凱恩斯 選美遊戲

2010/08/30 23:55:45 網誌分類: 未分類
30 Aug

在經濟學/博奕論實驗之中,有一個「p值-選美遊戲」(p-beauty contest),是要求參與者去估一個範圍之內(例如0﹣100)嘅目標數字,最接近目標數字者勝出;目標數字是根據所有參與者所估的數目字之平均數,再乘以”p“(例如2/3)。如果假設所有人都識規矩及懂得推理,及相信所有其他參與者都懂得推理,及相信所有其他參與者都相信所有其他參與者懂得推理…etc,結果會係所有人都估同一個數字及估中目標數字(即達到所謂納殊平衡點Nash Equilibrium ﹣ 如果p=1,定義上嘅結論會有多個平衡點)。但若有任何人對假設有任何半點懷疑,或懷疑其他人對其他人有任何半點懷疑,便有很多可能發生。

這個遊戲之所以叫選美,因為這遊戲設計源自凱恩斯的鉅註「通論」之中,一段有關於他對投資市場的評論中,用上一則報紙美女貼圖選美之讀者比賽為比喻:報紙刊登了六張美女面貌照片,要求讀者投票選出心目中認為是最漂亮的面孔,若果讀者所選的面孔是最多人選擇的,該批讀者便可參加抽獎贏取獎品。於是乎,有心想得到抽獎機會的讀者,他們投票時,要考慮的並不是自己認為最漂亮的面孔,而是要估算那一張是最多人選的面孔。

原文如下:
“It is not a case of choosing those [faces] that, to the best of one’s judgment, are really the prettiest, nor even those that average opinion genuinely thinks the prettiest. We have reached the third degree where we devote our intelligences to anticipating what average opinion expects the average opinion to be. And there are some, I believe, who practice the fourth, fifth and higher degrees.” (Keynes, General Theory of Employment Interest and Money, 1936).

芬佬群每個月要交數,可不有時間去等醜小鴨變白天鵝,而是很多時侯,要估那一隻雞會被其他芬佬會追捧出來。

回應 (9)
我要發表
2010/12/27 22:47:49 回覆

大笨袋鼠兄:

Sorry, 我冇耐性, check咗一排, 見冇回覆, 以為你太忙, 忘了覆我, 所以冇再上嚟。 呢幾日假期, 心血來潮上嚟, 見到你嘅回覆, 真係+萬個唔好意思!!! 再次多謝你嘅資料同回覆。

祝新年快樂, 今年更多斬獲!

c9

FR 芷
FR 芷 2010/12/25 23:00:22 回覆

{#201012251246057052.gif}

{#201012161132176321.gif}

2010/12/24 21:56:11 回覆

KathleenMerry Christmas {#icons_boy9}

2010/12/24 15:09:01 回覆

袋鼠:

2010/10/20 20:57:36 回覆
@...

金曹兄,謝謝到訪,及提供網站資料。

可能係諷刺,其實袋鼠覺得讀那一篇書評嘅得益,讓我知道另一種讀書嘅態度,有可能會大過讀宋鴻兵之暢銷書。

PS. 我還記得你曾經在陸sir網誌,約係2007,提出阿爺可以來一個「借力打力」招數,對付氾濫美元游資,分兩點,首先係央行以發人債經存款準備金來吸水,之後係將班返嚟嘅水再經國企出外使用。

PS. 還有太多需要或應睇嘅書,未有時間或精神去睇

2010/10/20 20:26:16 回覆
@...

天佑兄,好耐無傾,謝謝到訪!中秋晚上,和家人食飯,掛住執行李,跟住玩爉燭…

而且一向少到茶室掃塵 

唔知做乜,係香港生活方式變了,還是自己心理變了,抑或早一日落大雨令到啲人無準備,今次中秋出街好似無乜氣氛… 唔好講做細路比較,連四年前都好似比唔上。

2010/10/13 08:20:57 回覆

袋鼠,

可以去免費下載大量中文書籍到電腦mbook或手機的creader。中國人文化有好野喜歡大家分享,跟老外自利文化不同,但分享只限文字,要看圖就請買正版書支持一下出版事業。

http://www.haodoo.net/?M=Share&P=0901

金曹

 

2010/09/22 15:01:27 回覆

 

 

你那邊 有沒有燈籠呀 ?

等 天佑仔  抵下諗 啦 !

  中秋節快樂 !

( 快啲啦, 我要買貨 ! )

 

qqcheng (小吉)
qqcheng (小吉) 2010/08/31 00:09:33 回覆
1
user