唱歌練聲

2014/01/16 18:44:11 網誌分類: 粵曲理論
16 Jan

早幾日同幾位音樂師父食飯,我問佢地覺得現今內地唱平喉嘅男士邊位最好呢?

曲友問:「黎俊聲算唔算?」

師父一致認為黎祇係唱「孟姜女尋夫」比較好,其他啲歌冇咩特別!

講到阿咩嘢團長,佢地話佢經已失聰,所以經常走音----呢樣嘢我都聽得出!

我答:「其實每個演唱者對唔同類型嘅曲都有強弱,某人唱文場可以,唱武場唔得;相反亦是!」

音樂師父(又幾一致喎)覺得暫時嚟講,兆明算係比較平均嘅一位。

至於內地嘅子喉唱家,唔知大家有冇同感----得把聲!大部份唱歌都唔得細緻,做手亦如是,總之交左差便算。

近期一篇藍天佑專訪,佢九歲便在內地學習粵劇,來港後修讀演藝學院中國戲曲文憑課程(呢啲純粹係想攞張香港嘅證書啫,難道內地所學仲唔夠用),現今是粵劇後起之秀;年方廿九,有排玩!

藍講到:「粵劇演員好講唱功,平時練聲,仲要養聲,因此平日說話不會大大聲,免得傷害喉嚨。內地演員每天要一早跑步同對住個山嗌一個鐘頭聲,日日如是。」

香港地,有幾多人可以朝朝得閒去跑步,去邊度搵個山頭嗌聲?即使響屋企大聲嗌幾個音都可能俾隔離鄰舍投訴。正因如此,香港人普遍聲唔夠人地響(有些天生聲大嘅唔講,始終人數唔多),但係香港粵劇花旦唱歌細緻好多,做手亦細膩好多。

在香港業餘而又有興趣演戲者,很多將重點放在基功上,而忽略了唱歌技巧。所謂唱、做、唸、打,「唱」係行先架!

回應 (8)
我要發表
2014/01/17 20:10:04 回覆

應該係平喉果位俾錢请大陸花旦唱嘅!

2014/01/17 10:14:57 回覆

七月有一次去睇朋友做折子戲,同場有啲係粵曲演唱嘅,男嘅係香港,女嘅係國內,男聲好好聽,但女聲唱嘅子喉,好似唱藝術歌咁!唔好聽。

2014/01/17 07:12:46 回覆

同意亞夢講、我都係喜歡香港演員‧

2014/01/17 00:53:29 回覆

我始終都係鍾意香港演員的演和唱,國為花旦把聲好似個個都差唔多。

2014/01/17 00:48:46 回覆

係詹浩鋒,以前都是國內學戲,輝哥契仔。

2014/01/16 23:35:18 回覆

內地花旦把聲太尖,刺耳!不過,我只聽過有限幾位,不能一概而論.

2014/01/16 19:25:07 回覆

我喜劇聽區凱明,不過佢是小武,唱武場好聽,殺忠妻以佢唱得最好。黎的唱腔進步左。

2014/01/16 19:22:32 回覆

同意,很多業餘表演者,做唔錯,可以話幾好,但唱就一般,聽過很多人都上唔到高音,平、子喉都係。

年青粵劇演員中我只欣賞兆明,佢近年唱腔成熟左很多,文場武場都演到。藍很刻意仿聲哥。而家有個新演員叫蕭浩峯,功夫很好,唱腔有待改進,扮相唔錯。

大陸花旦我數唔到,文潔算唔錯。

我講既係職業演員。

user