陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

加辣DOUBLE SHOT

2016/11/07 08:41:57 網誌分類: 經濟
07 Nov
        十一月份首個星期,股市氣氛麻麻,上周五港股收市跌咗四十點,以全周計,恒指累積下跌312點,收報22642點;國指累積跌24點,收報9491點。

        之後,美國公佈最新數據顯示,上月就業市道大致保持平穩,新增職位儘管低於9月向上修訂的數字,但仍錄得16萬份,失業率則再度跌破5%。至於聯儲局重視的工資升幅則見加快,顯然為儲局下月加息清除障礙。最新利率期貨顯示,聯儲局12月加息的機會接近80%。美股周五續跌。杜指收市報17888點,跌42點。外圍乏力,加上政府突然宣佈再重手加辣壓抑住宅樓價,估計周一港股開市會再受壓。

        假日飲茶,茶友熱話離不開政治與經濟。講政治,兩名新進議員玩出火,引來阿爺釋法的雙輸場面,大家講起唔開心,真係講多無謂。美國佬就大選臨近,今個星期會衝向終點。本來共和黨候選人特朗普已經係一條鹹魚,但埋門佢嘅對手希拉莉嘅電郵門翻燒,令選情再變。茶友開局邊個會贏,不過,結果都係買希拉莉贏嘅多啲。

        希拉莉勝出刺激有限

        美國過去兩次大選,都係強弱懸殊之戰。奧巴馬先以CHANGE口號贏盡選民之心,繼而以強勢爭取連任,基本上無受乜挑戰。到咗呢次選舉,希拉莉同特朗普變咗海軍鬥水兵,有茶友坦言,?家希拉莉贏面較大,但諗起佢做總統都幾唔開胃。美國權威時事節目《六十分鐘時事雜誌》訪問咗多次顯示總統寶座最後誰屬嘅搖擺州份愛荷華,結果顯示希拉莉雖然輕微領先,但好多選民都話佢係大話精,同時認為佢嘅健康太差,睇完之後令人覺得今次係幾十年來,最差嘅總統人選決戰。

        不過,華爾街顯然就支持希拉莉,有大行分析兩人當選不同結果,認為希拉莉獲勝股市會升,若然特朗普獲勝,避險嘅黃金就會升。先唔講特朗普若然獲勝,黃金係咪會升,但茶友就對希拉莉贏出總統大選,美股能否大升抱好懷疑嘅態度,佢嘅理據係美股而家一啲都唔平,以目前嘅估值,真係睇唔到希拉莉上台,有乜能力可以拉動到美國經濟大力向上嘞。

        集中打擊住宅樓價

        講完政治講經濟,單一話題係中資癲價搶地皮,搞到政府急急要加辣,嚟個DOUBLESHOT,大加住宅印花稅。呢次政府加辣,只係集中住宅,似乎係學精咗,因為之前佢出辣招,係所有物業都要收,結果資金無地方走,最後流番去最穩陣嘅中小型樓宇,谷到中小型樓宇猛飆,呢次佢唔郁寫字樓同商舖,至少令游資有啲地方去。畢道商業樓宇係做生意嘅人買,唔買可以租,住宅係民生啲,政治上最敏感。由於今次咁調整,相信反而對商廈同擁有呢類物業嘅股份有利。

        上個星期啟德地皮開標後,造價比市值估計高咗八成,立即引起種種揣測,初期有人形容呢個係「志在必得價」,但就算係志在必得,照計都唔使去得咁盡,於是有業內人士甚至懷疑係咪落錯價,以為出價係包埋建築費!

        得地產得天下

        無論點估都好,中資接連掃地皮,已經令到本地發展商買地機會大減,未來佢哋喺樓市嘅議價能力下降。從政經角度嚟講,樓市一向係香港經濟嘅命脈,所以有人認為,阿爺都知喺香港得地產、得天下嘅硬道理,所以有理無理指揮班內房商嚟香港買地起樓,佢哋唔理賺蝕,都要分薄本港地產商嘅市場佔有率,削弱佢哋喺經濟嘅議事權,實行買起香港,所以中資高價掃地,唔會係單一事件,呢個方針唔改,樓價都唔會跌,所以加辣短期止到咳,長期始終要靠起多啲資助房屋,包括公屋居屋,甚至大量推出公屋發售,先至可以紓緩問題。

        全球水浸搵嘢買商業樓或因禍得福

        年初預言細價樓爆煲的資深投資者湯文亮因為預測應驗爆紅。最近他開始睇番好啲,仲話近年表現較弱的商舖,都嗅到了轉勢的味道。現時住宅加辣,商業樓宇暫時不受影響,且看會否因禍得福,成為資金避難所。

        湯文亮話舖市見底

        湯文亮手頭有過百億元的物業,當中包括過百個商舖。有中環茶友同佢食江蘇菜,啖其時令蟹黃灌湯包,論盡物業投資。他坦言,過去兩年租金走勢偏軟,基本上沒有升幅甚至略為回落,但最近續租情況反映市道逐步回穩。專做遊客生意,賣奢侈的貴舖仍然有壓力,但民生舖市道就有好轉,個別租金可以調升。

        講起租金,租戶永遠都話貴,究竟佢哋心底點諗,由佢哋續約態度嗅得出來。湯文亮話,過去一、兩年,商舖租戶續約,不時提出簽一年,觀望味道濃厚,現時租戶很多提出一簽是兩年、三年,信心顯著加強。商戶開舖做生意,前景好壞心中有數,從他們態度轉變,他覺得市道應該走出了低潮。

        他預言細價樓會爆煲,皆因供應增加,息口又向上,其後細價樓市道果然向下。但他說過去半年一個大變化,是游資有增無已,加上英國脫歐帶來不明朗,英國要走完整個過程,需要接近兩年,這段期間相信美國不會大手加息,以免全球經濟出現亂子。在水浸情況下,與美元掛鈎的港元資產就吸引了資金流入,令各類物業多了承接力,連曾經唱淡嘅大戶都咁睇,唔怪得政府要急急走出來加辣啦。

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類