展內地業務嘅上市公司港華燃氣(1083)因為未變現匯兌虧損及長春燃氣報廢撥備後,上次公佈股東應佔稅後溢利跌至8.07億元,較上年度減少約23%,令市場有啲失望。幾個唔係咁好嘅因素,所以咪難玩咗囉。

        散戶買股鍾意睇送紅股呢啲表面嘢,基金買股就計數。煤氣去年溢利為74.1億元,按年增幅2.8%。每股基本盈利0.6315元,公司派末期股息每股0.23元之餘,繼續派紅股10送1。係除淨之前,大行摩根大通就計咗數,發表咗報告將煤氣(003)評級由「中性」降至「減持」。報告話由於投資者尋求防守性股份,公司過去一年已跑贏大市15%,但相信未來股價不會持續跑贏,因其盈利增長微薄,估計未來幾年僅為5%。

        該行仲將煤氣2016至2017年每股盈利預測下調10%及9%,以反映內地銷氣增長放緩,新能源項目之盈利情況較預期弱。公司上半年業績,有可能成為負面催化劑。報告預料公司全年營運盈利僅增長6%,相對市場預期增長20%弱,所以股價有下行風險。由呢個報告睇,有啲大行擔心遲啲煤氣公佈業績不及預期,所以係紅股出籠前已叫人沽貨,伯母炒除淨,自然易中招。

        公用股有其他選擇

        伯母聽完咁講有啲面青,不過陸羽仁即時派番定心丸,話煤氣雖然基本因素轉弱,但好醜都係肉,點講佢都係大型公用股。而家美息難上,對公用股整體有利,煤氣都會受惠,只不過其他公用股好似中電(002)早排已創咗新高,煤氣相對就差咗啲,加上今年本港天氣奇凍,人人勁煲熱水沖涼,對煤氣有利,所以上半年業績未必好似摩通估咁嘅,加上公用股始終穩陣,伯母買嘅價亦唔算貴,所以唔使瞓唔着,所以如果再揀公用股,煤氣未必係首要考慮,但買咗嘅咪揸住先,睇位慢慢沽囉。

        伯母識買煤氣一注獨贏,已經叻過好多牙擦股評家,只不過,煤氣送紅股呢招確係搞到好多散戶亂咗章。如果睇番過去兩年,中電、電能呢兩隻公用股都無送股,結果升價,半隻公用股嘅港鐵同樣無送股有升價,反而煤氣就送股無乜升價,股價創唔到新高,證明買大股都係要業績好最實際,生唔生仔只係錦上添花啫。

        岳少搞戲院落足本

        名人除咗飲飲食食,有時都會去行吓街、睇吓戲。最近麗新老闆林建岳新造嘅又一城戲院開咗業,維持佢老哥一貫風格,裝修靚靚,不惜工本。

        又一城嘅戲院一向票房都幾唔錯,去年約滿後轉咗手,被岳少一舉攻下。有做開院線嘅行家講,由於大陸電影市場火熱,舊年到期嘅香港院線,一樣加租加到癲。以前做院線唔係咁賺錢,行家形容全靠賣包爆谷賺錢咋,點知瘦田一樣大把人爭。岳少搶咗呢條線之後落本重新裝修,連農曆年黃金檔期都唔做,而家新線開張,當然係音響、座椅全部都好講究啦。

        L君睇戲大陣仗

        而家好多戲院都興搞董事包廂,呢間新戲院都有18個位嘅細場,最啱唔鍾意同人撈埋嘅有錢人。記得好多年前有老友去睇戲,撞正股壇狙擊手L君,佢前前後後買晒三行嘅飛,然後坐係中間嗰行嘅中間位,佢咁有型,唔止係出位,直情係你想埋身都難,而家有咗包場,咁就唔使咁大陣仗啦。

        岳少專搞高檔嘢,過往多數係港島發圍,但呢排佢殺埋過海,除咗開戲院,仲係海港城整咗間CHINATOWN。陸羽仁之前幫襯過中環嗰間,最有印象係佢嘅片皮鴨,同傳統食法唔一樣,佢會將成塊皮片出嚟,同肉分開點糖食。坦白講陸羽仁就覺得有點膩,但亦有人覺得鵝油夠香,只能講各花入各眼囉。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類