廉政公署晚節不保!

2016/07/15 10:00:28 網誌分類: 時事
15 Jul

寧靜致遠:廉署公信力不能受損(已經損左好耐啦)

 

香港廉政公署的廣告宣傳中吸引人的一句是「香港勝在有ICAC」(仲有,舉報打266366啦)。這句話深入人心,亦令香港人引以為傲,因為亞洲不少地區貪污成風,而香港卻可以獨善其身,這很大程度與ICAC肅貪倡廉獲得巨大成效有關。(可惜吖!此情祇待成追憶。)

 

真的,假若七十年代沒有廉政公署秉公辦理香港的貪污問題,今天的香港只會是個毫不起眼的亞洲小鎮,配不上「東方之珠」這驕傲稱謂。一九九七年之前雖有徐家傑事件,但廉署在港人眼中仍有相當大的公信力。回歸後廉署亦面對不少風雨,卻依然堅挺。然而時至今日,風雨之多似乎前所未見,朋友說是政壇的厄爾尼諾現象──如天氣一樣,十分反常,這是甚麼原因?

 

先來執行處「一姐」李寶蘭突然被取消署任,繼而辭職,其後再來餘震──首席調查主任高迪龍要求提早解約。這位被譽為廉署「真正明日之星」的求去是否真的和李寶蘭離職有關連,無人可以給予一個滿意答案,但時間上的確巧合。然而,動不動就用陰謀論,卻不一定是事實。人大委員長張德江早前訪問香港時,強調法治精神對香港的重要性,今次事件就引發對法治破壞的憂慮,所以一定要釐清當中的問題,否則就是對東方之珠敲起警號。(此事來龍去脈我唔知,亦唔想作無謂猜測!但廉署總該俾市民大眾一個「似樣」啲嘅解釋吖。)

 

廉署前執行處首長李銘澤對廉署還可以「捱到幾時」深表憂慮(廉署還有公信力嗎?老本都食晒咯),這個說法雖然有點誇張,但愛之深責之切可以理解。問責官員應該着緊一點向市民交代。在今天社會要求高透明度的問責下,一般的解釋肯定不能令人收貨。廉署是神話級的香港金牌部門,因此不應讓其公信力有絲毫受損。

 

狄志遠

 

-----------------------------------------------------------------

 

想當年,我份工都好多受賄機會架!不過係我未入職兼未有廉政公署之前啫!我啲前輩經常向我炫耀,佢地以前有幾咁風光----返工打開個柜桶行開,返嚟就多左啲嘢!過年過節收利事收到手軟,一個星期食足七晚。但係人到洛陽花似錦,我到洛陽卻不逢春---因為我入職時廉署經已成立,冇果枝歌仔唱咯!

 

那時果份工作,經常與廉政公署社區關係的同事有接觸,佢地經常叫我轉職去廉署;我每次都答:要做我寧願做執行署,我唔想攪關係!

 

又想當年,有病入公立醫院都幾慘架!你冇打賞俾醫院啲阿嬸、真係水都冇一滴你飲!所以,廉署成立後,香港社會真係好好多架!

有番咁上下年紀嘅人,一定記得當年某套電影嘅金句:「有水放水,冇水冇水」!即係消防員救火,都要收左錢至做,冇水(錢)就唔放水救火。

 

不過,經歷左咁耐風光,可能正如俗語講:富不過三代;依家嘅廉署俾人嘅感覺係冇牙老虎一隻、做事畏頭畏尾、老虎打唔倒,淨係識得打蟑螂!

 

今次發生嘅事件,讓市民覺得廉署無論對外對內都係一塌糊塗!

回應 (0)
我要發表
user