炒功(9)陸羽仁

2013/02/18 16:54:41 網誌分類: 經濟
18 Feb

星期講如何止賺的問題,講到「貪勝不知輸」唔止賺可以倒蝕入肉的炒匯例子,網友myself有個應好精警,值得引述,佢話:「大部股票老手會話:『買股容易沽股難』,要正確沽貨止賺一定唔係容易事。例如陸sir所講既炒匯高手,佢100萬炒到上200萬,心雄唔在講,升到高位一定有好多利好消息跟尾,一定好多所謂專家見好唱好,要係個party大家玩到好high時,有得玩有得食又有美女滿場走時,要你好抽身沽貨離場你話幾難?不過佢之後兩三年可以20萬炒返上100萬,即賺左5倍,都算係萬中無一,現實係輸埋個20萬居多,特別係炒匯,用5蚊本去揸100蚊貨,只要睇錯跌5%就可以輸到渣都冇,你想等佢升返?sorry!你已經破左產,即使你睇中升返都唔關你事,好似前排買日圓就可以輸到上身,呢啲錢真係唔係一般人可以賺架。」

 

Myself講的完全正確,唔識止賺輸到入肉,好少好似我講的炒匯高手咁可以炒返上去,更多再炒結果只係輸到渣都無,所以那個例子「貪勝不知輸」那部份係通病,但「反敗為勝」那部份就係異數。

 

止賺之難,係大部份人無發達夢就唔去炒作,有發達夢想佢到時到候走真係好難,所以最好係定好方法才入場。有好多反對止賺的說法,例如「止蝕唔止賺」,「讓利潤奔跑」等等,因為買入咗好股,升少少就食咗糊,以後有大茶飯都食唔到,例如200美元買咗蘋果,200幾就走咗,唔知佢最後可以升到705美元。又例如幾年前3040元買騰訊(700)股價及相關新聞 ,升到5060元好高興就沽咗,無諗過佢可以升到280元。呢啲都係過早止賺走哂雞的故仔。

 

*********************

第一個策略,分段減持,若你手上有好多貨,見價升何妨分段減持,即使賣平咗,你還有大量賺錢貨,若然睇啱股價真係跌,起碼套了部份現。所以我話散戶買股睇中大賺,第一個方法是部份減持,留部份再睇,若然你比較保守,買的又是大股,可以唔清倉,最多沽三分之二,已足夠食吓股市一年的升跌浪。

 

 

第二個方法是第一個的變奏,最啱買中一些暴升股,例如騰訊這一種以倍升的股份,是沽部份貨足夠收回本金,其餘部份全部是賺番來的,你若覺得公司有長遠發展前景,放埋一邊唔理佢,笑傲江湖,已保本不會輸入肉。例如你33元買騰訊,升到100元,沽咗三分一收回成本,其餘的就可長揸。這一個浪升一倍的股份都唔少,例如你在低位1.1元買咗保利協鑫(3800)股價及相關新聞 ,見佢升到2.2元,怕大市回頭佢跟住回,何不先沽一半,其餘一半長揸?

 

 

第三個方法是定位止賺,例如高位回10%15%就沽貨,這個策略比較適合一些升勢較穩定的大股,例如騰訊在093月低位40多元起步,一直升到20101月,基本上係完美上升,一直升到176元,當中好少有大回吐,若定15%止蝕,可以睇到176元,然後在回吐15%150元出貨,當然不能食盡佢整個升幅,但食到一年的完升浪。也可以將分段減持和定位止賺結合,第一注先在急升時食,往後的定位止賺。

 

 

我比較贊成做事唔好去盡,唔好信哂各種分析,買可以買錯,沽可以沽錯,沽錯是沽得過急,沽平咗,但唔沽打回原型,都有遺憾。股和樓不同,樓好多時只得一間,只能做一個揸或沽的決定,股可以拆散來做,有好多空間,唔信哂某一種分析,咪拆三分一或一半去做囉。調過頭來,一個升市升完就回吐,你一股都無沽過,又好似白走一場。

 

陸羽仁