陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

人工島變大蛋糕

2018/11/12 04:12:58 網誌分類: 經濟
12 Nov
         上周五聯儲公開市場委員會開會,利息無變動,儲局發言亦平淡,但港股就插了625點收市,似乎市場擔心美國利息會推高,資金唔敢入市。

          聯儲公開市場委員會在議息聲明中形容經濟頗為平衡,家庭支出增長強勁,但今年初表現比較強勁的商業固定投資已有所放緩,又指出通脹仍處於2%水平左右,未有對加息造成壓力。聲明有點車前退後,方向唔係咁明顯。由於市場原先預期美國會係12月份加息,儲局無出來放鴿,加息預期維持,咁息口去向就被理解為對港股略為偏淡。

        選後中美有機吹和風

          美國中期選舉已完,選舉期間大市備受催谷,選後開始出現疲態,投資者轉移對環球經濟放緩憂慮加深;科技股遭拋售,美股連升四日後全線回落,上周五全面下跌,杜指曾跌308點,低見25882點,最後跌201點,收報25989點。納指指一度跌2.4%,低見7349點,收跌123點至7406點。總結本周,標普500指數累升2.1%,道指累升2.8%,納指累升0.7%。

          選後市場會將焦點放係利率同中美貿易問題上。係今次中期投票,無出現分析家所講倒向對手民主黨的藍色浪潮,反映特朗普有機會可以做多一屆,估計到時到候,呢位非一般的總統又會大打中國牌,到時又唔知會發生乜事,但呢個已經係後話。目前焦點係月底美國會同中國開會,按牌路睇兩個應有誘因短暫和解,特別係美國即將過聖誕節,為了今大家有舒暢心情,特朗普有機會釋出和緩氣氛。有政經猛人估計,中期選舉後中美若然吹和風,本地經濟明年應該仲可以維持係高位運作。

          外圍政經環境會稍為穩定,但猛人仍然認為個市唔係咁易玩。主要係內地經濟畀美國搞搞,放緩跡象浮現。好似上周國乘用車市場信息聯席會公佈10月份廣義乘用車銷量按年減少13.2%,跌幅為年內最大。消息公佈後內地汽車股捱沽,廣汽(2238)急挫6%,收報7.92元;吉利(175)挫3.45%,收報14.56元,為五連跌;長汽(2333)、東風(489)都挫3%。

        內地放緩浮現成逆流

          今年汽車股大回小漲,久不久就炒中央會有救市措施,但由於內地車市放緩持續,救市消息只係帶來反彈,短炒呢個板塊要眼明手快。嚴格而言,由於放緩係大氣候,唔少生意都面對挑戰性環境,係經濟見底前,撈底入市有相當難度,只能限住注碼,當係保持住市場感覺。

          上個星期除咗中選外,中環茶友講得最多就係「明日大嶼」計劃。立法會開咗三日會講《施政報告》,最爭議就係呢個項目。議員擔心起人工島會用光儲備,呢個憂慮而聽落似乎有啲誇張,但過去呢類龐大基建歷史甚長,確係唔能夠排除會出現風險。好似當年政府發展沙田新市鎮,擔心財政壓力太大,所以將項目招標,結果由恒基等四大發展商投得,財團取回三成土地,七成交番畀政府。當項目首期推出反應好好,但之後地產市道就回落,財團要劈價散貨。另一個例子係嘉湖山莊,當年大股東本來係華潤,但因為牽涉財力同風險太大,華潤最終都要將大股讓咗畀長實去完成。

          「明日大嶼」發展期要二、三十年,市況更難估計,有人建議將項目拎出來投標,如果真係咁做,相信幾間龍頭地產商長實(1113)、新地(016)、恒地(012)都會有興趣。如果「明日大嶼」容許財團參與,咁就成為惹人垂涎的大蛋糕,相信財團都會力挺。

        「明日大嶼」由誰供電

          「明日大嶼」商機無限,但點樣分蛋糕都幾考功夫。茶友舉個簡單例子,好以供電咁究竟係畀中電(002)抑或港燈做,還是再畀第三間電力公司,就已經有排玩。現時中電同港燈分別供應九龍新界同香港電力。大嶼山現時由中電供電,其他離島都係,但港燈亦供電畀南丫島,填出來的人工島若然在港島上岸,咁亦有理由畀港燈負責,加上港燈現時缺乏發展機會,若然畀佢參與人工島項目,或者佢願意付出更佳條件。對兩間電力公司而言,人工島愈大,代表商機愈多,邊個能夠爭到,邊個新可以進入另一個增長期。另一方面,由於人工島面積不小,加上係新區,理論上亦可以成立新的電力公司,又或者引進內地電力集團,增加競爭性。

          由供電咁簡單一件事,都會睇到當中微妙之處,其他交通運輸,以至各種服務,講緊隨時係上百億以至千億元的生意,可以見到點樣去爭呢件蛋糕,可以係幾激烈。

        地運西移 旺正昂坪360

          港珠澳大橋通車,搞到東涌逼爆,皆因此橋成為內地市民的新景點,不少人到此一遊。幾乎係東涌唯一景點的昂坪360生意更大幅飆升,可以話時來運轉。

        大橋被喻新七大奇蹟基建

          港珠澳大橋通車,吸引了大批內地人參觀,有人形容為內熱港冷,內地旅客對這個新建設的興趣明顯大過香港人,主要原因相信係大橋最高難度的部份都由內地承擔,所以內地對大橋的宣傳遠多於香港,好似大橋通車前,內地就拍咗套叫《港珠澳大橋》的紀錄片,仲係電影院放映,搞到好多內地人好有興趣一睇呢個被喻為新七大奇蹟的基建。

          雖然香港宣傳大橋無乜用力,不過大批人流湧到,最直接受惠就係本地商號,仲有吊車公司昂坪360。

          昂坪360生意過去真係唔易做,因為吊車服務要望天打卦,遇著打風落雨就要叫停,不時又要維修,當年的特首董建華將呢個項目交咗畀港鐵,多少都有叫佢捱義氣啃豬頭骨的味道。為了要撐住呢盤生意,吊車公司仲要不時搞推廣,認真勞心勞力,辛苦咗咁多年,o依家終於可以食正大橋風水,所以話地運西移,真係唔到你唔信。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類