西藏福音書《伊薩經卷》1

2017/10/06 19:30:37 網誌分類: 西藏福音書《伊薩經卷》
06 Oct


西藏福音書Tibetan Gospel

拉達克·列城,法戒寺(希米寺)(Himis Temple, Leh, Ladakh)

(編者提醒讀者,這就是俄國貴族記者諾托維奇在1894年說的,在喜馬拉雅山腳下拉達克的希米寺裡的《伊薩經卷》,但是需要注意佛教傳入西藏是西元四世紀時的事;藏傳佛教的興盛與佛寺的建立,更是於西元六世紀(唐朝文成公主時代)之後才有的事。該書稱西元一世紀時代的耶穌,能至還當時根本還不存在的西藏佛寺學佛,在時間上相當令人難以置信。另外,書中被懷疑是耶穌同一人之先知-“伊薩”曾到訪過之佛寺名為法戒寺,位於喀什米爾拉達克邦,在四世紀並不屬西藏版圖,定性為藏傳佛教之寺院是後來的事。)

Tibetan Gospel 1

第一章

In A Scroll Entitled: The Life Of The Holy Issa (Jesus), Found In The Himis Monastery In Leh, Tibet, It Is Written: The Earth Has Trembled And The Heavens Have Wept, Because Of The Great Crime Just Committed In The Land Of Israel.

發現於藏列城海米斯(Himis)修道院的捲軸,題目是:聖以撒(耶穌)的一生;上面寫道:因為以色列土地上犯了重大的罪惡,大地在震動,天堂在哭泣。

2 They Have Put To Torture And Executed The Great Holy Issa, In Whom Dwelt The Spirit Of The Cosmos.

他們折磨和處決了具有偉大宇宙精神的聖以撒。

3 It Incarnated In Simple Mortals, That Humanity Might Be Benefitted And Evil Thoughts Exterminated Thereby.

它化身成普通的凡人,使得人類會得益,邪惡的思想因此而被消除。

4 It Sought To Bring Back To Humans Degraded By Sin, A Life Of Peace, Of Love And Happiness, And Recall To Them The Only And Indivisible Creator Whose Mercy Is Boundless And Infinite.

它力圖把墮落於罪的人們帶回到一種和平、愛和幸福的生命,讓他們去記起那位唯一和不可分割的創造者,他的仁慈是無邊無際和無限。

5 This Is What Is Related On This Subject By The Merchants Who Have Come Here To Tibet From Israel.

這是由從以色列前往西藏的商人們所述的故事。

 

回應 (0)
我要發表
user