陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

港鐵黑仔 超支翻燒

2016/07/11 08:42:13 網誌分類: 經濟
11 Jul
        港股上周係脫歐後上上落落,恒指周五跌142點,收報20564,成交減到472億元,反映避免情緒仍然濃厚。香港收市後,美國勞工部公佈,6月份非農業新增職位28.7萬個,遠高於市場18萬的預期;5月份增幅由3.8萬向下修訂至僅1.1萬,4月份增幅則修訂至14.4萬。

        與領展同變民生大山

        美國經濟強勁,令年內加息機會增加番啲,美股反應就正面。杜指收市報18146點,升250點。納斯達克指數收市報4956點,升79點。市場對風險嘅胃納減少,資金湧入買防守性股份,除咗公用股,兩大惡股領展(823)同港鐵(066)都雙雙創新高。呢兩間公司因為擁有獨特市場地位,加上賺錢去得盡,被政務司司長林鄭月娥列為民生三座大山,相當惡搞,之後特首都加把咀,不滿領展管理層作風,係佢哋開腔後,政府不滿兩間公司太惡,已經曝光浮晒上水。

        同領展相比,港鐵似乎無咁「串嘴」,不過,佢同政府嘅關係仲糾纏不清啲。港鐵呢排好似有啲黑仔,上星期立法會調查專責委員會就高鐵香港段延誤事件發表調查報告,話佢需為工程延誤負責。

        委員會難以理解為何政府明知目標完工日期過於緊逼,卻未有質疑港鐵對保證能追回進度的承諾。有議員就打蛇隨棍上話,如證實港鐵「有力無心」導致工程延誤,全部190多億元的超支費用應該由港鐵承擔。係報告被人鬧完話聲未落,工會又話對公司今年決定加薪幅度為1.85%至5.6%,其中55%以上員工獲加薪3.7%表示失望,一時間好似有啲上下夾攻嘅味道。

        港鐵早排為咗價格機制,同運輸及房屋局開火,今年港鐵企硬要加價,唔知係咪咁引起咗林鄭嘅注意,將佢列為壓住民生嘅大山之一。特首梁振英就仲未表態,唔知佢會唔會同林鄭一樣為民請命,若然係咁,港鐵加價嘅後遺症,隨時就會借住立法會個報告翻燒,被政府高層用嚟砌佢哋。高鐵超支單嘢,將來好大機會要打官司,關鍵係政府會唔會再加重手去幫市民出口氣啫。

        無論係領展抑或港鐵,可以搞到被政府高層接連點名,證明實力有番咁上下,要郁佢亦都唔易,呢個都係管理層可以企硬回應的本錢。雖然兩隻股手瓜夠硬,唔怕被高官鬧照創新高,股民追捧之餘,都要留意吓佢哋經營環境有無差咗。好似領展做商場,雖然係賣民生產品同服務為主,但經濟放緩,點都會影響收入。

        惡股都怕經濟差

        至於港鐵仲明顯,因為自由行少咗,佢嘅客運必然受影響,同時地鐵沿線廣告都要跌,仲有就係樓市向下,對物業發展分紅都會有壓力,所以同其他公用股比,佢哋急升之後嘅短線值博率,就真係要計吓數。而家環境複雜,市場寧願追捧啲簡單嘢,長建投資英國多、電能都有港外物業,於是資金投入主要集中本地嘅港燈(2638),上周末個市雖然跌,仍無礙佢創上市新高,高見7.3元,收市升0.41%,報7.28元,可見市場口味,都唔鍾意有太多地方睇唔通嘅公司。

        新意網悄然逼近高位

        講開市場鍾意穩陣嘢,專做數據服務嘅創業板公司新意網(8008),雖然都挑戰一年新高,收報2.86元。新意網係二千年科網股狂潮時掛牌,股價同當時仲有大段距離。同佢差不多時間上市,同樣由地產公司分拆嘅有線寬頻(1097)蝕足八年,而家炒緊賣盤。新意網就主力做數據中心,性質有啲似收租佬,而家佢市盈率20.3倍,勝在派息有4.3厘。呢類有數得計嘅公司買咗唔會發大達,但係資金唔想冒險下,就會成為收息對象。

        岳少新店炸豬扒有秘製茄汁

        麗新主席林建岳喺海港城間唐人館正式開幕,星光熠熠,搞到麗新國際上周末股價爆升兩成,口痕友話係賀佢新店開張喎。除咗明星藝人外,佢老友、前政務司司長唐英年都有捧場。

        杏汁花膠夠彈牙

        當日試菜,最多人讚係個碗杏汁花膠,杏汁夠濃,最緊要係花膠夠彈牙,另外仲有個招牌炸豬扒,記得要配特製茄汁一齊食先夠滋味。講起唐公子,佢都係識飲識食之人,經常係岳少中環幾間食肆開餐、捧老友之餘,自己早前仲帶頭係上環搞咗間江蘇薈,專賣佢嘅家鄉嘢。中上環一帶,食上海菜嘅地方唔少,好似上海總會、蘇浙同鄉會等有名的名人食堂,仲有搬咗去一年左右嘅香港老飯店都唔錯。去江蘇薈都係食吓小糖醋排骨、小籠包、葱油麵,仲有鹹甜酥餅。

        做得名人飯堂,佈局必然要適合傾偈,該店有圓枱、貴賓房外,還有高背卡座,一般商務交流相當方便,最緊要嘅仲係呢度同西環只係一步之遙,所以聽聞呢間舖都係自置物業,皆因呢個地利好重要也。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類