陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

美股用口托 A股用錢托

2018/10/22 04:12:51 網誌分類: 經濟
22 Oct
         美國中期選舉臨近,兩地政府都動作頻繁,令到市況不斷波動,有興趣衝浪短炒者,有好多機會一試身手,如果自問頂唔順個市咁波動,咁就一動不如一靜。

        滬深探底 阿爺肉緊

          港股上周五單日就已經有小小過山車味道,恒指低開282點報25172,開市後曾瀉364點低見25090,創咗17個月新低;隨後內地財金官員發聲撐市,午後中港股市齊齊掉頭轉升,由中資金融股及內銀股領軍,恒指一度飆288點,高見25743。尾市走勢回順,恒指收報25561,升106點,全日波幅653點。國企指數曾跌至1萬關,收報10222,倒升85點,相當有戲劇性。以全周計,恒指累積下滑240點;國指累積下跌76點。

           滬深兩市上周多番探底,上證指數及深成指周五分別再低開,形勢有點凶險,呢個時候又係阿爺維穩的時間。國務院副總理劉鶴及一行兩會官員同步發言穩定股市信心。劉鶴話最近國際投資機構對中國股市的評估和國內專業機構的市場分析,比較一致的看法是,中國正在成為最有投資價值的市場,泡沫已經大大縮小,上市公司質量正在改善,估值處於歷史低位,所以很多機構認為中國股市已經具有較高投資價值。消息下A股拗腰反彈。

           除咗用把口外,最觸動人心係中證監主席劉士余接受內媒訪問時透露,為提振市場信心,近期會推進六項措施。包括即將出台管理辦法,允許過渡期內相關產品滾動續作,以承接未到期資產;盡快完善上市公司股份回購制度;繼續深化併購重組市場化改革,鼓勵和支持上市公司依托併購重組做優做大做強; 鼓勵地方政府管理的各類基金、合格私募股權投資基金、券商資管產品分別或聯合組織新的基金,幫助有發展前景,但暫時陷入經營困難的上市公司; 鼓勵私募股權基金通過參與非公開發行、協議轉讓、大宗交易等方式,購買已上市公司股票,參與上市公司併購重組。最後是繼續全方位擴大開放,支持外資資管機構在境內設立法人機構,從事包括股票等權益型資產在內的資管業務。

         鼓勵資金買股長揸

          同一時間,中國銀保監會主席郭樹清表明,充份發揮保險資金長期穩健投資優勢,加大保險資金財務性和戰略性投資優質上市公司力度。郭樹清的說法,似乎係早有鋪排,內媒引述咗多位保險資管公司負責人,透露險資或以兩種形式入市,響應救市鼓勵政策出台。

          兩種入市方式一種係保險公司或險資直接入市自行擇股,加大財務性和戰略性投資優質上市公司力度。據報他們目前看好同時符合「股價創三年來新低、股價跌幅超過60%至80%、業績基本面較好」的個股。另一種係險資和券商聯手,化解上市公司股票質押流動性風險。具體模式為:以券商兩融收益權為基礎資產,保險資管公司發行設立「類固定收益型資管產品」。即係險資出錢,從中只賺取穩定收益,券商獲得資金後買股,從中得到升值回報。由於第二種方式要一定時間籌備,所以建議監管部門可快快手訂出具體做法。A股再度尋底,阿爺再出重手救市,即時收到護盤效果,令A股即時穩定下來。內地過去兩個月,每逢股市下跌到低位,都會出招撐住,指數跌得愈低,出的力度愈強。而家籌備用險資入市,認為A股估值已低,有投資價值,反映阿爺準備長期抗戰,尤其係第一招,等同係鼓勵買股長揸。

          出招托市的唔單止大陸,美股上個星期都有險情,道指係周四一度下跌逾三百點,雖然跌幅收窄咗,但市況俾人幾唔穩定感覺,係中期選舉前都可能左右選情。現任聯邦儲備局主席鮑威爾早前放鷹,似乎唔係幾聽總統特朗普話。唔知係咪特朗普背後發功,專責金融監管的副主席夸爾斯突然罕有地談論貨幣政策。他表示,對美國經濟前景感到樂觀,聯儲局應該繼逐漸進加息,但由於經濟或者能夠以更高速度增長而又不會過熱,加息步伐可能可以低過局內大部份決策官員所預期,原因係科技投資預料可以提高生產力,當潛在經濟增長率上升,加息步伐就適宜減慢。

         儲局官員疑配合選舉操作

          同一時間,明年議息有表決權的聖路易聯邦儲備銀行行長布拉德更加認為,應該停止加息。依然他的說法,聯儲局上月加息後,利率已經到達適當水平,在通貨膨脹仍然疲弱的環境下不需要再加息。呢兩位聯儲局理事的論調,一反近日儲局普遍表現的鷹派作風,來得相當突然,政治操作的味道相當強烈。

          比較之下,美國官員托市較虛,主要得把口講,皆因美國經濟仍然好旺,美股仲係高位,撐住個市只係選舉有關的短期考慮,無乜必要用真銀去買貴股。大陸的情況就比華爾街危急得多,上證指數威脅到2015年的低位,係呢個狀況下,市場人心好怯,只係用把口好難搵到人入市,加上股價跌咗咁多,相對抵買咗,所以阿爺托市就實牙實齒好多。

          不過,當股市進入低潮,投資者往往係愈平愈唔想買,賤物變成鬥窮人,維穩可能令個市彈一彈,但要個市真正回升,係要股票慢慢流入強者手中,所以就算股票抵買,都要有耐性先至得。

        維港泳水流急  鄭泳舜顯身手

          昨日是一年一度的維港泳,中環茶友有幸抽到名額參加。今年是第二年由尖沙咀到灣仔,這個賽程大約一千公尺,比之前鯉魚門三家邨到鰂魚涌公園的賽程短。茶友經過之前贊助商新世界在毗鄰的重建項目,見到工程差不多竣工,心想來年會不會掉轉由港島游過尖沙咀,有新鮮感之餘又突出到新項目?

         今年10月份天氣較涼,風也較大,有部份參加者因為怕凍遲遲未落水。不過落水暢泳一陣,很快就習慣水溫。當天水流較強,方向自西向東,教路下水時要偏右前游。果然,到下水之前,見到前面不少人沒有依照建議路線,結果中途已被沖到銅鑼灣對開。

        維港海水感覺清潔

          維港的海水感覺相當清潔,早前有傳媒訪問做過副局長的陳岳鵬,他去年到了美國深造,游過波士頓的渡河泳,竟然發覺河水烏卒卒,相比維港河水就清澈得多。茶友話,幾年前去游渡海泳,見到立法會議員鍾國斌,聽聞佢係蛙王,但這兩年不見他,反而見到立法會新人王鄭泳舜,睇佢高高大大,台型十足,相信泳術都有番咁上下。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類