聽到牙科就驚! 荃灣牙科診所醫師教你克服睇牙嘅恐懼

2019/08/22 11:51:46 網誌分類: 健康
22 Aug

「睇牙醫一定會有壓力, 大臼齒就咁唔見咗。 」曾經有位大公司的主管跟我聊天時, 突然蹦出呢句說話, 事後一直囘盪在我腦中。

牙齒, 可能係好多人呢一生第一次面對失去的「身體某個部份」, 而且每天都會使用它, 讓人很難忽視。

乜嘢係牙科恐懼症?

睇牙醫的確係令人緊張的事, 差別在於程度大小而已。 喺我哋意識到預約拔牙、條管治療或手術的時間逐漸逼近, 到你坐喺診療椅度, 準備接受局部麻醉, 牙醫師拎住發出高頻聲音的器具, 時時刻刻都令你身心感到害怕、恐懼。

但若因為上述狀況, 令你就算牙齒好痛都唔願去睇牙科, 很可能就有「牙科恐懼症」了。

恐懼的因素有哪些?

好多有牙科恐懼症的人, 並不覺得自己恐懼過度; 呢種類似「創傷後壓力心理障礙症」的症狀, 來自於過去睇牙醫的創傷經驗。

好怕睇牙醫的人往往會經歷「逃避嘅循環」──因為恐懼而逃避睇牙醫, 直到牙痛劇烈或長膿瘡, 嚴重到需要侵入性治療嘅牙科急症先去睇醫生, 更增加了對睇牙嘅恐懼。

曾有研究指出, 被認為「冇人情味」、「唔關心病患」或「冷漠」嘅牙醫師, 即使在治療過程中沒有造成病人痛苦, 也會令其產生牙科恐懼。 此外, 聽聞他人睇牙嘅創傷經驗或負面想法, 也會讓人有牙科恐懼。

驚睇牙會痛

最常見的狀況是患者怕「痛」。 其實, 而家醫學進步, 除了注射蔴葯外, 多數情況並不會疼痛, 都唔會有太大不適。 不過, 打蔴葯係有料嘅, 首先會做表面麻醉, 降低針侵入的不適。

針對害怕牙科注射而過於緊張的病患, 荃灣牙科診所牙醫師會教導先放鬆技巧, 練習控制害怕的感覺, 循序漸進讓患者先學識放鬆技巧, 到接受注射時, 就只會感到些微恐懼或者可以完全唔驚了。

回應 (0)
我要發表
user