陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

黑天鵝肉好好味

2016/09/05 08:43:06 網誌分類: 經濟
05 Sep
        上周五晚美國勞工部公佈,7月份非農業就業職位增加15.1萬個,低於分析師的18萬個預期。上月的失業率連續第3個月維持在4.9%,亦差過市場預期的4.8%。至於聯儲局重視的每小時平均工資,按月升幅由7月的0.3%放緩至0.1%,差過預期的0.2%。由於加息預期降溫,美股周五上升,但收市升溫收窄,杜指收市報18491點,升72點,標普500指數收報2179點,升9點,納斯達克指數收報5249點,升22點。

        上周五U盤成交爆升

        雖然經濟數據比預期弱,美元都軟咗啲,但一個數字唔代表一切,美息年內有可能上調的機會仍然存在。上星期美股大部份時間等代數據,杜指乏力向上,港股就叻番一次,我自行我路,創十個月高位,升過百點企在23200上收市。由於藍籌成份股收市後變動,U盤時段成交達98億元,帶挈港股全日成交仲增至逾八百億元。以全周計,恒指累升357點;國指累積漲136點。

        上個星期有兩雙藍籌股最搶眼,一雙係大笨象匯控(005),佢連升幾日,周五一度衝關逼向60元的心理關口,最後因為回吐倒跌0.1元,收報59元,但演出已相當矚目;同樣長和(001)都成為大市火車頭。周五借住旗下的意大利電訊業務合併獲歐盟批准,重返「紅底股」,收升3.27%造102.8元,為升幅最大的藍籌。

        匯控長和重返脫歐前

        匯控同長和呢輪發威,有中環茶友笑言,呢兩隻股係六月份英國脫歐後曾經係首當衝跌得最多的兩大股份,但經過兩個幾月,佢哋幾乎係一插到底,腳軟幾日之後就回復穩定,之後就逐步回升,茶友係匯控低低插到45元時,小小哋兜咗啲貨,?家回報近30﹪,都相當和味。

        英國脫歐在當時被喻為事前難以預見的黑天鵝事件,茶友當時敢膽撈底,買入咗啲匯控同盈富基金,?家算係食咗黑天鵝肉。佢話,當時大家講到個天好似跌咗落嚟,佢敢博食天鵝肉,膽粗粗原因有幾個,一係手頭有啲銀彈,呢個好緊要,若然無閒錢,又點敢博,所以買股策略幾時都要睇自己貨多定錢多;再者,佢見英國股市跌幅都無香港咁大,本地經濟點睇都無理由大鑊過英國啫,所以恒指當時下跌過千點係過份咗。仲有一個理由,就係雖然脫歐話係黑天鵝,但都黑唔得晒,美國聯儲局都留咗一手睇埋結果先加息,咁即係佢哋有子彈去應付呢雙黑天鵝喇。

        大行唱衰信佢失機

        ?家睇番,茶友覺得自己食天鵝肉最衰無大啖咬落去,?家覺得好好味,但就唔係幾夠喉。講到呢度佢就變咗姓賴,話最衰當時有大行出嚟唱衰大笨象,話最衰會跌穿40元,搞到失咗信心。如果唔係諗住就算去到三十幾元都頂得順,就差啲連買咗嗰啲都嘔埋出嚟,所以有時大行啲嘢都係信幾成就算,特別係股價已經跌咗好多時,大行呢啲報告,隨時係為咗嚇人沽貨等大戶補倉而發出嘅心理戰。由於唔敢大啖咬,低撈嘅貨唔係咁多,所以佢?家都唔急住大手沽貨食胡,一於細細啖嗒真啲。

        茶友話,當初佢揀匯控同盈富,主要前者派息高,後者就大包圍,只要個市升就會中。有人建議佢買長和,因為李超人一向有眼光,英國股匯大跌,可能仲益咗佢掃貨併購,呢個說法不無道理,但由於佢關注長和嘅能源業務係低油價下會否受影響,所以最後都無落注。

        美股近頂港股反見硬淨

        港股呢排硬淨,另一個可能真係有啲錢開始擔心美股見頂,買番啲估值低嘅市場,所以見到大股有啲輪流炒,好似中國海外(688)周五都升咗2.9%,造26.5元;華潤置地(1109)漲2.%造22.35元;新地(016)都升2.38%造111.9元。

        告別八月份之餘,恒生指數成份股收市後執位,染藍的瑞聲(2018)又係好消息出貨,股價逆市下跌,收跌0.52%造86.55元。被瑞聲取代的康師傅(322),股價升2.2%造7.64元。中車時代(3898)取代中國建材(3323)成為國企指數成份股,中車時代升2.5%造42.6元;中國建材漲0.6%造3.48元。至於銀河(6881)取代因私有化的萬達商業(3699),變身成為國企指數成份股,銀河收升3.3%造7.54元。

        百靈達國際(2326)與中國民生金融(245)收市後將會納入恒生綜合大中型股指數百靈達收升8%造0.46元;民生金融升5.4%造0.78元;被踢出恒生綜合大中型股指數的高銀金融(530)先升後瀉,收挫9.6%造5.92元;同被剔出恒生綜合大中型股指數的大悅城(207),股價降3.3%收1.19元。

        國泰高層四出試食同卅二公館合作

        呢排好多商場都話搞食肆,有料到之食肆變成搶手貨。有中環茶友上個星期先同國泰高層走去銅鑼灣試食一間日法混合菜,據講菜式係米記三星級大廚主理。菜式味道唔錯,最過廳係佢有個露台,食完可以出去飲杯威水,吞雲吐霧唔使落街打邊爐。

        ?家航空公司競爭大,國泰航空就算專做高檔客,要撐住個場都唔易。早前公佈上半年業績錄得倒退,皆因頭等及商務艙這類高價服務需求受經濟影響急降。高層四出搵啲好食肆合作係反擊招數之一,呢招係回應有好多貴各投訴話佢哋嘅食用水準跌。問心講,話佢食用差咗未必公道,不過人哋進步咗,你又收得貴,啲客自然借意詐型,所以聽講國泰會與卅二公舘合作,研究提供餐單,同時會增用有機餐酒。有機餐酒不用農藥,採用雀鳥滅蟲,生長出來的葡萄特別優質,據報釀出來的酒會都會特別醇厚。

        黑毛豬叉燒太肥美

        卅二公館有味黑毛豬叉燒,有人食過讚好,但茶友嘴刁,話黑毛豬偏肥,豬髀做火腿入口即化確係好,但做叉燒就咬口唔夠啦,當然呢啲係觀點與角度,總之有變化就好過無變化啦。

        除咗飲食,國泰已訂購近40架空巴350新機,這款新機載客量較少,公司講法係佢嘅旅客體驗都會好啲,機上娛樂設施會大幅提升,片種和數量大增。

        國泰訂購的A350,還花了不少錢在研發召改善座位設施,商務座位將來可以有無綫上網服務,而現時擺放雜物的小枱面改良後,可以揭起拼合加闊牀位。經濟位的座位大小雖然很難改變,但位頂的承託枕就增加到可以有十幾個角度的調校,令乘客入睡後頭部擺放更舒適,唔使好似?家要用帶上機的氣枕。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類