陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

股市風光在險峰

2016/09/12 08:41:57 網誌分類: 經濟
12 Sep
        港股呢個月表現真係有啲估佢唔到,喺中美股市乏力下,借住上周升咗四個交易日,尤其周五借住內地「險資」獲批經滬港通進軍港股,恒指曾飆逾四百點,收市上破24000,唔單止創今年新高收市,大市成交仲旺到破千億元,整體氣氛大有改善。恒指上周五開市僅升5點報23924,內地公佈通脹數據後持續搶高,午後恒指升幅擴大至445點,高見24364,之後投資者趁高減持,恒指最終升近兩百點收市,不過咁樣反而顯示個市未至太癲。恒指收報24099,周五成交1168億元。全周恒指累飆833點;國指全周抽升371點,恒指與國企齊連升兩周。港股升得高興之餘,冷不妨美股就嚟個大插,一於考驗吓好友嘅實力。

        財爺籲留意完美風暴

        由於具有投票權的波士頓儲銀行長羅森格倫支持短期內加息,提高聯儲局最早在本月底加息的機會,令美股受壓,跌到低位收市。三大指數收市都跌,其中杜指收市報18085點,跌394點,納斯達克指數收市報5125點,跌133點,標普500指數收市就報2127點,跌53點。波士頓銀行行長咁講,加深咗市場對利率上調嘅關注,不過咁係咪代表咗美息會喺九月份上調呢?有「新債王」之稱的DoubleLineCapital行政總裁岡德拉赫(J.Gundlach)係跌市前已經話,即使國際市場對聯儲局加息的預期低於50%,聯儲局仍可能會出乎市場意料地加息,以顯示其獨立性。他的估計係當加息預期一旦步入40%至45%,則儲局最有機會加息。「新債王」嘅貼士係,假如本月20至21日之前有關加息的市場預期仍低於40%,且標普指數低於2150點,則他相信聯儲局本月將按兵不動。聽佢咁講加上美股上周大跌,如果美國呢個月加息嘅話,陸羽仁覺得都算係隻小小黑天鵝嘞,因為耶倫如果咁勇,就真係有啲出乎意料。如果九月份美息仲係維持,咁呢吓插落嚟,就可以視為逐步消化年底加息的技術調整。

        美股受到息口上調步聲接近嘅影響急挫,全球股市都險險哋。咁啱日前到杭州出席二十國集團(G20)峰會的財政司司長曾俊華,返嚟香港後就提醒,在種種不利的因素下,環球經濟已集齊所有「完美風暴」的元素,但他相信內地今年經濟增長能達標。

        港股可以用無限風光在險峰形容,皆因中美兩國不但實體經濟無乜好消息,股市都無料到。港股之升唔多唔少有避險之意。啱啱開完二十國集團峰會嘅財政司司長曾俊華就話,美國新公佈的經濟數據,反映出好壞參半的訊號,歐羅區和日本的脆弱經濟仍令人擔憂,加上憂慮美國加息步伐及時間,及各國央行的貨幣政策各走極端,還有英國「脫歐」帶來的不確定性,佢形容以上種種已集齊所有「完美風暴」的元素。佢話,各國領導人都希望透過G20峰會,找到振興增長及應對未來風險和挑戰的辦法,不過跟住就無講搵到嘅答案嘞。

        財爺講到危機四伏,點解港股反而升呢?中環茶友畀咗個解釋,就係避險。佢話,而家西方好多國家嘅債券同存款都係負利率,港元與美元掛鈎,買香港藍籌有3、4厘息,等同買美元工具,加上港股估值低,大家見美國加息,不如泊啲錢入嚟收吓息先啦,所以早前已開始見到有資金流入。同一時間,內地資金都擔心美國加息,人民幣會貶值,同一道理,咁不如買吓港股收吓息,所以佢哋寧願買港股唔買A股囉。至於話險資入市,只係一個藉口啫,就算阿爺開綠燈,邊有咁快放水吖。

