陸sir教導-熊市選股

2008/11/13 17:27:01 網誌分類: 經濟
13 Nov

yy太.要收為己用之重要方針. 是保本保命之法. 如果我97年有讀過這些文章. 今天,我們不會認識, 因為我己收了山. 可能做義工去了. 無學投資. 

昨日叫網友S2000無謂溝貨,要買從新考慮過有乜股好買,背後有一個理念,就係買股要經過理性分析,唔好感性行事,溝貨的人有一種心態,認為「我在邊處跌低,就要在邊處爬番起身」,呢種諗法多少有點「死牛一便頸」的心態,唔肯認輸,但買股死牛一便頸,不屈不撓,好可能會死得好慘。

   

  我叫大家理性分析,這裏可以提供一條自問自答的清單俾大家。

1.   首先問呢間公司會唔會執笠呢?在金融海嘯之前,我問呢個問題,可能大家都會覺得我咁問好誇張,但雷曼執咗之後,乜都有可能發生,呢個問題不能不問。不少工業股、內房股從高位跌了九成幾,股價得番個零頭,就正在反映這種執笠風險,收入轉差,債高難捱,可以搞瓜間公司。市場經常傳一些公司唔掂的消息,例如某內房股欠債太多頂唔順,某紙業股好水緊賤賣資產救急,這些消息會令股價愈插愈低,股價跌得多銀行更唔信佢,形成一個惡性循環。

 

2. 當一家公司可能執時,你買入佢就要作total loss 的預準備,一般唔好買,即使要買都唔好瞓身去買。我都打算等大市再狂跌時買吓呢啲執笠股,為自己搞個小型執笠股基金,買番三、五隻執笠股,預咗咁黑三、五隻瓜哂自己都唔肉痛,博佢只有少量損傷,例如一隻死咗另外四隻捱得過,咁就有不俗回報,呢啲項目較啱「投機的我」的口味。(風險聲明:這是超高風險行為,只宜極小注,輸清唔好話我教你,如果你係細路,就一定要有大人陪同先至好做呢啲高危動作)最後一提,國企執笠的機會較細。

 

3.   問吓間公司再大跌的機會有幾大?本來呢個問題好難答,但咁嘅市股價PE仍高時,例如仲有18、19倍以上的市盈率,就真係唔平。大家應該記得,國壽30元時,好多朋友問我好唔好買,有人話好股唔怕買,我就話熊市貴股唔好買。我腦海中殘留了記憶,國壽2007年1月上A股當日,香港H股炒上高位是28.8元,我當時覺得呢個價錢已經都好貴,無理由一年幾之後市道咁波動30元係平。你唔識揀平貴,就揀一啲大行業跌到殘的股票,碧斯話買美股買航空股和金融股就係咁意思。記住已經大跌的股份還可以大跌,不過只要唔會執,跌幅無那些新跌股咁大而矣。

 

 4.  睇吓問公司的行業是在改善中還是惡化中?就係我地經常講壞消息反映咗未。美國金融股壞消息都出咗六六七七,但消費股就剛開始,零售的前景滯後於金融,所以消費股仲有得跌,又例如航空股,經濟衰退會令航空業最賺錢的生意大減,例如客運係賺頭等客、賺商務客,這些生意跌得好快,但回來也會好快,而油價大跌卻令航空公司成本得以改善,開始有番少少正面因素。

 

 5.   睇吓間公司係唔係有價值的公司。套用股神巴菲特的標準,要揀行業龍頭,最好有啲壟斷地位,股價跌到殘,但公司仍有相當賺錢能力。上面講的小型執笠股基金只是玩吓嘢的搞作,我真正想借呢次金融海嘯建立一個好股投資組合,以低價購入一些有價值的股份長揸。在呢啲大風浪中,買股一啲都唔使急,可以用半年時間等機會,但若果你最後一股都無買,我估5年後你會極度後悔。(也是風險聲明:記住我唔係叫大家今天飛身入市,用三個月至半年時間等機會,慢慢買。

未完待續。

 

陸羽仁

 

回應 (0)
我要發表
user