        險資未嚟炒避險要識揀

        除咗避險因素,有國企巨頭來港集資,大行自然希望個市有番啲氣氛。外電報道,中國郵政儲蓄銀行計劃在香港發售122億股H股,招股價為每股4.68至5.18元,集資介乎73億至81億美元約570億至630億港元,為今年最重磅新股,將於本月13日起招股,本月28日掛牌。中國郵政儲蓄銀行已有中國船舶、上海國際港務、海航集團等5個基礎投資者。由於有咁重磅股份嚟緊,都會產生維穩嘅引力喇。

        係咁環境下,自然多咗人問要買啲乜?係憧憬內地險資湧港,港交所(388)上周五發晒力,股價重上兩百元大關,全日飆升5.54%收209.6元,為升幅最大藍籌;一眾券商股都受追捧。耀才證券(1428)爆升12%造3.19元;海通國際(665)揚4.7%造5.47元;國泰君安(1788)升4%造3.13元。內險股上周表現都唔錯,國壽(2628)升4%造21.4元,為表現最叻國指成份股。另外呢排有人抽吓新股,超額認購1694倍的易緯集團(3893)今日上市,暗盤價上收收報0.198元,較定價0.15元高32%,成交4970萬股;按每手20000股計帳面賺960元。同日上市的澳至尊(2031)暗盤價收報0.55元,與定價相同,成交430萬股,涉資236萬元。

        我覺得上星期個市借險資來港炒炒有啲過咗位,唔排除會要再消化一下,因為避險資金係穩陣派,佢哋都係收吓息想保值,唔會咁急去搶貨,比較穩陣係候低至買。至於選股如果佢哋係想收息保值,咁梗係要有番咁上下息派,最好仲要業績比較穩定嘅大戶就啱佢口胃,總之財不入急門,想賺錢就要個心要定,擇肥而噬。

        iPHONE7概念應該差唔多

        最後講多句,蘋果iPHONE7無乜驚喜。若說有驚喜,反而係佢對手三星嘅新產品電池出咗事,令佢少咗競爭,所以聽聞新機銷情算樂觀。就算有驚喜,相關概念股都可能好消出貨。呢類股而家息口已經唔高,所以短期高峰可能已過,好似瑞聲(2018)收市一日挫4%,收86.6元,為包尾藍籌;高偉電子(1415)、手機零件股舜宇(2382)齊挫5%,但博反彈嘅價值仍然唔係咁大。

        DANRYAN'S舊場名花有主PP新店賣意西菜

        太古廣場(PP)早前重組食肆組合,希望換上新形象。在該處多年的西餐廳DANRYAN'S被安排遷往集團旗下其他地點經營。該店原本所在的鋪址位於戲院不遠,而且相當濶落,位置不俗,算係龍頭靚位之一。這個靚位已經名花有主,將會有營運多家米芝蓮星級餐廳的麗新集團開設賣意大利菜的新店。

        原想主打TAPAS

        中環茶友以前耐唔耐都有去DANRYAN'S食吓嘢,美國口味大件件其實唔係啱港人,但佢嘅味道算係唔差,所以長期以來都有捧場客,呢次被離場唔係畀唔起租,而係業主想換吓個場嘅感覺,最終傾掂數請佢哋轉場。接用新店聽聞原本想「中西混合」作主打。所謂中西混合,不是一般的FUSION,而是西班牙菜近年興起,尤其餐前小吃TAPAS以款多味美馳名,深受各國食家歡迎。新店想按這個藍本,加入適合香港人口味,帶有中菜色彩的款式。

        不過,後來太古希望能保持有西餐供應,故此新店會調整路線,變成西班牙加意大利菜。

        太古重組商場組合,除了太古廣場重新注重本地客和年輕化,加入不同食肆,太古城中心同樣陸續變革。現時零售市道調整,為了保持人流,不少商場大業主都考慮增加飲食選擇,早前希慎管理層在公佈業績時,同樣透露希望加強飲食和體育用品店,體育用品店仲畀得起租,食肆就點都唔及名牌出手咁闊,加上多咗人開餐廳,競爭大、成本增,其實都唔係易做㗎。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類